Hey mede-mama's, het onderwerp zegt het al, welke drinkbeker gebruiken jullie?? Een ani lekbeker met tuitje of is een "gewone" beker beter? Alvast bedankt!!
Mijn zoon wil geen tuitbeker hebben en op een of andere manier snapt hij het niet. Waarschijnlijk omdat hij dan zijn drinken niet kan zien . En drinktnu dus uit een plastic beker en dit gaat aardig goed al zeg ik het zelf. Nou heb ik om het wat gemakelijker te maken van difrax een bekertje gekocht met een uitsparing voor zijn neus. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het wel een akelig klein bekertje is. Maar ik vind het helemaal geen probleem dat hij geen antilek wil. Hoef ik het hem tenminste ook niet af te leren.
wij hebben een nuby antilek beker met zachte tuit. Harde tuit snapte ze niet. En dit had ze sneller door dan drinken uit een beker . Misschien te weinig geduld, maar ze dronk sowieso weinig, dus ik had liever dat ze in elk geval wat dronk . En die zachte tuit had ze vrij snel door uiteindelijk.
Ik heb een goedkope tuitbeker van het kruidvat. Geloof dat hij 1,50 heeft gekost. Het is een anti lek ding, maar ik heb dat rubber eruit gehaald, en een plakbandje over het gaatje (zit een gaatje in de dop) geplakt, dan loopt het water er niet te snel uit als ze hem op de kop houdt.
Mijn zoon van 6 maanden is mijn 2e kindje, mijn dochter nu bijna 4 wilde nooit een fles,(Kreeg bv) en we begonnen met 6 maanden met een bekertje, dit was even oefenen, maar het ging prima. Tuitbeker hebben we nooit gebruikt, en voor als we in de auto zaten hadden we de rietjesbeker van nuby gebruikt. Onze zoon wil nu wel een fles (gelukkig) Krijgt verder ook bv)maar ook bij hem zijn we begonnen met een bekertje (met wat rooibosthee.)en dat gaat heel erg goed! we doen het in het kleine plastic bekertje van ikea.) en de tuitbeker gaan we niet gebruiken.
De tuitbekers van Friso, maar dan met het anti-leksysteem er uit gehaald. Zijn heel goedkoop, lekker stevig en kunnen in hun geheel in de vaatwasser. 's Avonds drinkt ze na het tandenpoetsen zelf uit een plastic beker, een gewone.
Kai drinkt uit een rietjes beker van nuby....de fles wil die niet meer en zodra die een tuitbeker in zn mond krijgt gaat ie kokhalzen...
Mijn dochter heb ik met 5 maand een Avent Magic (?? heet dat zo??) met zo'n zachte tuit gegeven. Daar kauwde ze uiteraard alleen maar op. Dus heb ik haar 10 tellen uit een fles laten drinken, en daarna gelijk de tuit gegeven. En toen snapte ze ook dat er drinken uit de tuit komt. Nu drinkt ze al bijna 3 maand helemaal zelf uit de tuit. Vind het een fijn ding die ook makkelijk schoon te houden is, en in de vaatwasser kan.
Laura drinkt uit een rietjes beker van Nuby, of uit een pakje met een rietje. Ze wilde nooit uit een antilekbeker drinken of tuitbeker.... op het kinderdagverblijf ( 1x per week) geven ze haar wel een tuitbeker, daar hebben ze geen rietjesbekers... Nu gaat het wel goed op zich. Maar thuis krijgt ze dus geen tuit!
Hier de difrax oefenbeker om lvast te oefenen met drinken uit een beker en verder overdag een tuitbeker van B-Free met een zachte tuit. De normale anti lek tuit bekers worden hier ook niet echt gewardeerd.