pfff uitstijkje voor tweede keer mislukt!!

Discussie in 'De lounge' gestart door ImAmommy, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Vraag of je het uitstrijkje zelf mag doen. Thuis of op het toilet met spiegeltje. Dat heb ik ook weleens gedaan. Als ik de eendenbek zie kun je gewoon niks meer met me.

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Geen paniek voor er iets gebeurd is meis;)
    Het scheelt een heleboel als je zelf een beetje ontspannen bent..
    en het "krabben" doet niet eens echt pijn maar is meer even een irritant gevoel.
    ik weet niet of dit het zelfde is als checken of je een infectie hebt na de bevalling, dat heb ik nooit gehad.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Weten jullie dat jullie voor uitstrijkjes ook terecht kunnen bij CASA? Vroeger was dat de Rutger Stichting (of zo iets), voor de dames die zich dat nog kunnen herinneren. Dus dat is misschien nog een optie als de huisarts er een potje van maakt.

Volgens mij kost het je dan geen eigen risico.

Ik heb het ook eens gedaan, ik ging voor de nacontrole van mijn spiraal (ook daar laten doen) en heb het uitstrijkje toen ook meteen laten doen. Ze hebben daar erg veel ervaring.

4. Blink

Blink Actief lid

14 jan 2007
    259
    16
    18
    Ik heb 3 keer gehad dat er niet genoeg cellen waren. Ook nog elke keer een andere assistente.

Toen eindelijk een doorverwijzing naar de gyn en net de uitslag gehad dat alles goed is. Wat een gedoe! De gyn vond het ook echt niet netjes dat ik eerst 3 keer bij de huisarts moest. Over 5 jaar gewoon meteen naar de gyn. Ik ben er klaar mee!

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Weet iemand hoeveel eigen risico je ervoor moet betalen?

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Oh dit lees ik nu pas! Ga het sraks eens opzoeken. Tnx!

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Oh ja dat vind ik ook zo'n rotding! Maar de vraag is of ik dat zelf wel goed kan. Als het de ha al niet lukt met zo'n eendebek.... ;)

8. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ben ook bang dat de 3e keer bij ha ook zal mislukken... Ben er ook echt klaar mee! Fijn dat de resultaten goed waren :) je bent er iig van af!

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik denk juist dat het makkelijker is, ik weet precies waar mn baarmoeder mond zit en hoe het voelt en ik kan dat zo aanraken al is dat dan wel onder de douche zonder dat alles verkrampt.. Sinds ik een spiraaltje had laten zetten in 2008 kan ik niet meer niet verkrampen omdat ik daarvan flauw viel..

Hier is een zelf test kit 130£ en er staat nadrukkelijk bij dat ze niet onder de 25 uitgevoerd moeten worden om valse resultaten te voorkomen dus ik vraag het de assistent wel die toch elke 6 maanden m'n bloeddruk meet omdat ik aan de pil ben.. En gezien ik nog 6 maanden geen 25 ben heb ik geen haast als ik hier die verhalen hoor!

Maar ik vind juist dat die eendenbek deels de oorzaak is voor het verkrampen dus als je die weglaat dan is het misschien veel makkelijker...?
    https://www.gynaehealthuk.com/cervical-cancer-screening-services/gynaecheck
    Dat is de tech die je thuis kan gebruiken hier, maar daar staan dus ook de pro's bij waarom je het wel zelf zou kunnen doen.. Of daar wat eerder ook is aangeraden misschien een optie?

Deel Deze Pagina