Hallo allemaal... Gezien wij op het moment in ronde 3 zitten en we nog niet aan temperaturen enzo willen beginnen gezien er sowieso gemiddeld een jaar voor staat om zwanger te worden ben ik benieuw hoe jullie je meest vruchtbare dagen berekenen? *de eerste maand had ik en cyclus van 32 dagen *de tweede maand was dit een cyclus van 30 dagen. *de derde maand is nog een vraag .. Hihi. en hoevaak klussen jullie gemiddeld in de meest vruchtbare dagen? en de rest van de maand buiten de meest vruchtbare dagen om ? Ze zeggen dat het zaatje gemiddeld 2 dagen goed blijft in het vrouwelijke lichaam toch? Groetjes Jes
Advies is om de dag klussen Op deze site kun je invullen bij de calculator wat je gemiddelde cyclus is en daaruit berekent de calculator de gemiddelde vruchtbare periode. Zo doen wij dat ook. Ik heb ook nog geen zin in tempen etc. Je kunt ook ovulatie-sticks kopen. Dat is onze volgende stap. succes!
je eisprong komt veelal tussen de 14-16 dagen voor de eerste dag van menstruatie. Uitgaande van je kortste cyclus van 30 dagen zou ik dus uitgaan van je vruchtbare dagen op dag 13 t/m dag 21 van je nieuwe cyclus. (ruim genomen voor het geval je ei toch iets later komt)
Ik zou voor de zekerheid op tijd beginnen met om de dag 'klussen'. Bij mij komt de ovulatie zo rond dag 12 al. Dus, op dag 10 uiterlijk beginnen wij. Het is zo verschillend per persoon en per cyclus. Ik heb ook al eens een ovulatie op dag 16 gehad. Tja, het is dus een kwestie van op tijd beginnen en wat langer doorgaan tot dag 18 wanneer je niet weet wanneer je precies je ovulatie hebt gehad. Gewoon om de dag en op je meest vruchtbare dagen zelfs dagelijks. Maar, het "moet" natuurlijk vooral leuk blijven!!! Veel succes!!!
Ik gebruik een applicatie op m'n mobiel.... er zijn meerdere applicaties, dus je kunt kiezen! Wel handig hoor!
Wij klussen om de dag en dan lekker vroeg beginnen tot een paar dagen na mijn eisprong.... ben redelijk regelmatig....maar liever een dag te veel geklust dat te weinig! ( Man lief vind ook niet erg hahahah)
vruchtbare dagen: gemiddeld 14 dagen afhalen van de duur van je cyclus. Bij mij was dat 30-35 dagen (met uitschieters naar 45&60). Maar ik hield dus 16-21 aan als de meeste kans op een eisprong. We waren alleen niet erg actief in bed, doorsnee op dag 15-18-21, of als ik mijn eisprong voelde die avond/ochtend erna. Ondanks dat toch vlot zwanger geworden, de eerst direct, de 2e in de 3e maand. Rest van de maand was compleet willekeurig Om de dag is prima, elke dag mag ook als je verder geen afwijkingen hebt. Dat weet je alleen nog niet. Voor nu zou ik gewoon lol hebben, mocht het langer duren, dan kun je misschien iets bewuster omgaan met die 2 dagen, temperaturen etc...
Bedankt allemaal voor jullie reactie!! . Ja het is echt een puzzel iedere maand hahaha.... We gaan het proberen en hopen dat we snel zwanger zijn . Vaak klussen wij rond de meest vruchtbare dagen iedere dag en de rest van de maand zo ong 2 keer per week.... Dat is te weinig he?!?!?. We werken allebij zo hard dat het soms vaker de rest van de week er gewoon bij inschiet en we zo moe zijn . Ik hoop zo dat het lukt!!!!!! we zijn nog jong ... ik ben 23 en me vriend 24 dus dat zie ik als een voordeel . Groetjes Jes