misschien herkennen jullie het wel met 2 kindjes van 2 en 3 jr oud... er zijn periodes dat alles heel lekker loopt allemaal, kinderen spelen lief met elkaar, hoef er niet steeds achteraan als ze weer eens ruzie maken en elkaar alles afpakken en het vervolgens op een gillen te zetten. en je hebt dus periodes dat het helemaal niet lekker loopt, zoals nu dus! ik word er doodmoe van bah. de hele dag maken ze ruzie, pakken ze elkaar alles af, gooien met spullen, luisteren niet, proberen elkaar zeer te doen, zitten aan spullen die niet voor hun bestemd zijn, gooien expres drinken over de vloer zodat ik alles weer kan dweilen... en als ik dan boos word gaan ze lachen. kan daar enorm gefrustreerd van raken de afgelopen dagen pfff.... ik geef ze straf, corrigeer hun gedrag, probeer ze apart van elkaar bezig te houden maar ze zoeken elkaar steeds weer op om vervolgens te gaan etteren... echt werkelijk OVERAL om maken ze ruzie! ik begrijp dat niet want eerder ging alles zo goed, waren ze zo leuk met elkaar... ik ga elke dag wat met ze doen, de ene keer winkelen en een ijsje eten, de andere keer naar de kinderboerderij en speeltuin.... pfff zal het aan het weer liggen? kan niet wachten tot het weer bedtijd is voor ze! erg he?
Hier liggen ze idd al, morgen moet de jongste weer om 7.30 op t kdv zijn en de oudste eerst naar de VSO en dan naar school. Dus ze hebben de slaap nodig hihi en mama de rust
Die van mij schelen 2 jaar maar hier is het hetzelfde als bij jou. Af en toe vraag ik me af waarom ouder zijn ook alweer zo leuk was Strontvervelend. En dan zeg ik een stuk of 20 keer "nog 2 maanden" tegen mezelf (want dan gaat zoonlief naar school) Maar de andere dag denk ik weer "goh ik ga hem echt vreselijk missen ze zijn zo leuk samen". Oftewel,je doet er geen fluit aan,even doorbijten straks gaan ze naar school!
Hier scheelt het 4,5 jaar en ik ben blij als het bedtijd is hahahaha Dus nee je bent niet de enige LOL
O en dat een van de 2 of allebei op school zitten, dat wil ook niks zeggen. Bewaren ze t wel voor thuis haha
Goh....gaat dit over jou peuters of mijn tieners???! Helpt het niet als je ze niet alleen zegt dat ze iets niet mogen of moeten doen maar ook wat ze dan WEL mogen of moeten doen? Dat hielp bij mijn 2 apen rond die leeftijd altijd redelijk (mn oudste apen...jongste ook maar die heeft geen bijna leeftijd genootje als broer/zus ) Maar soms ook niet hoor! Maarja je hebt inderdaad van die dagen... Ik ken ze hoor! En helaas niet alleen van toen... En dan herhaal ik die eene mantra maar weer eens....het is een faze...er komt een eind aan....het is een faze... enz
Hihihi hier 3 stuks van 2 jaar, en ik ren en zweet nu meer dan in de tijd met 22 voedingen per dag En je verhaal is herkenbaar, wij hebben ook van die dagen. Wat hier meestal werkt is de noodstop. We kappen met negatief gedrag en gaan totaal iets anders doen. Naar buiten, iets bakken, nieuw knutselspelletje oid. Als ik merk dat ze even doorheen zitten leg ik ze even op bed, of we gaan even lezen of als echt niks werkt zet ik ze met een doosje rozijntjes een kwartier voor de tv. De truc is om het negatieve gedrag te doorbreken. En hier gaan ze ook rond 20uur naar bed, en dan zijn ze om 7uur weer klaar voor actie
haha o my god ze blijven dus zo? maare op het moment helpt niets! heb ze meegenomen naar de winkel, op de fiest dat vonden ze wel erg leuk en dan zitten ze apart he dus geen kans om elkaar te klieren.... toen we thuis kwamen begon het weer! Mijn oudste zegt ook steeds tegen haar zusje doe dit maar (iets wat dus niet mag zoals drinken op de grond gooien) en die kleine aap doet dat dus ook nog en dan staan ze samen te lachen als ik het zie. is toch niet normaal meer! wat ik toen heb gedaan was ook een time out hoor! heb ze beide apart gezet 1 in de speelkamer in de kinderstoel en de ander in de woonkamer in de kinderstoel voor de tv. was erg helemaal zat van het was toen al het einde van de dag gelukkig dus daarna gingen ze naar bed. Mijn oudste dochter zit momenteel in een hele dwarse uitdaag periode en gaat echt ALLE grenzen over... ze daagt me gewoon uit. mijn jongste begint ook te peuter puberen en bij alles wat haar niet lukt bv iets open maken (laptopje met klep) gaat ze heel hard gillen. ook als ze op een grote fiets gaat zitten kan ze er niet meer af en gilt ze ook meteen. ik zeg dan steeds dan kun je ook vragen mama wil je me even helpen? en haal haar eraf. wat doet ze? ze gaat er weer opzitten en weer gillen... ja amehoela...! fiets in de schuur en klaar ermee... wat doet ze? gillen huilen en op de grond liggen spartelen. dat is met bijna alles zo... ze is ineens veranders van een lief meisje naar en kleine draak die je het bloed onder de nagels vandaan haalt..... ik ben gesloopt ...... dit zijn moment idd dat je denkt poe leuk he moeder zijn gelukkig zijn ze niet altijd zo, ik houd me ook maar voor dat het een FASE is.... en nog 2 weken en dan gaan ze allebei 3 ochtenden naar de psz! Kijken wat de dag ons brengt.... net even lekker aan het werk geweest, erg ontspannend nieuwe collecties kleding gefotograveerd en ingevoerd in de admin! voel me alweer wat rustiger....
Jou oudste gaat ook over een tijdje naar school zie ik. Nu moet ik zeggen, dat toen de oudste hier die leeftijd had, ze ook echt onwijs tegen de draad in was! Volgens mij doen ze dit, zodat mama iets minder moeite heeft met het feit dat ze naar school gaan haha