nou heb er op zich nooit echt problemen mee maar als ze er zijn dan is het echt om de grootste onzin. nu weer dus. het begint allemaal dat schoonmoeder een nieuwe auto gaat kopen. oke leuk en ze mag hem volgende week ophalen. vanwegen een belastingschuld mag ze geen auto op naam hebben en pas in 2012 weer. nu zou haar zoon (schoonbroertje van mijn) de auto op zijn naam zetten en schoonmoeder zou hem dan zelf verzekeren. opgelost dus, tenminste dat dachten wij. mijn vriend heeft dit jaar omdat zijn broertje dus geen auto kan verzekeren al tot 3 keer toe een motervoortuig voor hem op naam gezet en verzekerd (1 scooter en 2 autos) in nog geen 6 maanden tijd. ik heb gezegt dat dit niet meer gebeurd en ik niet straks de belasting op me nek wil hebben omdat we zogenoemde handelaren genoemt worden en of problemen met verzekering omdat hij zo nodig elke keer max 1 maand een voertuig rijdt en deze weer weg doet. zijn broertje heeft de auto nu op naam van zijn vriendin gezet. nu komt het gezeik, broerte van mijn vriend wil de auto ineens niet op zijn naam zetten. waarom, omdat hij daar gewoon geen zin in heeft. wij hebben het nagevragen bij de verzekering en het mag gewoon zo dat hij hem op naam zet en schoonmoeder hem verzekerd en haar zoon dus als bijrijder meeverzekerd. nog niet eens fraude dus. schoonbroertje houdt vol dat dit niet kan en hij wordt geloofd. nu eist schoonmoeder dat we de auto op mijn vriend zijn naam zetten en ik zeg nee. nu zijn ze boos want waarom wel voor haar zoon en niet voor haar. (dat eerste is ook opgedrongen en omdat we geen ruzie wilde oke dan doen we dat maar). mijn vriend zit er weer tussen in want hij wil dit dus wel doen voor zijn moeder. het wordt niet gevragen het moet maar gewoon. ik blijf er gewoon bij dat ik het niet doe, klaar. is dat nu zo raar. heb het 3 x toegelaten en het leek opgelost. nu zijn broertje dus niet wil is het maar zo dat wij moeten. klopt toch niet. onnodig risico lopen, geziek krijgen met de verzekering omdat we elke keer zo kort verzekerd zijn en dat allemaal om hun te helpen. Gisteren belde ze ipv naar mijn vriend naar mijn telefoon. wist al genoeg en nam niet op. vriend boos en belt terug en ja hoor ze willen me overhalen. had weer me gelijk. ik blijf op nee en hoppa weer boos en gun der niks bla bla bla en moet het dan maar op mijnnaam zetten (tja moet niet gekker worden) . waar het op neer komt. hun hebben belastingschuld en daar moeten wij maar voor opdraaien. wij moeten dit doen en anders willen ze niks meer met ons te maken hebben. nou sorry hoor wordt ook oud zonder hun. jammer voor me vriend maar ik vind dat ik gelijk heb en vind niet dat een moeder je deze keus moet laten maken. triets toch zo ben ik ook kwijt
wat een rot situatie! ik zou ook mijn poot stijf houden, als ze een belastingschuld hebben gaan ze die eerst maar af betalen voordat ze nieuwe auto's kunnen kopen.
nou bij mij konden ze mn rug op! Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders, zie mn ouders eerder zo'n actie doen dan mn schoonouders haha!
jeetje wat een gedoe zeg... als je een belastingschuld hebt en geen auto op je naam kan hebben of geen verzekering op je naam kan hebben dan is dat niet voor niets. Echt van die mensen die dat dan weer gaan lopen te omzeilen...pfffff... Ik zou zeggen, laat haar van dat geld van de auto de belastingschuld afbetalen en dan later een auto kopen... zoiets heet prioriteiten stellen. Maar goed, dat ben ik. En hoe erg is het om tot 2012 te wachten, dat is nog 6 maanden? Ik zou het ook niet, je bent toch niet verantwoordelijk voor hun puinzooi... Ik denk... op deze manier komen mensen nou in de shit... wordt je beschermd dat je iets niet meer kan doen, ga je het omzeilen...
Sorry maar wat belachelijk zeg! je gaat toch niet je zoon iets dwingen te doen omdat jij zo nodig een auto wilt wat van de regeltjes niet mag?!!! wat een onzin.. En dan nog chanteren ook? als je t niet doet dan... daaahaaaaaag! Ik had ook mn poot stijf gehouden en had sowieso al na de eerste keer zn broertje helpen gezegd, en nou zoek je t maar uit je geeft een vinger en ondertussen ben je ineens je hele arm kwijt?! nee ik vind ook dat je gelijk hebt maar ik vind t vooral schandalig dat ze je vriend er zo tussenin zetten.. nog ff en jij bent de boosdoener die t hem zo moeilijk maakt!?? Ik had alleen wel een gesprekje gevraagd met schoonouders, face to face en simpelweg gewoon ff duidelijk uitleggen, dat je t niet doet en ook waarom niet. en dan wacht ze toch een jaartje? tis niet dat ze pas in 2020 pas een auto op naam mag toch?! en ik zou dan ook duidelijk aankaarten waarom er wel begrip is dat hun zoontjelief t niet wilt en geen begrip als jij t niet wilt. moet toch voor iedereen duidelijk zijn hoe scheef dat is?! Mn bloed zou koken als mn schoonouders zo zouden doen en dan zouden ze t weten ook..
Ik ben hier helemaal mee eens. Hou vol, jij bent de verstandigste hierin! Wat een voorbeeld schoonouders zeg, pffff.
Mijn moeder had de auto van mijn broer verzekerd, veel goedkoper want zij heeft natuurlijk een hoop schadevrije jaren. Toen kwam mijn broer de auto van mijn moeder op de oprit tegen ( blikschade ), 2 beschadigde auto's en een verzekering van mijn moeder met 2 auto's die ontzettend moeilijk deed. + schadevrije jaren naar de maan... Misschien zou je dat aan je vriend kunnen zeggen omtrent de verzekeringskwestie. Als je schoonbroer dus een ongeluk maakt gaan zijn schadevrije jaren naar beneden, lijkt me niet dat hij daar vrolijk van word.
Nog even een dingetje.. als de auto op jullie naam staan moeten jullie toch ook de wegenbelasting betalen?! lijkt me ook niet echt nodig......
je hebt helemaal gelijk. Ze zullen niet voor niks een belastingschuld hebben en dan gaat ze maar de komende 6 maanden met de fiets of bus/trein of gewoon lopen, jammer dan. Straks zitten jullie met het gezeur van verzekeringen. Vind het nogal onvolwassen gedrag van hun kant. sterkte ermee
ik zou je vriend erop wijzen dat de afspraak die al stond dus dat het broertje het zou doen moet doorgaan. op het moment dat jullie uitzoeken dat hij dat kan doen, en hij beweerd van niet zijn er dus nog dingen in zijn financieen die jullie misschien nog niet weten? ook vind ik de moeder zich als een klein kind gedragen...ik ken het van dat willen overhalen....alles om de zin maar te krijgen ten koste van wie dan ook..erg jammer. je hebt alle recht om geen risico's te gaan lopen ..
Jemig wat een mensen zeg. Ik zou ook voet bij stuk houden hoor. Ze hebben een schuld en die moet eerst afbetaald worden voordat er leuk een nieuwe auto wordt gekocht. Een auto is ook niet even iets wat je even snel scoort in de stad ofzo zoals een nieuwe tas. Ik bedoel, het is ook nogal een uitgave een auto. Ik begrijp je schoonouders echt niet.
Ik ben een enorme zeikerd als het om principe kwesties gaat. En als ze mij al niks vragen maar het me opdringen dan kunnen ze er van op aan dat ik JUIST niet mee ga in hun idee van hoe het moet (dit zit mezelf soms in de weg maar nouja.. ) Je kan het vragen en dan afwachten wat het antwoord is. Is dit nee dan heb je dat maar te slikken. Jou schoon familie moet eens volwassen worden en hun eigen boontjes leren doppen! En gaat dat een keer mis tja dat kan. Maar dan niet verwachten dat een ander de hete kastanjes voor je uit t vuur haalt. Doen ze dit wel dan mag je ze dankbaar zijn. Doen ze dit niet dan heb je gewoon even pech.
Die constructie mag officieeel helemaal niet. Voorbeeld van ons: Auto op man zijn naam en zijn vader had hem verzekerd (vroeger onstaan en was nog steeds zo) Ben zeker een paar maanden geleden de verzekering uit gegooid. En de wegenbelasting betaald ook de gene die de auto op zijn naam zet. Dus niet doen je kunt jezelf in grote problemen brengen zo. groetjes kim ps kan lang goed gaan hier een jaar of achtien maar toen ging het toch mis.
Ga niet oordelen over een belastingschuld en het hebben van een auto, is zo makkelijk weer. En elkaar helpen prima, mits het legaal is en op een normale manier gaat ...dit is dwingen en daar hou ik ook niet van. En het was toch geregeld met die andere zoon, dwingen ze die maar om hem aan z'n afspraak te houden!
wie zich brand ... mag zelf op de blaren zitten!! ik geef je helemaal gelijk! ze moeten hun eigen problemen zelf oplossen net als ieder ander!
laat ze maar het lekker uitzoeken meis, mooi je poot stijf houden. Als zij straks niet betalen mag jij er voor opdraaien. Plus dat ik me echt niet iets liet opdragen en chanteren door me schoonouders ammehoela!!!
Ik zou het ook absoluut niet toelaten. Dan betalen ze eerst maar hun schuld af voor ze een auto nemen.
Ik zou het ook niet doen! Toen ik net een auto had, toen heb ik wel gevraagd aan mijn moeder of ik de auto niet op haar naam kon laten zetten, omdat het een stuk goedkoper was mbt de verzekering. Haar antwoord was: Nee, jij wilt een auto, dan zul je ook voor de kosten op moeten draaien! Achteraf ben ik ook blij dat ze dat gezegd heeft, want nog geen 3 kwart jaar later kreeg ik er een ongeluk mee, dat zou dus haar schadevrije jaren gaan kosten e.d. Daarbij, tenminste zo zie ik het. Je bent zelf verantwoordelijk voor de daden die je doet, dus dan zal je ook zelf die problemen op moeten lossen.