droge hoofdhuid (niet het voorhoofd)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Terra, Mar 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Goeiedag,

mijn zoontje heeft last van een droge hoofdhuid.
    over zijn hele hoofd is het korsterig schilferig en wit omdat het zo droog is. nu heb ik het niet over zijn voorhoofd maar echt het stuk waar de haren zijn. als ik door zijn haren aai is het wit van alle drogen plekken en schilfers. hij heeft er ook echt last van want hij vind het heerlijk om erop te krabben! mama vind dat verschrikkelijk en wil er iets aan doen.

ik heb zijn hoofd 1x helemaal ingemaseerd met bepanthen. hardstikke dikke zalf natuurlijk :p ben ook een tijd bezig geweest haha. maar dat werkte wel en de plekken waren weg! eigenlijk vraag ik me af of er geen vloeibare bepanthen is. of iets anders zonder parfum wat ik op zijn hoofd kan smeren. hij heeft er echt last van :(

groetjes Terra

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier hetzelfde, en Julia krabt het kapot ook. Ik doe er elke avond babyolie in, maar daar ben ik ook niet tevreden over. Haar haartjes zijn zo vet altijd :( En nooit shampoo gebruiken. Ik probeer ook zo min mogelijk ander spul uit te proberen, want meestal werd het alleen maar erger.

3. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Is het geen berg?

4. Terra

Terra Bekend lid

Dec 22, 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Berg heeft hij gehad in zijn baby jaren. haha dat klinkt wel heel ver weg :D maar dat waren echt droge plakaten, en ook geel bruinig. dit is gewoon echt heel droog. en omdat hij eraan zit te krabben word het korstjes.

hij gaat 1x per week in bad ivm eczeem/ droge huid. maar gebruik die ene keer eigenlijk altijd wel shampoo. dat doen we altijd al. tussen de tijd van de berg en droge huid nu hebben we geen last van de shampoo gehad.

en idd heb ik olie al geprobeerd, van Weleda, dan werkt het 2 dagen en loopt hij rond met een 6 weken niet gewassen- look.

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook helemaal witte schilfers..weet net wat het is, maar geen berg...ook nog niet de oplossing gevonden, dus ik lees mee!

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,058
    113
    ik heb het zelf ook.. maar heel mn huid is droog. en nu nog erger door zwangerschap.
    misschien neutral proberen? en dan ook voor het lichaam neutral gebruiken..

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    wij smeren 1x per week vaseline lanette voor het slapen gaan op zijn hoofd. Hij gaat 1x per week in bad en wassen we zijn haartjes, daarna de zalf erop. Word wel vet, maar niet zo vet als met babyolie. En ik moet zeggen dat het goed werkt. Je moet iets smeren bij een droge hoofdhuid, ik denk dat het altijd vet zou worden wat je er ook op smeert.

8. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee.

Wij hebben het ook al ingevet en alles, maar dan worden de haren best vet en dan gaat het nog meer jeuken!
    Wij dachten ook steeds dat het berg was, maar het is ondertussen wel veranderd en echt jeukerig, schilferig geworden.
    Hier ook een meisje dat maar 1 keer in de week in bad gaat ivm exceem!

Hebben de shampoo en alles van neutral. Ook de babyolie. Die doen we voor het wassen erop, zodat de schilfers even goed kunnen losweken!
    Dat helpt even, maar de volgende dag is het alweer raak.

Ik lees dus mee voor de supertip!!

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

misschien klinkt het gek maar lipikar bauma van la rochey gebruiken. Dat is tegen een droge huid. Ik heb het gesmeerd toen ze berg had.

Share This Page