Pfff, schoonfamilie...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet te druk om maken. Het is net welke familie er voor je staat. Mijn schoonfamilie vindt dat mijn zoontjes sprekend op hun vader, opa en oom lijken. Mijn genen lijken dan ver te zoeken.

Mijn familie ziet er weer exact mijn vader en broertje in. Het is net met welke bril je ernaar kijkt. :cool:

Een vriendin van mij vindt mijn jongste zoontje een exacte copy van mijn oudste op die leeftijd. Nou, dat is hij toch echt niet.

Zelf zien we in mijn oudste vooral mijn vriend en in de jongste vooral mij. Ze hebben wel allebei mijn ogen.

Maar ja, boeiend. Ze zijn prachtig!

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ach het is altijd nog beter dan dat ze zeggen ik hoop dat de kinderen van.......(naam zwager) als hij ze krijgt wel op onze kant gaan lijken.

Tja alle drie de kids zijn kopietjes van mij en vooral mijn dochter is 2 druppels water ook qua karakter. Mijn jongste heeft ook wel wat van zijn vader maar nogsteeds veeeel op mij. En dat kunnen ze niet hebben

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Mijn schoonmoeder zegt ook steeds dat dochter op papa lijkt, wij zien dat niet, ze lijkt echt op mij. Ook mensen die we tegenkomen, vrienden, kennissen ook van man zijn kant zeggen allemaal, Wat lijkt zij veel op haar moeder, ook de verdere Fam. Van man. Alleen mijn schoonmoeder en een schoonzusje,mst die wil haar schoonmoeder te vriend houden vinden dus van niet. Wij maken er tegenwoordig maar grapjes over, als ze het weer zeggen.... Tja het is ook zo'n straf om op je moeder te lijken....

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Is volgens mij mens eigen of zo.

Hoer roept schoonfamilie hoe erg onze dochter(s) op mijn man of zelfs op een nichtje van hem lijken.
    Mijn familie roept daarentegen hoeveel ze op mij lijkt.

Irritant, maar goed...

5. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik begrijp je helemaal hier precies het zelfde ik erg me er ook aan kijk dat het 1,2,3,4 keer gezegt word oke maar niet steeds als je komt ..ik kom binnen en zeggen nog niet eens halloo kijken eerst de kinderwagen in dat ik moet zeggen HALLO !!

ik erger me er steeds aan !!!

6. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    O hier is dat ook zo! Maar ik hoor het van alle kanten, haha!
    Mijn dochter is dan ook sprekend mijn vriend! Vooral qua uiterlijk! Qua gedrag lijkt ze waarschijnlijk wat meer op mij..
    Ik kan ook vrij pittig zijn en zij ook, maar voornamelijk is ze heeeeel lief!

Ik kan er dan ook goed tegen als ze zeggen dat ze qua uiterlijk op mijn vriend lijkt en qua gedrag op mij! Zo is het ook!

Mijn zoontje schijnt weer veel van onze kant te hebben, hij lijkt schijnbaar heel veel op mijn broer! Ikzelf zie het nog niet zo.. maar hoor het heel vaak.

7. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dat is hier ook zo hoor.

Mensen die mij beter kennen of alleen mij kennen zeggen dat onze dochter op mij lijkt. Mensen die mijn vriend beter kennen zeggen dat ze op hem lijkt.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, hier dus ook, kom je binnen met kleine op je arm; ah, daar hebben we ****. En opa graait haar soms zo uit mijn armen, doet dan veels te druk, terwijl ik zoiets heb van, laat haar even relaxen ja, totdat ze weet waar ze is. Maarja, daar word niet naar geluisterd, wel door schoonmoeder trouwens, die probeert opa nog weleens even een halt toe te roepen;)

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, dat had ik me ook al bedacht, ben benieuwd naar de reacties:D

10. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou de schoonouders waren er net en ik kreeg weer oh hoi.

Ze waren tien minuten binnen en weg waren ze weer
    geen gedag naar mij.

En ze hebben een jasje achtergelaten voor hem meegenomen
    Op zich lief , maar het jasje is maat 50.

Mijn zoon is bijna 7 weken oud en 59 cm. Hmmmm

11. misa

misa Niet meer actief

Ja lastig die schoonfamilie.. Zoals je zegt komt dat ook echt doordat ze niet eigen zijn. En dan ook nog eens als er wat bij zijn die je eigenlijk niet mag.
    Misschien helpt het je wat of stelt het wat gerust: vaak ziet de familie van de ene vaak alleen maar gelijkenissen van de eigen familie. En andersom natuurlijk ook. Niet altijd maar in veel gevallen merk ik dat echt wel.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

juist dat zeggen wij dus ook altijd!
    en ook hier geen hoi tegen ons, alleen tegen de kleine, wij tellen niet meer...
    hier zo'n zelfde soort schoonouders als ts... heel vermoeiend maarja
    t zal overal wel t zelfde zijn...

alleen mn kind uit mn armen grissen gaat hier niet lukken, dat staat deze mama niet toe;) je kan t vragen of ik kan em geven maar anders niet;)

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vind het een beetje opschepperig klinken. Ik zou waarschijnlijk geantwoord hebben dat ze haar bescheidenheid van jullie kant geërfd heeft. :D

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hahahahaha...dit is overal hetzelfde...laat lekker joh.

Er is maar één reactie op: ze lijkt inderdaad op <naam partner>, ook zo'n geweldige smaak

En dat natuurlijk zeggen als je kindje mopperig is en JIJ haar stil krijgt of laat lachen!

En verder? Laat het van je af glijden...het is niet negatief bedoeld maar juist positief maar jou hebben ze nooit zien opgroeien ;)

15. bibinijmegen

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    hier het zelfde verhaal maar mijn kleine man huilt ook als ie hun ziet
    en moet ik lachen dan denk ik zie je wel zo heb ik mijn schoonvader
    echt drie keer op ze handen getikt dat ie mijn zoon uit mijn handen wilde trekken toen ie bij mijn op schoot zat toen ben ik echt pissig geworden!!!

mijn vriend heeft zo iets van ah joh het zijn me ouders en ze zijn al oud dan denk je van ja leuk maar daarom moet ik alles maar pikken Noway !!!!

16. bibinijmegen

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke

hier het zelfde verhaal dat proberen ze hier ook maar dat doen ze niet maar dan krijgen ze hem ook niet hoor

17. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn schoonouders hadden verwacht morgen even op te passen. Ik heb gezegd dat mijn zus al oppast

Het zijn best lieve mensen, maar als ik en mijn vriend weggaan laten we een flesje achter als hij honger heeft.
    Bij de eerste keer oppassen vorige week zeiden dat hij best lastig was omdat hij maar bleef huilen, ik had twee flesjes klaar gezet, we bleven uiteindelijk maar 2 uurtjes weg maar ze hadden hem geen fles gegeven.
    Ik was nogal boos, ze dachten dat het aandacht was en hebben hem laten huilen.

Mijn vriend laaiend en ik ook. Ik laat ze niet meer oppassen. Meeste mensen zeggen dat dit niet eerlijk is en dat ik het best kan doen

18. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    OMG! Die zouden bij mij dus ook pas weer oppassen als mijn kind oud genoeg was om te vertellen wat hij wil en achteraf aan mij zodat ik weet of er nog een volgende keer komt! Ik snap heeel goed dat jullie laaiend waren! En niet eerlijk? Tja, je kunt ze nu toch niet meer vertrouwen? Dat moet weer groeien...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach kom op zeg..dit is één incidentje. Heel vervelend en nogal dom maar niet iets om een groot drama van te maken. Je bespreekt het gewoon en je maakt nieuwe afspraken en kijkt hoe je je bij die nieuwe afspraken voelt en hoe dat gaat.

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Niet fijn maar als ze goed op jullie laaiende reactie gereageerd hebben zou ik ze nog wel een kans geven denk ik, reageerden ze daar achteloos op dan zou ik er misschien wat meer moeite mee hebben...maar ik ben op zich niet van het gelijk afschrijven en vraag me eerlijk gezegd soms af of er op eigen familie net zo gereageerd zou worden dan op schoonfamilie!?

Deel Deze Pagina