Pfff, voorlopig geen appel meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sukke, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bah verschrikkelijk, 1 van mijn grootste angsten.
    Ik durf zelf ook niet zo goed appel te geven, maar nu blijkt dat ie op het kdv al vanaf 1 jaar appel krijgt.

Gelukkig is het goed gegaan met je zoontje

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Idd wat een schrik.

En eerlijk gezegt zit ik te schudden op me stoel om geen commentaar te geven. En dan voor al op dat replay gebeuren. Mijn manier van eten geven is het niet en dit bewijst het maar eens. :(

3. Alita

Alita Niet meer actief

Gelukkig is alles gewoon goed gegaan meid!

Ik geef ook appel maar dan geraspt

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja maar pnirmal, ergens moet je ze sowieso los gaan laten, dan kunnen ze zich ook nog verslikken hoor. Ook grote kindjes kunnen zich verslikken, ook die al geleerd hebben gemalen eten weg te slikken en ook dan moeten ze nog leren kauwen en leren wat het gevoel is van iets wat niet in hun keel hoort. Ik vraag me af of het nou heel anders is...ik denk dat je alleen kan leren als je mag ervaren.

5. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Jeetje wat een schrik.
    Hoop dat het goed blijft gaan, en dat jullie vanavond een beetje slapen.

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dan doet dat idd maar niet. Commentaar heb ik niet nodig! ;)

Nacht is goed gegaan hoor. Wij hadden er meer last van dan ons ventje. Hij had vandaag ong heel de dag 37.6 en net 38.0. Hebben net dus de HAP gebeld op advies van de HA maar die deden er verder niet veel mee omdat hij wel goed eet en drinkt en niet ziek oogt.... Dat was in eerste instantie ook mijn idee maar de HA heeft dat natuurlijk niet voor niets gezegd. HAP zei dat we naar de HAP/HA moesten gaan als hij echt ziek was, 40.0 zou hebben en niet zou eten en drinken....
    Wat kunnen 2 artsen dan lekker tegenstrijdig zijn hé.... :) Als ie morgen weer/ nog 37.8 of hoger heeft bel ik gewoon de HA maar.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja schrikken zeg dit verhaal!

ik ben een erg rapley fan....maar mijn enige ding is idd appel....de rest gaat goed..maar dat blijft een lastig iets...vandaar dat ik idd ook altijd rasp....en bijv door yoghurt doe ofzo...of gewoon zo geraspt geef..

ik koop altijd golden delicious appels..

maar vind het wel heel makkelijk om nou gelijk "yes rapley is dus ehct heel slecht" commentaar te kirjgen....tis appel...bijna iederene heeft daar "last" mee...tis gewoon lastige structuur vind ik zelf....

mn nichtje van 6 heeft zich laatst heel erg verslikt in appel...niet goed gekauwt....liep ook blauw aan....

maargoe dgelukkig gaat alles nu wee goed, is ook extra rot dat je er zelf niet bij bent geweest...moet zeggen dat ik liever niet heb dat anderen mn kindje "rapley" laten eten, dna nog liever voeren

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij rapleyen ook veel maar op de een of andere manier is appel daarbij ook niet mijn favoriete fruit. En druiven durf ik ook nog niet heel te geven, die snij ik ook doormidden.

Maar iedereen kan zich verslikken hoor, of je nou een heel gebit hebt of 2 tandjes. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen....

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Sukke,

Hier ook nog maar even een reactie dan.;)
    Het is wel een eng verhaal. Maar het is een incident moet je maar denken, overkomt de beste!
    Appel is eigenlijk veel te hard om zo te geven. Daarvoor heb je kiezen nodig om hem fijn te malen. Je hebt wel zachtere soorten, maar je kan tot 1 jaar het beste hele dunne schijfjes geven of de appel eventjes koken of raspen.

Misschien is een cursus kinder-EHBO iets voor jullie of je moeder. Met je vinger in iemands keel gaan is echt levensgevaarlijk, omdat je het voorwerp verder in de keel kan duwen. De heimlich-greep moet iedereen eigenlijk kennen: Verstikking: Spoedeisende hulp: Merck Manual Medisch handboek

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap zowieso al nooit dat hele kleintjes stukken appel moeten eten. vind het doodeng zo klein.

nu had ik een dochter bij wie het slikreflex niet klopt dus die had vaker zulke dingen. maar ben er altijd huiverig voor gebleven.

gelukkig is het goed afgelopen voor jullie zeg.

11. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt verschrikkelijk!
    Wij hebben dit met een soepstengel gehad, werd mijn dochter ook blauw. Die heeft ze dus ook niet meer gehad!
    Gelukkig gaat het nu weer goed met je kindje

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sukke, dan is het idd wel anders ja. Sorry....

Vervelend dat je zo'n tegenstrijdig advies krijgt. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen, volg je gevoel.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb toch geen commentaar gegeven.;)

suenne meis kijk eens naar mijn banner.;) Heb al een zoon van bijna 11 dus;) heb al verschillende fase.s voor zien komen. In zijn leven ook qua eten daar bij nu een dochter van bijna 20 maanden dus ik mag zeker zeggen wat ik er van vind en ik vind het niet de manier.

Zogelukkig, Meis ook al zou je ehbo hebben in paniek maak je rare sprongen beter iets dan niets doen.

Andere moeten vooral doen wat hun het beste lijkt mij lijkt het niet het beste.

En dat ik zat te schudden in met stoel ja had een hoop commentaar in mijn achter hoofd maar dat ga ik hier niet neer zetten omdat dit topic er niet over gaat.

En verder t.s kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Schrikken hoor ik gaf ook wel stukken fruit en nu natuurlijk helemaal maar ik snij het wel in stukjes zodat ze niet zo snel erin kan blijven hangen, druiven door de midden, appal in partjes en dan hele smale van een halve cm.
    Moet er niet aan denken dat ze erin stikt.

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @deelight: Geen punt hoor! ;) En kijk zijn temp van van vanavond, als die redelijk oké is, en morgenochtend nog even aan.

@zogelukkig: Tja, mijn moeder heeft 2 mnd geleden nog BHV gehad en heeft in eerste instantie ook de heimlich toegepast alleen toen was alles er nog niet uit en in paniek toen maar haar vinger gebruikt.

Zoals ik al zei heeft hij appel altijd erg goed gegeten. Hij beet goeie stukjes af en kauwde goed. Maar goed, komende dagen gewoon maar even niet en dan in aangepaste vorm. Heb het ooit proberen te raspen maar dat vond ik niks.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geen man overboord hoor zonder appel! Geef je lekker peer, is nu de tijd en is vele malen zachter!
    Je laat je niet uit het veld slaan en dat vind ik goed van je!;)

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Meid kan wel zo zijn, al had je er 10, wil nog niet zeggen dat je dan automatisch alles weet en hebt gezien;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

wel denk ik dat het verstandig is om te wachten tot ze meer tanden hebben?

19. Alita

Alita Niet meer actief

of rapley wel of niet juist is gaat het hier ook niet over....

Sukke het kan iedereen overkomen en mijn ding is het ook niet rapley maar het gaat om je zoontje...ik hoop dat alles gewoon goed is!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.165
    113
    Poeh, dat is schrikken zeg. Mijn zoontje heeft is ook een keer bijna in een pepermuntje gestikt (had mijn man uit zijn broekzak gehaald en op zijn nachtkastje gelegd, niet erbij nagedacht dat mijn zoontje die al kon pakken).
    En als ik daar aan terugdenk vind ik het nog angstig.

Hier ook rapley trouwens, maar moet zeggen dat ik nooit stukjes rauwe appel heb gegeven. Eerst rapte ik het en later gaf ik een heel appel. Ze bijten dan zelf niet zulke grote stukken eraf.

Deel Deze Pagina