Hoi Dames, Ik zou op 16 januari jl. ongesteld moeten worden (ben normaal altijd heel erg regelmatig en verlies na 1 dag veel en helderrood). Nu heb ik op deze dag gevreeën met mijn vriend en verloor ik na het vrijen een soort van roze/bruin slijmerig spul (sorry klinkt vies, i know). Ik dacht dus, oké nu ga ik ongesteld worden, dus tampon gebruikt maar tot mijn verbazing zat er bijna niets aan toen ik het wilde verwisselen (alleen beetje oud bloed (bruin)). Tot de volgende morgen geen tampon gebruikt en verder ook geen bloed of iets dergelijks. Dag daarna wederom gevreeën met mijn vriend en weer dat roze/bruin slijmerig spul na het vrijen maar verder op de dag geen verlies. Tot vandaag geen verlies van echt helderrood bloed alleen maar dat roze/bruine verlies. Heb vandaag ook een test gedaan maar die was negatief. Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn? Ben trouwens ook al 2 jaar niet meer aan de pil dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Wanneer ik google kom ik uit op fora waarbij vrouwen toch uiteindelijk zwanger zijn of gewoon opeens een hele rare menstruatie hebben. Maar als dit laatste het geval blijkt te zijn moet ik dan vanaf de 16e januari gewoon tellen dat ik ongesteld ben geworden? Ik snap echt niks van mijn lichaam op het moment. P.S. ik heb wel het gevoel dat ik ongesteld ben, dit merk ik altijd aan mijn onderbuik een soort spanning ofzo, en dat heb ik nu ook. Ook ben ik exact de dag voordat ik dacht ongesteld te worden, heel erg misselijk geweest en heb zelfs overgegeven (maar goed zou ook kunnen komen door iets verkeerds gegeten te hebben)
Ik blijf ook ineens maar bruinverlies houden, had een veel kortere cyclus en mindere menstruatie dan normaal. Stemde me hoopvol dat ik alsnog zwanger zou kunnen zijn, maar helaas negatief. Lichaam lijkt zich ineens vreemd te gaan gedragen nu ik zwanger wil worden ofzo. Denk dat jij ook al wel positief had moeten testen als je nod al 16 januari was. Maar je weet het nooit nee.
Ann, had jij wel helderrood verlies? Want ik lees op internet ook dat wanneer je helderrood verlies hebt dat je dan kunt spreken van een menstruatie (al is elk lichaam anders uiteraard). Mijn cyclus is gewoon normaal en als ik deze rit meereken als een normale menstruatie is mijn cyclus ook gewoon normaal 26/27 dagen. Het lijkt inderdaad alsof het lichaam zich raar gaat gedragen wetende dat ik zwanger wil worden haha
Je telt pas van af helder rood bloed , dat is dag 1 van je menstruatie . De andere is oud bloed . Hier deze keer ook een raar rondje. Beetje ongi en de hele week bruin roze kleine beetjes. Zo ken ik het al jaren niet meer. Hier lijkt na ons gevoel de overgang er aan te komen. Dit is ook dan heel anders dan waar jullie in zitten. Het kan dus gewoon in eens maar drie dagen komen of 2 gebeurt wel meer . Succes met zwanger worden.
Even een update... Alsof de duivel ermee speelt, ben zojuist toch ongesteld geworden met helderrood verlies! Ook al was een zwangerschap meer dan welkom, ben ik toch ook best blij dat ik gewoon normaal ongesteld ben geworden. Op naar round two!