Hoi, Ik ben inmiddels 5 weken 2 dagen zwanger (weet het een week). Afgelopen nachten veel last van ondraaglijke buikkrampen (t.h.v. mijn navel en iets uitstralend naar links) die zo'n 20 min aanhouden en waarbij ik misselijk wordt van de pijn, geen bloedverlies. Ik denk zelf dat het mijn darmen zijn en naar de wc gaan helpt dan ook wel. Wel wat ontlasting dagelijks maar vrij weinig, dus verstopping zou wel kunnen. Had tijdens menstruatie (1e 2-3 dagen) ook altijd mijn stoelgang wel in de war. Alleen voelen de krampen niet als darmkrampen en word ik er erg bang van dat het mis gaat. Heb er ook al bijna een kuur tegen blaasontsteking op zitten (Furabid) waarbij diarree juist een bijwerking zou zijn. Probeer veel vezels, fruit en groente te eten, veel te drinken, Activia, ontbijtkoek..maar helpt nog niet echt veel. Herkennen meer dit? Ik heb pas 10 dec de termijnecho dus dat duurt nog even.
Hoi, Ik heb in het begin van deze zwangerschap ook een week of 2 last gehad van slapeloze nachten. Inderdaad ook ondraaglijke buikkrampen. Ze waren ook plots verdwenen. Heb nooit geweten wat het was. De gyn dacht dat het misschien door de innesteling was. De zwangerschap verloopt sindsdien heel vlot! Veel succes!
Ik had de eerste weken ook vooral snachts veel pijn. Kon alleen op mijn rug liggen met opgetrokken benen (ik geloof dat ik dat tot ongeveer de 10de week met regelmaat had). De dag voordat ik positief testte had ik zelfs zo'n pijn dat ik de nacht met paracetamol ben doorgekomen en 100 % zeker wist dat ik ongesteld ging worden. Nu ben ik 16 + 3 weken zwanger en heeft het plaatsgemaakt voor veel bandenpijn. Al is dat dan weer meer overdag dan Snachts. Sterkte en hopelijk gaat het snel over!
Heb er ook last van gehad. Tot 3 dagen geleden slapeloze nachten door de pijn. Nu is het gelukkig wat draaglijker geworden. Ook mij is verteld dat het waarschijnlijk innestelingspijn is.
Ik heb er ook heel veel last van gehad.. was onverwachts zwanger en ik wou een test halen ineens kreeg ik hele erge buikkrampen net alsof ik ong moest worden en het heeft n paar dagen aangehouden ma na 2dg toch maar een test gedaan en was ik zwanger de buikkrampen zijn even blijven aanhouden tot 6wk en paar daagjes ben nu 8wk en er net vanaf en las ook op internet tot het vrij normaal was gr
Ik heb het ook gehad dacht egt dat ik een miskraam zou krijgen zon ondraagelijke pijn had ik bleek ook blaasonsteking te hebbe weet nog steeds nie of het daar aan lag. Nu ist minder pijnlijk ma nog steeds soms krampjes. Hoort erbij denk ik meis
Had ik ook rond de 5-6 weken. Je baarmoeder maakt zich klaar om heel wat groter te worden. En dat voelt wel een beetje als gerommel/krampjes. Daarnaast kunnen ook je hormonen er voor gaan zorgen dat je darmen een beetje vanslag gaan raken. Ik had daar zo veel problemen mee tijdens de zwangerschap, de ene dag verstopt en de andere dag liep ik weer leeg, nee je darmen zullen niet je beste vriend zijn tijdens een zwangerschap. Zolang het geen hele erge pijn doet en zolang je geen bloed verliest is er niks aan de hand en hoort het er gewoon bij!
Ik heb sowieso al een spastische darm. Door de hormonen werken mijn darmen nog trager dan normaal: het gevolg: soms hele nachten buikkrampen die om de 10 minuten terug komen. Ik kan dan helaas niet naar de wc gaan, meestal pas na het ontbijt. De eerste keer dat ik dit had, was 2 weken geleden. Ik was toen ook ongerust. Omdat dit mijn eerste is, wist ik niet of dit weeën waren, en dus bang dat ik een miskraam zou krijgen. Ik zou zeggen: niks om je druk over te maken. Maar als je twijfelt (ieder lichaam is anders), zou ik toch even contact opnemen met je verloskundige/huisarts.
Dank jullie wel. De darm/buikkrampen zijn inmiddels wat minder geworden. Ik weet nu dat de kuur voor blaasontsteking die ik had dit nog wat verergerde, want op de laatste dag van de kuur had ik ze ook overdag een keer of 3 a 4. Heel vervelend op werk. Nu een week na de kuur heb ik het zo nu en dan nog een keer in de nacht, maar niet meer elke nacht krom liggen van de pijn. Ik heb de huisarts toen nog wel gebeld, en die bevestigde dit ook. Maar goed om te weten dat het sowieso een veel voorkomende kwaal is (waar ik overigens nog nooit iemand over had gehoord).
Gaan slapen met een warme kruik tegen je buik doet wonderen. Ik had gelijk pijnloze nachten en kon lekker doorslapen. Succes