Vriend wil maar eens in de week

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door IkkieIk, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkkieIk

IkkieIk Lid

20 jan 2014
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Sinds drie maanden proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Hoewel ik er heeeeeeel graag relaxt over wil doen, lukt dat me toch niet helemaal... Ik maak me zorgen als ik op allerlei websites en in forums lees dat het het beste is om tijdens de vruchtbare periode om de dag te vrijen.

Mijn vriend en ik hebben doorgaans alleen in het weekend seks. We zijn allebei best druk met werk en hij is doordeweeks vaak te moe. Bovendien, en dit zit me wel een beetje dwars, kan hij, als we wel vaker seks hebben, erg moeilijk of niet klaarkomen. Na een week is hij weer volledig 'opgeladen' en is het niet echt een probleem (hoewel het altijd best lang duurt).

We hebben vrijdag gevreeën. Deze ronde heb ik voor het eerst ovulatietesten geprobeerd en die gaf zondagochtend positief aan. Hij was helaas de hele dag weg (Ajax moest voetballen...). 's Avonds heb ik mijn jarretels uit de la gerukt (fijn dat ik hier anoniem ben hihi) en hem verleid. We hebben wel gevreeën, maar hij kwam niet klaar! Ik werd er verdrietig van, kon er niks aan doen.

Het spookt ook door mijn hoofd dat ik bijna 35 word en de kansen dus al steeds kleiner worden op een zwangerschap. Als we dan ook nog eens een maand 'overslaan'. Ik ben bang dat we vaker hier tegenaan gaan lopen. Want één keer in de week seks moet dan precies op het juiste moment plaatsvinden...

Zijn er meer vrouwen die tegen deze issues aanlopen? Ik lees bijna overal alleen maar berichten over om de dag 'klussen'. Ik zou dit graag willen, maar de wederhelft kan/wil dit dus niet...

Bedankt alvast voor eventuele reacties!

IkkieIk

2. IkkieIk

IkkieIk Lid

20 jan 2014
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Over zelfinseminatie heb ik inderdaad ook gelezen. Maar het punt is eigenlijk dat mijn vriend zegt dat hij twee dagen nadat hij al een keer is klaargekomen, niet (makkelijk) weer klaarkomt. Dus ook niet als hij het zelf doet. Hem in een kopje laten komen, is denk ik geen optie voor ons :-S
    Trouwens, hoewel hij natuurlijk vast en zeker iets doorhad toen ik daar in mijn jarretels lag, heb ik het niet over mijn ovulatie gehad. Hij wist dus niet dat hij 'moest' presteren en van druk was geen sprake... Hij had overigens wel een paar biertjes gedronken.

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi, sterke zaadcellen leven 2tot soms 5 dagen, dus wellicht maak je nog kans hoor! Wel vervelend zeg... Ook voor je vriend. Hopelijk is t gauw raak!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit dus!;)

Wel natuurlijk vervelend want je wil gewoon alle kansen benutten!!
    Mss beter om alleen die ééne dag met positieve test te klussen?

Succes!

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Je zou nog inderdaad pas bij een positieve eisprong kunnen klussen. En daarvoor je vriend laten 'opladen' zeg maar. Dus weet niet hoe lang je cyclussen ongeveer zijn. Regelmatig? Dan zou je bijvoorbeeld als je ei meestal rond de 14e dag van je cyclus is, ook rond die tijd klussen (af gaan wat je ovulatie test aan geeft). En de dagen ervoor even niet.

Wel vervelend hoor, voor allebei lijkt me. Heel veel succes!

6. IkkieIk

IkkieIk Lid

20 jan 2014
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dat is inderdaad de beste optie denk ik. Al hoop ik niet dat het dan teveel 'moeten' wordt op dat moment.
    Trouwens, ik had gisterochtend een positieve ovulatietest. Nu net weer gedaan en hij is nog steeds positief. Betekent dat dat ik vanavond nog een kans heb misschien? (Dan moet ik de jarretels weer pakken. Misschien is mijn vriend vanavond 'opgeladen' ;))

7. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Na positieve ovulatietest springt je ei binnen 24-48 uur, dus ik zou de jarretels nog eens uit de kast trekken!!
    Succes!

8. AnElisa

AnElisa Actief lid

5 nov 2013
    198
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Wat een lastige situatie!

Wellicht dat je dit nog niet weet maar is ook handig om in het achterhoofd te houden.

Eicel leeft max 24 uur en spermacellen kunnen tot 4 dagen in je baarmoeder overleven. Wel is het zo dat zaadcellen ongeveer er 10 uur over doen om na de gemeenschap bij het eitje terecht te komen. Hierdoor is het beste als je bijvoorbeeld de avond voor de dag dat de eisprong is met elkaar vrijt. Dus bijv: maandag is je eisprong dan klus je op zondagavond ervoor.

Op deze manier ben ik de vorige keer zwanger geraakt. Als je precies op moment van eisprong klust dan kan het zijn dat je net te laat bent omdat de spermacellen nog moeten reizen naar het eitje.

Hoop dat dit een beetje een duidelijk verhaal is :D

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Misschien heb je mazzel, sperma blijft ongeveer 3 tot 5 dagen actief bij jou binnen zeg maar. Maar wordt hoe langer het duurt minder sterk.
    Maar ik heb zo iets, als je vriend ook graag een kindje wilt, kan hij zich toch wel even omzetten en wat vaker vrijen rond de eisprong?

Zal je 1 ding vertellen wat je misschien gerust stelt.
    Ik ben direct na de pil zwanger geworden. En heb in die maand maar 3x gevreeën ofzo, en heb ook geen ovu testen gebruikt, Ja een paar maar die gaven geen ovu aan!
    Dus misschien geeft dat je wat meer rust!? Dat het met weinig klussen ook kan! ;) Praat er nog eens over met vl.

Succes! xSimone

10. IkkieIk

IkkieIk Lid

20 jan 2014
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken alle verhalen inderdaad :) Hoe lang sperma kan overleven en de eicel. En ook dat de ovulatie na een positieve test na 24 tot 48 uur kan plaatsvinden. Ik vroeg me alleen af of een positieve test vandaag op dag 2 betekent dat de eisprong nog niet heeft plaatsgevonden of dat het ook kan dat ik wel al mijn eisprong heb gehad.

Misschien moet ik me toch minder erop focussen.

Simone, op zich kan ik mijn vriend nog wel zover krijgen misschien om vaker te vrijen. Maar het probleem is dan dat hij niet klaar kan komen omdat hij vaak een paar dagen nodig heeft om weer op te laden... Is dit niet een vaker voorkomend probleem? Ik hoor/lees het niet vaak. Ben ik weer mooi klaar mee... :-S

11. Sweetharty

13 jan 2014
    29
    0
    0
    Ik denk dat het voor mannen niet zo makkelijk is om ff de knop om te zetten, mijn man heeft hier ook weleens last van. 'Moeten klaarkomen' kan voor hen erg lastig zijn hoor!

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Volgens mij ben jij niet de enige hoor IkkieIk! De laatste tijd hoor ik dit vaker. Er wordt alleen weinig over gesproken. Mannen moeten altijd (volgens de media) maar kunnen en klaar staan, maar zo schijnt het niet te gaan...

Ik denk dat je doet wat je kan! Hopelijk bewaar jij je geduld, want dat is o zo belangrijk. Kun je niet voor de volgende maand een lang weekend weg boeken rondom je eisprong? Ik snap dat je dat niet elke maand kan doen, maar wellicht is het maar één keer nodig ;)

Ik ben net 35 geworden en ook ik maak mij druk om mijn leeftijd, maar meis laat je daar niet door gek maken! Genoeg vrouwen om mij heen die nog later zwanger zijn geworden :D

13. IkkieIk

IkkieIk Lid

20 jan 2014
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn bericht Zwangnie. Bedankt. Goed om te horen dat het niet uniek is, deze situatie. En ik zal inderdaad eens kijken naar een abonnement bij D-Reizen ofzo ;)

Trouwens, over onze leeftijd; ik ben 3 maanden geleden even naar de huisarts geweest om te vragen of ik op dingen moest letten nu we zwanger willen gaan worden. Ik vertelde hem ook dat ik me wat zorgen maakte, omdat ik bijna 35 ben. Hij zei meteen: 'er zijn zo ontzettend veel vrouwen die tegen de 40 lopen en nog zwanger worden. Maak je geen zorgen'. Dat houd ik dan maar in m'n hoofd.

14. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik heb de afgelopen ronde 2 dagen positieve ovulatie test gehad, en volgens mij sprong het eitje die avond van de 2e dag zeg maar.
    Je ei springt 24-48 uur NA de EERSTE positieve ovulatietest:)
    Je hebt echt nog wel kans hoor! Ik zal voor je duimen:)...

15. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn heeft ook altijd moeite gehad om klaar te komen en vaak deden we het ook maar 1 keer in de week. Bij hem kwam het door medicijn gebruik en als hij dan een drukke week op het werk had gehad lukte het soms helemaal niet. Dit leverde best wel wat irritaties op van zowel mijn als zijn kant. Hij vond het ook moeilijk om over te praten vooral ook hij toch wel het gevoel had dat hij niet mannelijk genoeg was enzo. Inmiddels is hij door de medicijnen volledig impotent geworden en zijn we er ook achter dat hij een heel erg slechte zaadkwaliteit heeft. Ik heb het hier heel moeilijk mee. Het is toch wel moeilijk om nu toch definitief geen kindje van hem te kunnen krijgen.

Probeer er over te praten en krop niet alles op want dat levert alleen maar meer frustraties op bij jullie allebei.

16. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons kindje is verwekt op woensdag terwijl ik positieve test op de zaterdag erna had. Door stress toen geen gebruik van gemaakt, maar het was dus al raak.

1 keer per week is misschien niet ideaal volgens het boekje, maar kan zeker genoeg zijn dus. Met 3 maanden zou ik nog niet te veel kunstgrepen en pressie toepassen, hooguit je cyclus doorkrijgen en zijn ene keer bewaren voor het juiste moment?

17. dopneusje

dopneusje Niet meer actief

hoi hoi,

even om je gerust te stellen qua leeftijd ;) ik ben 39 jaar en binnen twee maanden zwanger geworden van de 2e, de eerste duurde ook niet heel erg lang trouwens en dat was op mijn 37e. Ik heb er niets bijzonders voor gedaan of gelaten, dus het kan echt gewoon. Laat je niet gek maken door alle statistieken, iedere vrouw en ieder lichaam is weer anders :)

Heel veel succes in ieder geval!!

18. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    @IkkieIk

Haha wellicht kunnen we een bed & breakfast beginnen waarbij wij faciliteren in eisprong arrangementen :D Gat in de markt ;)

Toen ik voor het eerst hoorde dat mannen niet altijd zin hadden, moeilijk konden klaarkomen en dergelijke dacht ik ook: Huh hoe dan? Mannen kunnen toch altijd en overal?
    Vriendlief gaf toen ook aan dat het zo niet werkte. Hij heeft er over het algemeen geen last van,maar kon mij wel vertellen dat het inderdaad niet voor alle mannen geldt.

Ik hoop dat ik zéér binnenkort bij jou lees dat het is gelukt :D

19. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt zeker nog alle hoop. Bij mijn tweede zwangerschap hadden we het die maand zo enorm druk door allerlei familiebezoeken en tentamenweek dat we ook maar 1x in heel die maand geklust hebben, wat echt nog nooit eerder is gebeurd bij ons. En toch ben ik net die maand zwanger geraakt, zonder ovulatie test oid.

Deel Deze Pagina