Kaakchirurg

Discussie in 'De lounge' gestart door Chubbie, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel verstandskiezen zijn er al getrokken?

1. Nog geen, ze hoeven er bij mij niet uit

2. Nog geen, ik moet nog

3. 1

4. 2

5. 3

6. Allemaal

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Morgen hopelijk de laatste keer dat ik daar heen moet!
    Laatste verstandskies gaat eruit..
    Verwijsbrief ligt al een jaar klaar en nu eindelijk de moed gevonden om te gaan :)
    Vorige keer ging niet echt soepel zeg maar.. ;)

Hebben jullie je verstandskiezen al allemaal eruit?
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Even nieuwsgierig en ik voeg even een poll toe!

2. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Als mijn bevalling net zo soepel gaat als het trekken van mijn verstandskiezen nou kom maar op dan! Haha sorry, ik heb beide keren nergens last van gehad en stond dan ook na 10 minuutjes weer buiten. Ik had wel een paar hechtingen, die zijn na een paar dagen vanzelf opgelost en waren alleen irritant maar ik heb geen pijn gehad.

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Helaas geen positief verhaal :(

Bij mij was het een ramp. Ik ben twee keer geweest, de eerste keer voor links onder en boven en de tweede keer voor rechts onder en boven. Beide keren veel pijn gehad en uiteindelijk met een infectie gezeten. Ik meen het echt als ik zeg dat ik bevallen fijner vind dan naar de kaakchirurg gaan. Het doet allebei zeer, maar de nasleep van de kaakchirurg was vele malen erger!

Maar, als ze er eenmaal uit zijn, dan ben je er ook vanaf en dat is dan weer het goede nieuws :D

Heel veel succes!

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb op allemaal gestemd, maar ik had er maar 2 :p.

Ze zijn er allemaal uit. Ik heb meer last gehad van de verdoving dan van het trekken zelf.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bij mij zijn ze er allemaal uitgehaald omdat ik erg weinig ruimte in mn mond heb en de kiezen anders mijn gebit scheef zouden duwen. Ik had mazzel: ze zijn er bij mij onder narcose uitgehaald nadat ik mn kaak gebroken had bij een stomme val met de fiets :D De kaakchirurg had zoiets van: dan doen we dat ook maar meteen ;)
    Van het irritante gekraak en getrek heb ik dus geen last gehad, maar misschien mag je daarvoor een mp 3 spelertje meenemen?
    De naweeën ook niet echt: ibuprofen bruis slikken en een paar dagen blijven slikken en eventueel spoelen met chloorhexidine spoeling tegen infecties. En meteen een ijszak na afloop om te koelen, dat beperkt de zwelling!

6. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Wat een verschil kan het zijn!
    Heerlijk als je er bijna geen last van hebt!
    Ik ging de eerste keer van m'n stokkie en tweede keer zat er 1 zo vast dat ze hem eerst braken voor hij eruit kwam.. dat geluid!!! Ieuw..

@berte 2?! Doe je goed! Haha!

@druif heerlijk dat je het niet mee hoefde te maken! Slim van die chirurg zeg.. ijs erop is wel een goed trouwens!

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Had er maar drie en die heb ik alle drie laten trekken. Had er veel last van. Een kwam niet door. Andere zat een gaatje in en de derde was niks mee. Maar daarvan dacht ik 'als ze toch bezig zijn'.

Ben zo blij dat ze eruit zijn!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Allemaal, maar gelukkig wel tijdens een kaakoperatie, dus niks van gemerkt.

9. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

3 mrt 2013
    566
    5
    18
    Er moeten bij mij nog 2 uit maar daar wacht ik nog even mee.
    De laatste keer ging het niet echt zo goed ze hadden me wang mee gehecht en daardoor kwam er een ontsteking.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bij mij ging het in 2x. De ene keer verstandskiezen laten trekken was zoooo dramatisch. Echt heel erg. Ik denk dat als ik niet steviger in mijn schoenen stond, dat ik mij daarna aan had kunnen melden bij een GGZ ofzo voor een psycholoog.

De tweede keer (2 weken later) ging ik terug met lood in mijn schoenen en had ik mij er mentaal op voorbereid en de nodige kalmeringstabletten ingenomen en toen was het appeltje eitje en binnen vijf minuten ofzo alweer uit het snijkamertje.

Desalniettemin -> geef mij maar de bevalling, want die was bij mij erg vlot en makkelijk gegaan, het zwanger zijn en het herstellen net zo, en dat doe ik dus het liefst. Scheelt ook anticonceptie slikken :p

Maar goed, anyways, die eerste keer verstandskiezen trekken - ik word er nog steeds extreem naar van als ik er aan terug denk. Nu ik erover nadenk; ik ben getraumatiseerd :D Ik heb het niet eens goed kunnen verwerken, want ik kon er met niemand over praten, lol. Nja, bygones.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hier heb ik er nog twee die zijn nog niet doorgekomen en zitten in de onder kaak. De bovenste zijn in mijn zwangerschap beide getrokken door de tandarts

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier net zo.. de eerste keer werd ik echt afgebeuld en heb ik gejankt als een klein kind, zelfs toen de behandeling al klaar was. Ik vond het verschrikkelijk! De 2e keer stond ik na 10 min weer buiten ipv 50 min zoals bij de 1e keer. Ook was het veel sneller genezen dan de 1e keer. Kwestie van geluk of je er veel laat van gaat hebben of niet denk ik dus!

13. Beloved11

Beloved11 Niet meer actief

Ik ga dit topic dus niet doorlezen...

Heb afgelopen week een verwijsbrief gekregen maar ik wacht nog even tot volgend jaar ivm eigen risico.
    Ze hoeven er bij mij ook niet perse uit dus alle tijd (eigenlijk ben ik gewoon doodsbang!!!!)

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn optie staat er niet bij: bij mij zijn ze geen van 4 doorgekomen, dus dat leed is mij bespaard.

Mijn man heeft ze allemaal nog. Ik weet alleen van mijn broer dat hij lang geleden ze heeft laten trekken en dat het behoorlijk tegenviel.

Succes en sterkte.

15. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hierbin 2 delen eruit gehaald. Eerst rechts onder en boven en later links (of andersom). De chirurg gaf aan dat mijn kaak flink gekneusd kon zijn ivm het vele drukken en trekken. Direct erna viel het me mee maar in totaal heb ik beide keren dik 2 weken flinke pijn gehad en de dagelijkse hoeveelheid ibuprofen moeten slikken ... Ben blij dat ze eruit zijn!

Succes vandaag ...

16. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    ow hier waren ze ook niet doorgekomen ... maar lagen ze dwars in mijn kaam waardoor de andere tanden er last van konden krijgen. Ze zijn er dus uitgesneden ipv getrokken. Misschien dat dit verschil maakt

17. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    de mijne zijn er onder volledige narcose alle 4 uitgesneden ( waren er nog niet door ) heb er achteraf wel pijn en last van gehad (vooral opgezwollen kaken )

18. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier 2 verwijderd, andere 2 heb ik (nog) niet.
    Zal je verhaal besparen maar het was zo verschrikkelijk ontstoken dat het niet goed verdoofd kon worden. Dus heb de ingreep zelf van alles gevoeld.

19. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    15 oktober word de laatste kies getrokken en zie er als een berg tegenop bahhh

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier zijn ze allemaal door de kaakchirurg verwijderd. Boven waren ze al door, onder konden ze niet doorkomen... dus die zijn er uit gesneden.
    Eerste keer ging goed, tja, het was geen pretje maar geen vervelende nasleep.
    De 2e keer mega ontsteking gekregen, echt heeeeel pijnlijk! Als dat de eerste x gebeurd was was ik denk ik niet meer teruggegaan :)

Deel Deze Pagina