Hallo allemaal! Ik wilde even mijn verhaal en ervaringen met jullie delen en deze uitwisselen. Het gaat om het volgende. Sinds maandag heb ik een beetje last van gevoelige borsten.Ik heb sinds gister last van mijn onderbuik (steekjes, ongi-achtige pijn). Ik dacht: nouja, het zal wel, we zullen zien. Maar sinds vandaag knalt die buikpijn eruit en mijn borsten doen gewoon pijn! Buikpijn voelt als zware menstruatie maar die is er niet. Mijn NOD is op de 23ste. Ben net maar in bed gaan liggen want ik hield het niet. Werd daarbij ook misselijk. En mijn borsten zijn pijnlijk dus. Ze zijn niet opgezwollen of groter, dat niet. Ook heb ik last van veel afscheiding ineens vandaag (wit ). Ik dacht eerst dat de buikpijn kwam door m'n eisprong maar aangezien ik dit gecontroleerd heb op het 'eiwitslijm' klopt dit niet. En de data voor een eisprong klopt ook niet dus ik denk dat dit het niet kan zijn. Wat is jullie ervaring met het ontdekken dat je zwanger was? En denken jullie dat de tekenen die er bij mij zijn positief zijn? Groetjes, CurlyWurly84
Als je pas de 23 e nod hebt, zou het toch best je ei kunnen zijn. Ik heb nu al 1.5 week flinke buikpijn en in de borsten vorige week wat druppels bloed verloren. Tja het kan alle kanten op het lijkt zoveel op elkaar, menstruatie of zwangerschap. Succes ermee!!!
Het kan ook een innesteling zijn, maar zeker ben je nooit.. Totdat je kan testen. Ik zou het nog even rustig afwachten, moeilijk ik weet het Ik had een vermoeden dat ik zwanger was doordat mijn borsten anders aanvoelden, en geen ongiklachten had, wel krampjes maar dan anders... Succes ermee! Lies, wanneer ga je testen?
Druppels bloed verloren uit je borsten? Hoe kan dat? Ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen. Een eisprong op de 14e is dan te laat. En aangezien ik toen ook doorzichtig slijm had geconstateerd en er gister dik, wit slijm was rijmt dit niet met elkaar. Gister hebben we wel sex gehad, je weet immers maar nooit. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de eisprong zo laat in de cyclus en zoveel pijn geeft. Ben ook echt super moe. Vanochtend werd ik wakker met die buikpijn. Duurde 3 minuten en toen was het weer weg... Nog even een week wachten inderdaad, ben heel benieuwd!
Ik neem aan dat die druppels bloed ergens anders vandaan kwamen Overigens ik voelde helemaal niks voordat ik getest had (16 dpo), pas daarna werden mijn borsten gevoelig. Hele week ook lichtbruine afscheiding gehad. Nu geen klachten, borsten midner gevoelig maar voelen wel anders. Mn steviger, misschien ietsje groter.
Haha, ja dat hoop ik ook, dat de druppeltjes bloed ergens anders vandaan kwamen! Gefeliciteerd met je zwangerschap Bouwjaar 1979! Ja, ieder lichaam reageert weer anders op een zwangerschap, ik weet het. Maar ben toch heel nieuwsgierig naar de ervaringen en symptomen van anderen. Op de één of andere manier ga ik er niet vanuit dat ik zwanger ben, om teleurstelling te voorkomen, maar ik voel me toch anders dan anders. Ik hoop wel dat ik zwanger ben natuurlijk! En dan die buikpijn/steken en zere borsten erbij die ik nooit zo heftig heb. Eigenlijk kan ik niet anders dan geduldig afwachten tot de 23ste. Dan weet ik meer.
Thx! Succes...wachten duurt altijd lang. Je valt van het ene in het andere wachten.. Nu is het wachten of het blijft zitten, of er wel wat klopt, op de 1e echo..
Ja! Dat is ook super spannend! Belangrijk is wel dat je op dit moment positief blijft over je zwangerschap. Maar het blijft een spannend moment, dat begrijp ik. Wanneer heb je de afspraak voor de 1ste echo?
Nog niet Bij de vk-praktijk bij ons doen ze het echt pas bij 10-12 weken. Eerst intake bij 8/9 weken (tijdverspilling als er niks klopt) Vanmiddag echo bietsen als ik met gyn bel, zo niet hoop ik een afspraak te maken bij een echoscopiste die het wel vanaf 7 wk doet. Kost me dan 35 pleuro en 20 min rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
Echt waar? Dat wist ik niet. Hoeveel weken ben je nu zwanger? En inderdaad, dan maar dat geld betalen en 20 minuten rijden. Valt ook reuze mee! Geniet vooral van het zwanger zijn! Het heeft ook zo zijn weerslag wanneer je onzeker bent. Aan je tekst te zien heb je hier lang op moeten wachten... Ik snap dan heel goed dat je onzeker bent. Maar probeer toch te genieten.
Sorry dat ik jullie stoor. Maar wil toch even me verhaal kwijt. 9 november had ik bloed verlies in me onderbroek. Ik dacht nou ik word 1 dag te vroeg ongesteld. Ik had wel veel slijm met lichtbruin verlies. Maar die kwam niet op de wc papier. Maar toen ik op de wc zat en veegt het af had ik totaal niks meer. Ik ben ook de laatse tijd heel droog. Heb ook last van me buik soort van krampjes. Ik moet ook meer naar de wc dan normaal. Kan het zijn dat ik me eisprong op 6 of 7 november heb gehad. Maak me wel een beetje druk. Ik ga ook binnenkort zwangerschaptest doen. Hoop dat jullie me begrijpen want weet niet hoe ik het anders moet vertelen
Ik zie net dat je exact hetzelfde verhaal in 4! topics hebt gepost. 1) in eentje is ook wel genoeg 2) geef mensen de tijd om te reageren 3) vlg past dit t beste in 'zwanger worden' afdeling 4) het zou je eisprong geweest kunnen zijn, helaas is het afwachten
Hihi ja dat bloed kwam ergens anders vandaan niet zo handig opgeschreven😄 Hoe is het nu met je? Jeetje dat sommige verloskundige nog zo laat een echo doen, hier is het met 8 weken en als je eerder een miskraam hebt gehad al met 6. Vanmorgen en nog steeds ben ik misselijk. Veel moeten kokhalen. Mijn borsten doen nu ook goed zeer en mijn onderbuik oh die is zo vervelend aanwezig. Voel daar beneden vanalles lopen, maar zie niets. Verder ben ik qua gemoedstoestand zo lekker rustig. Oh ik hoop het zo.
@Morena23: Wat toevallig dat je precies dezelfde symptomen hebt! Ik hoop dat het voor mij ook zo positief is :-D! @Lies29: Hahaha! Ik schrok al eventjes! Maar gelukkig kwam het ergens anders vandaan ! Hoe het nu met me gaat? De verschrikkelijke buikpijn is weg. Gisterochtend alleen nog even buikpijn gehad maar dat ging na 3 minuten weer weg en is daarna niet meer terug gekomen. Deze heeft plaatsgemaakt voor lichte steken in mijn onderbuik en af en toe steken aan de zijkant van mijn buik. Niet constant hoor. Vaak voel ik het wanneer ik een plotstelinge beweging maak of wanneer ik me omdraai in bed ofzo. Daarna blijft het even hangen maar verdwijnt snel weer. Nu ik op de bank zit voel ik het trouwens weer trekken in mijn buik en in mijn zij. Ook stralen die steken uit naar mijn lies en naar een stukje van mijn bovenbeen (aan de binnenkant van je bovenbeen zeg maar). Mijn borsten doen nog steeds zeer! De een meer dan de ander. Vooral rondom mijn tepels. Mijn tepels zelf doen geen pijn. Het lijkt wel alsof ik klappen op mijn borsten heb gehad en nu blauwe plekken heb, zo'n soort pijn (AUWWW!) Ook heb ik onwijs last van obstipatie, pff, heel pijnlijk! Ontlasting komt er wel uit maar is best hard en pijnlijk dus. Daarbij ook winderig (pardon, haha!). Ook met vlagen misselijk maar niet de hele tijd. Die onzekerheid is vreselijk! Ik wil graag weten waar het vandaan komt en waarom het er is. Is het een voorteken op mijn menstruatie? Of omdat ik misschien zwanger ben? Ik hoop zó het laatste! We hebben namelijk flink sex gehad vóór en rondt mijn vermoedelijke eisprong. Ook woensdag tijdens de buikpijn. Ik ga ook voor jou duimen Lies29! Dat het maar raak mag zijn voor ons allebei!
Ja, wij gaan voor ons eerste kindje! Is het voor jullie ook je eerste kindje? Vind het echt super spannend! Hebben jullie dat ook, dat je, wanneer je bezig bent, nergens anders aan kunt denken? Ben zo bang dat dit het 'proces' belemmerd. Hoor vaak dat wanneer je er veel mee bezig bent het moeilijker lukt.
Nee dit is ons 4e kindje (5e zwangerschap). De 1e helft van de maand ben ik vrij rustig, maar na de Eisprong jeetje dan begint het. Ik weet inmiddels dat mijn lijf me behoorlijk voor de gek kan houden, maar deze keer voelt het toch echt anders. Je zou denken dat ik het nu wel zou herkennen, maar helaas je vergeet di zo snel weer. Das wel jammer, maar goed het blijft net zo spannend als bij de 1e keer, of misschien zelfs nog wel spannender.