In principe krijgt ons mannetje op verzoek maar ons mannetje is een mannetje van de klok en dus hebben we een aardig schema. We geven hem al tijden de volgende voedingen: 07:00u 190 + 6 11:00u 190 + 6 15:00u 190 + 6 18:30u 190 + 6 (dan is meneer KAPOT en dus naar bed) 23:00u 190 + 6 (moesten we hem wakker voor maken) Hij krijgt nu Friso nr 1 Sinds een tijdje krijgt hij ook fruit en groente dus 's morgens of 's middags fruit en rond 17u groente. Nu krijgt hij: 07:00u 190 + 6 11:00u 190 + 6 13:00u fruit 15:00u 190 + 6 17:00u groente 18:30u 190 + 6 + pap Het CB vond namelijk dat we vanaf 4 mnd (hij zat toen ruim aan de kilo's) de 23u er wel af konden halen. Omdat hij echter alle 5 de flessen schoon op drinkt (ook met de 10ml extra) hebben we dat niet gedaan. Nu gingen we proberen wat er gebeurde zonder die fles en dus de laatste fles als papfles. De eerste nacht sliep meneer van 19u - 08:15u en daarna was het elke nacht weer rond 03u. Dan ga je eerst proberen een speen te brengen oid en uiteindelijk rond 04u geef je toch een fles. Nu ben ik die hormonen weer kwijt waarmee ik dit trek geloof ik want zo in combinatie met een vroege wekker omdat je toch echt moet werken na zulke nachten trek ik niet meer. Dan geef ik liever toch echt de 23u fles dan de nacht.... Hebben jullie hier ervaring mee? Toch gewoon nog een tijdje de 23u geven? En dan van de 23u een papfles maken? Zou het nog invloed hebben als we straks overstappen naar Friso nr 2? Tips zijn welkom
Ja helemaal mee eens! Maar dan hoor je dus van die verhalen over dat je kindje van KV ook te dik kan worden en dat 5 flessen te veel is en dan word je toch gewoon weer onzeker...
als hij honger heeft heeft hij honger..van mij zou hij die 23 uur fles gewoon weer krijgen. en anders probeer je savonds gewoon een 120 of 150 fles
Je zou inderdaad de fles van 18.30uur iets kleiner kunnen maken, waardoor je rond 22.00uur de `laatste` fles zou kunnen geven zodat hij met een tevreden gevoel gaat slapen. Laat het cb maar lekker lullen, jij ziet je kindje altijd en weet echt wel wat je moet doen. Hij gaat vanzelf een fles laten vallen. Luister naar je kleine en naar jouw moeder gevoel!!!!!