Ik moet het even van me afkletsen hoor...en heb tegelijk ook raad nodig..... Onze dochter is morgen 8 weken oud. Ze krijgt nu flesjes van 150 cc, nutrilon voor hongerige baby's met 4 scheppen nutriton (ze is 5kg en heeft een enorme zuigkracht). Ik dacht dat ze een beetje een ritme had waardoor ze op 5 flessen zat (laatste 23:30 en dan weer rond 5:00) maar nu gooit ze de boel weer om en zit ze op 6 flessen (eigenlijk teveel dus). Als ze dan wakker wordt dan doet ze 20 minuten over een fles, vind ze het een kwartier leuk om rond te kijken en dan is ze er weer helemaal klaar mee en begint ze te jengelen. Ik heb tot vandaag de puckababy gebruikt maar ben sinds vandaag overgestapt naar de pacco omdat ik het idee had dat ze toch teveel bewegingsruimte had. Omdat ik over 4 weken weer moet werken, hoop ik dat ze tegen die tijd een beetje op vaste tijden komt en niet dus de ene dag om 5 uur s'nachts en de andere om 3 uur s'nachts. Hebben jullie tips om dit enigzins te sturen? Een speentje pikt ze niet. Ook heb ik voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt met een osteopaat. Gewoon even om haar te laten checken. Ik heb het idee dat ik na bijna 8 weken nog steeds loop te klungelen om haar tevreden te krijgen....maar ben zo moe....
Wij hadden hier ook totaal geen ritme, tot we met 7 weken zijn gaan inbakeren, ook met de paccodoek. Vanaf toen ging het steeds beter en met 10 weken sliep hij van 22.30 tot 8.00/9.00 dus idd ook naar 5 flessen. Ik zag dat je al een pacco hebt dus ik zou daar mee aan de slag gaan.... Verder heb ik helaas geen tips.
Geen tips, maar wel heel herkenbaar. Mijn meisje is vandaag 7 weken en maakt er ook nogsteeds een potje van. Ze krijgt 6 flessen van 150/5 en jbm erdoorheen. Ook veels teveel dus maar minder gaat echt niet, ze blijft honger houden. Soms een nachtje dat ze tot 5 uur ofzo slaapt maar meestal tot een uur of 3 en de laatste dagen moeten we zelfs rekken om op 6 flessen uit te komen... Pacco heb ik ook nog liggen van mn oudste, maar heb niet het idee dat dat de oplossing is bij ons iig. En de pacco moet je ook weer afbouwen en dat heeft bij onze oudste weer tot problemen geleid dus ook niet ideaal..
Pacco heb ik ook nog liggen van mn oudste, maar heb niet het idee dat dat de oplossing is bij ons iig. En de pacco moet je ook weer afbouwen en dat heeft bij onze oudste weer tot problemen geleid dus ook niet ideaal.. __________________ sorry even off topic maar mag ik vragen wat voor problemen??
hoe slaapt je kindje dan op de dag? idd, zo'n pacco moet je afbouwen...(dat hangt ons nu ook boven t hoofd helaas) als je kindje te weinig drinkt, slaapt hij vanzelf niet goed. Zo slaapt hij slecht, is hij veel wakker en rek je hem tot een voeding, is dan weer te moe, valt te snel in slaap om snel weer wakker te worden... lees eens: www.inbakeren.nl....over slaaptips etc. en bij ons werkte de pacco de eerste weken eigenlijk niet....pas na 3 a 4 weken zagen we verbetering in zijn slapen...tja, dat kon ook komen doordat hij ouder geworden was. misschein een dooddoener, maar wil hem wel even delen met je: de eerste 3 maanden zijn lastig....daarna wordt het wat makkelijker (slapen, ritme, huilen, krampjes)
Dank je wel voor jullie reacties. Die pacco was een drama. Gister geprobeerd (oke ik weeet dat je moet doorzetten), maar madam sliep toen helemaal niet meer. Dus gisteravond maar in de puckababy, laatste voeding om 23:30 en ze werd gewoon om 6 uur pas wakker Ik heb me er maar bij neergelegd en als ze honger heeft krijgt ze gewoon. Ik denk dat niet alleen zij maar ook ik gister een off-day had. Wat is het dan fijn dat er een forum als dit bestaat waarbij je dan hoort dat je niet de enige bent die zo aan het tobben is. Nou ze ligt te slapen (wat ze overdag trouwens goed doet) dus ik ga maar eens een strijkje wegwerken! Thankx ladies!
Heeft je kind niet gewoon huidhonger? Wil je kind niet gewoon vastgehouden worden? Draagdoek is dan geschikter dan inbakeren en wegleggen, is mijn ervaring.
Nou super toch!! En die pacco, als het niet werkt ,werkt het niet hoor. Niet alle kindjes zijn het zelfde, je hebt het iig geprobeerd, gelukkig slaapt ze weer goed...
@ piemie, wij zijn bij de oudste met 9 weken gaan inbakeren omdat ze overdag eigenlijk helemaal niet sliep en snachts ook heel slecht. ze was erg onrustig en maaide echt met dr armen. vannaf het inbakeren sliep ze gelijk door en ook overdag sliep ze beter. met 4 maanden rolde ze om dus mocht ze er niet meer in en toen sliep ze dus gelijk weer slecht. tot 13 maanden heeft ze daardoor elke nacht nog 2 flessen gehad en was vaak nog uren wakker. pas sinds 3 maanden slaapt ze nu meestal door.
Bij ons hebben we ook veel geduld moeten hebben om een ritme te krijgen. In het begin merkten we dat de kleine echt huidhonger had (lekker bij ons willen zijn) af en toe krampjes en vaak honger (7 a 8 x fles maar wel steeds kleine flesjes en bv ook) Met 2 maanden wilde hij nog maar 6 flessen en minder huilen omdat we de bv minderden en fv vaker (vanwege t teruglopen vd bv en de kleine stilde zijn honger er nie mee) Elke x had ie een periode dat ie een andere ritme had, op de 1 of andere dag ineens doorslapen, minder voeding willen etc. Wij hebben gewoon onszelf aangepast aan t ritme van onze kleine en naar zijn behoefte gegeven wat ie wilde.
Overdag en s'nachts gaat het slapen heel goed, alleen s'avonds wil ze niet haar bedje in. Dus hang ik haar in de lodger om me heen. En dan slaapt ze alsnog heerlijk.
Ik hebniet alles terug gelezen mar wij hadden hetzelfde probleem. Wij zijn toen flessen van 180+6 + 3 schepjes jbpm gaan geven en ineens ging het een stuk beter! De pacco werkte hier ook niet zo. Wij hebben nu een woombie. Die is een stuk strakker dan de puckababy en veel vriendelijker dan de pacco. Deze combi werkt super en Roan slaapt sindsdien alle nachten door. Kijk even op www.woombie.nl
Rond 8 weken is er ook een sprong waardoor het eten en slapen ontregeld kan zijn. Dit duurt een paar dagen en daarna is het weer als voorheen (alleen kan je kleine dan wat meer)....