Iedereen die mijn verhaal heeft gelezen weet dat ik het de 3 maanden niet makkelijk heb gehad... In het kort: N.a.v. een beetje maar dagelijks bloed en rood slijmververlies bij 5 weken, 6 weken lang vol spanning met 3 neg. echo's termijn klopt niet, 1 pos. met kloppend hartje en dus helemaal hoopvol en 2 weken later bij de laatste echo helaas MA geconstateerd. Vervolgens 5 nov. gecurretteerd. Nu had ik vorige week ongi. moeten worden en mag ik morgen testen volgens mijn banner. Ik ben s' ochtends weer misselijk en zooo moe als ik opsta, kan wederom geen koffielucht verdragen en hoop dus op goed nieuws dat blijft... Nu geen slijmverlies en bloed... Vanwege alle verhalen over dat de eisprong "van de leg" kan zijn en je cyclus dus anders kan zijn na een currettage ben ik toch wat voorzichtig. En kan ik sowieso nog pos. testen van de vorige keer? Donderdag mag ik voor de eindcontrole na de gynacoloog dus ik wil eigenlijk van tevoren testen omdat hij een inwendig onderzoek zal doen of alles netjes is weggehaald. En ik hem liever ook niet wil verrassen... Wat zouden jullie doen, testen of me koel (proberen te) houden....
Hoi meis, Ik loop inmiddels met een soortgelijke vraag rond Wij zijn ook weer aan het proberen, maar volgens mij ben ik nog niet eens vruchtbaar (curretage op 11/11 en nog steeds minimaal bloedverlies). Maar, (terug on-topic) ik kan wel antwoord geven op je vraag. Ik had vorige week mijn gyneacoloog aan de lijn en hem meteen gevraagd of ik alweer vruchtbaar zou kunnen zijn, en hij zei dat dat per vrouw verschilt. Maar, het kan... je kan binnen twee weken na je miskraam/curretage weer vruchtbaar zijn. Soms duurt het alleen 6 weken of nog langer. Je miskraam/curretage en het bloedverlies zou je als een vorm van ongesteldheid kunnen zien. Volgens hem was binnen een week (of zo) na een miskraam of curretage niet meer mogelijk om positief te testen tenzij je zwanger bent. Je hormoonspiegel schijnt vrij snel te dalen nadat een zwangerschap is misgelopen. Ik ga er maar van uit dat hij het wel weet En, je hebt méér kans dan na een gewone ongesteldheid. Je baarmoeder is na een miskraam of curretage helemaal schoon en de kans op innesteling is dan groter. (wat bij mij de vraag opriep wat er dan allemaal aan veizigheid achterblijft bij een gewone ongesteldheid, maar goed, dat is teveel off-topic en een beetje viezig). Dus als je schrijft dat je moe en misselijk bent en dat je geen koffielucht kan verdragen... het hoeft niet alleen tussen de oren te zitten. Laat je het weten als je test? Ik hoop zo voor je dat het dit keer echt raak is (en blijft!!).
@zilvervosje Ik vind het ook allemaal nu zo moeilijk, heb nl. 6 weken licht bloedverlies gehad en na de currettage maar 2 dgn een heel klein beetje... Maar goed om te horen dat ik iig niet meer pos kan testen vanwege mijn vorige zwangerschap, ga het denk ik daarom van de week toch maar ff doen... ik laat het hier wel weten Hoop toch zo, dat ik toch zwanger voor het altaar mag staan op de 22e al is het dan niet met een buik van 4 maanden... Over dat schoon zijn en zeer vruchtbaar zijn had ik ook al gehoord van mijn gyno, maar heb m'n ei niet echt gevoeld dit keer... mja heb ook zoveel aan mijn hoofd nu met de bruiloft... Btw diezelfde vraag over viezigheid die achterblijft kwam bij mij ook het 1ste op hoor
Ik heb na mijn curretage eigenlijk bijna geen bloed meer verloren, dus dat was wel heel fijn. Wel had ik twee weken terug weer van dat slijm, dus ik hoop dat ik deze week mijn menstratie krijg en dan dat we weer verder kunnen. En dan inderdaad hopen op een goede en voorspoedige zwangerschap. Sterkte meiden. En we moeten positief blijven! en het zal toch een keer goed moeten gaan..... Sun x
Hii allemaal, Het enige wat ik heb gelezen ergens is dat je na een miskraam extra vruchtbaar schijnt te zijn.. Maar of dat voor iedereen opgaat.. Ik weet het niet. Denk toch dat ik als het jou lukt, zou proberen je hoofd nog wat koel te houden. Maar ik kan me voorstellen dat dat nu best wel lastig is. Volgens mij kun je nog positief testen van de vorige keer, helemaal zeker hiervan ben ik niet. Hier nog twijfel wel of niet direct er weer voor gaan. Vorige week mk met ca. 5 wkn zwangerschap. Liefs Emmely
hey tigger, ik heb een mk en ma gehad.. na de 2de ma heb ik een curretage gehad. Ik teste 4weken na de curetage nog positief... pas een week daarna werd ik ongi.. vlak voor de ongi had ik meer symptomen van zwangerschap dan dat ik had gehad tijdens de zwangerschap zelf... Mijn gyno verklaarde dat het mijn lichaam toen aan het herstellen was en het hcg helemaal uit mijn bloed was.. Ik ken meerdere meiden die 4 weken na de curetage nog posi testen, dat is vrij normaal. Wel is vaak na een spontane mk het hcg meestal eerder uit je bloed, maar ook niet altijd.. Ik hoop voor je dat je opnieuw zwanger bent, misschien2 bloedtesten doen waarbij je kunt zien of het hcg steigt of zakt? Heel veel succes!
hoi, Heb je na je curretage niet meer getest dan? Als deze dan negatief was en nu test je positief dat weet je zeker of je zwanger bent. Nu kan de gyn nog niet zien betreft een nieuwe zwangerschap, eventueel verdikt slijm. Zelf heb ik tot 7,5 week na curretage positief getest en had tot ik ongesteld werd verdikt slijm. Had wekelijkse controle in het ziekenhuis met echo. Het kan dus twee kanten op en die onzekerheid is verschrikkelijk. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Gr Samantha
Hier vannochtend toch maar getest en er verscheen geen lijn. Licht teleurgesteld maar wel fijn dat we hierdoor geen extra stress voor/tijdens de bruiloft hebben. Nu maar hopen dat de ongi maar snel op gang komt dat we verder kunnen... Vanmiddag nog ff op nacontrole bij de gyno en maar eens ff vragen wanneer ik de rode duivels weer kan verwachten....
Hey hoi, Wat jammer, ik had het je graag gegund! Ik testte net ook licht positief... ik had de afgelopen dagen zo'n raar gevoel in mijn buik (alsof ik een tennisbal van binnen had) en vanochtend werd ik misselijk wakker. Ik had toch nog een test liggen, dus die heb ik maar gebruikt, aangezien de gyneacoloog me verteld had dat ik nu niet meer positief kon testen van de vorige zwangerschap (vruchtje dood bij 8 weken, curretage op 11/11 bij 10 weken). Ik heb toch maar even gebeld, maar de arts die ik nu sprak wist het niet. Het kon beide kanten op, dus ik moest over een week nog een keer testen. Aangezien mijn borsten ook nog geen pijn doen hou ik me maar even gedeisd... met moeite. Maar nu ik dit lees weet ik dat ik er niet te blij mee moet zijn. Dat scheelt wel...
@zilvervosje, ik zal stilletjes voor je duimen! Ik hoop dat ik een verlate eisprong heb gehad en dat ik toch misschien wel zwanger ben maar pas heel kort om het te kunnen meten. Ik zag nl. wel een heeeeeeeeele lichte streep, en ik heb niet opgelet of je die droog ook ziet te zitten. De Gyno gaf aan dat zwanger zijn dus ook best zou kunnen. Dus als ik binnen nu en 3 wkn niet ongi ben, nog ff een test doen en is die wederom negatief dan moet ik langskomen. Want meer dan 8 wkn niet ongi worden is niet echt goed natuurlijk.... Duim je ook voor mij....?
He Zilver, wat lees ik nu! Dat zou wel echt helemaal te gek zijn! Die vakantiezon maakt vruchtbaar! @Tigger: ik duim ook met je mee!
Hallo Ladies, aangezien ik toch maar misselijker en wat vermoeider werd heb ik vannochtend toch maar weer een test gedaan en wat denken jullie: Zeer duidelijk 2 streepjes te zien! Ik voel me euforisch maar aan de andere kant tis nog zo pril en durf er ook weer niet blij mee te zijn. Zo blij dat ik hier met mijn zorgen terecht kan! Ik hoop zo dat het dit keer goed gaat... @Zilvervosje wie weet moet je ook een weekje wachten... en ben je toch ook zo snel weer zwanger net als ik...?
Tigger, wat een geweldig nieuws! Ik begrijp heel goed dat je er nog niet echt van kan genieten, maar als wij nou allemaal mee duimen komt het vast helemaal goed!
Zilvervosje en Tigger, hoop dat het voor jullie alletwee goed zal gaan! Herken zo veel in jullie verhalen....ik wil alleen nog niet testen. Ik heb half november een MA gehad (was nog pril 5 wkn 2 dgn) en heb nu het gevoel dat ik zwanger ben. Vraag me af of dat uberhaupt wel zo snel kan. Ik zit iets meer dan 3 wkn na de miskraam, dus om dan al signalen te hebben of liever gezegd denken te hebben. Hebben jullie al naar vk of gyn gebeld?
Hallo Tigger, Ik heb je gevolgd tijdens je vorige zwangerschap. Wat lees ik, nu alweer zwanger? Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent geworden. Ik ben ook zwanger, zes weken nu. Ik heb dezelfde angsten en onzekerheid als jij. Maar dat kan volgens mij ook niet anders. We duimen voor een gezonde zwangerschap deze keer. Groetjes, Anne