Misschien dat iemand het hier weet.... Ik heb een gastric bypass gehad in maart en moet nu dus een jaarlang maagbeschermers slikken. Nu heb ik onwijs last van me onderrug. En hiervoor heb ik altijd diclofinac of ibropufen moeten/mogen slikken. Nu neem ik ze het liefst niet in omdat het super slecht is voor je maag, en nu naar die verkleining schijnt het nog slechter te zijn. Maar als de pijn niet meer te houden is (kan het nu nog net aan) wil ik toch wat gaan innemen. Nu moet ik er alleen wel echt een maagbeschermer bij nemen. Die heb ik vanmorgen ingenomen want dat moet natuurlijk altijd, maar nu vraag ik me dus af werkt zo maagbeschermer de hele dag? of zal ik er 1 extra moeten innemen?
Die van mijn man werken 24 uur, maar dat ligt denk ik aan de soort en de dosering. Mijn man gebruikt (ivm een ander probleem) Nexium 40
Ja, capsule is meestal voldoende per dag, ook als je meerdere tabletten ibuprofen inneemt op een dag Ik durf niet precies te zeggen of dat ook anders is bij een bypass. Anders overleg je het even met je huisarts binnenkort?
mijn man heeft omeprazol 40, hij slikt dit standaard 1 per ochtend daar nodig evt 2de savonds (problemen maagkleppen)
Hey, ik heb een middenrifsbreuk en gebruik standaard 40 tot 80 mg. per dag omeprazole. Meestal 40. Diclofenac is een heel fijne pijnstiller, maar wordt toch niet aangeraden langdurig te slikken, dus als je altijd pijn hebt zou ik wel even langs de HA gaan. Als je de minimale hoeveelheid neemt van diclofenac is 20 mg. genoeg. Ik heb vorig jaar een hele hoge dosering geslikt vanwege een dubbele oorontsteking, voorhoofd, bijholte en kaakontsteking en toen moest ik minimaal 40 nemen. Werkt paracetamol niet? zo nee, is vrij normaal, het is ene goede pijnstiller maar niet voor iedereen effectief, hier werkt ook alleen diclofenac. (Voltaren 12.5 bij de drogist, of voltaren 25 bij de apotheek).
Ik heb ook een GBP en gebruik hierom diclofenac alleen als zetpillen, is een stuk minder heftig voor je maag. Overigens moet ik levenslang maagbeschermers slikken, niet alleen maar het eerste jaar.