Mijn meisje wordt volgende maand 1 en ze zit nog aan de 180/6, ze wilt er niet van af. Ik weet niet of het door de melk komt of misschien eerder het gevoel van "flesje!!", ze drinkt ze wel helemaal leeg. Het is als volgt: Ontbijt: Fles 180 cc Pap/cereal met koemelk Tussendoortje Lunch: Fles 180 cc Boterham met of zonder beleg (ligt eraan), soms 1,5 boterham als ze nog wat honger heeft. Tussendoortje Avondeten wat wij ook eten En als "tussendoortje" nog een flesje voor het slapen gaan, is dit echt nodig of gewenning? Ik bedoel, ze is bijna 1 en ik wil langzamerhand over stappen op koemelk, in haar ontbijt vindt ze dit erg lekker maar ja, "niet voor 1 jaar!!" maar drie flessen voor 11 maanden, van 180cc.. Tussendoor qua drinken krijgt ze overigens ook water etc, elke keer rond de 150 cc (drinkt ze ook op) dus qua vocht lijkt het me wel ok te zijn
Hier kreeg ze rond die periode ook nog 3 flessen. Sochtends 180, bij de boterham 150 en savonds 120cc. Kan je de flessen niet wat gaan afbouwen? De ochtendfles zou ik nog even zo houden, maar bij de boterham wat minder geven en savonds wat minder, want de max. is inderdaad 500cc en nu krijgt ze 600cc. En dan kan je het ook gaan afbouwen, want in 1 keer stoppen vindt ze vast niet leuk.
Vocht kun je zien aan de poep en of ze veel moeten persen e.d. als dat het geval is meer water! Dat geld ook voor volwassenen Uiteindelijk gaat ze meer eten en na de 12 maanden zou je kunnen proberen ander drinken te geven, baby sap, aangelend sap met water of haal in NL wat roosvisee! Nadat we overgestapt zijn op vaste voeding en daar onze vitamines en dergelijke uithalen om van te groeien vervallen die flessen, want uiteindelijk vult baby melk meer dan normale melk of ander drinken dan en hebben we helemaal niet zo veel melk nodig. Denk ook aan dat ze andere voedingsproducten eet die dezelfde voedingsstoffen bieden Vind het trouwens belachelijk dat ze hier aanraadde om koe melk vanaf 6 maanden bij het ontbijt te gaan eten aangezien koemelk allergie toch best wel veel voorkomt. Ik geef mijn kleine of ja daar ben ik nu pas mee bezig pas wat exotischere fruit soorten zoals aardbei, papaya andere berries. En ook met kaas, yoghurt en 'normale' melk inbegrepen ben ik een beetje voorzichtig mee want dat komt er toch echt makkelijk uit of dat ie een rash er van krijgt. Health visitors geven af en toe wel tegenstrijdig advies en advies over zaken waar ze geen reet verstand van hebben dus als jou kleine goed gaat op koe melk in haar onbijt e.d. stap rustig zelf over naar minder gebruik van de babymelk
Hier is t s'ochtends 180/6 + 5 scheppen pap ( fles) gaat niet helemaal leeg Fruit en sap Tussen de middag eerst 1 a 2 boterhammen daarna fles 120cc gewone volle melk Koekje en sap Avondeten + toetje Fles 150/5 gaat niet helemaal leeg Dit is ons schema ook nog drie flessen maar wel kleiner hier zei t cb dat de laatste fles er met 9 maanden af kon maar niet gedaan hij drinkt ook nog niet zo heel veel sap tussendoor en hij drinkt hem nog s'avonds dus ik vind t prima
Onze zoon dronk geen flessen meer met 11 maanden, Alleen een bekertje bij z'n lunch... Misschien de middag fles iig zo vervangen? Smorgens kreeg hij lauwe thee, En na het avond eten yoghurt en dan naar bed...
Ze krijgt nog nummer 1 want nummer 2 wou ze niet, geprobeerd om de middagfkes weg te halen en dat te vervangen maar helaas, veel gehuil. Soms proberen we savonds 150 of 120 maar cb zei dat ze minimaal 600 cc moet aan babymelk, dus niet alleen zuivel! Wil echt wat van die fles af
Oh en qua poepen zit t wel goed, Void ze heeft geen last van kaas of de koemelk in ontbijt dus ben daar erg blij mee. En geloof me. Ze eet veel bij t ontbijt en avondeten. Ontbijt bijna even veel als ik. Avondeten meer dan ik maar dat komt omdat ik niet veel eet. Het lijkt me dus niet dat t honger is, die flessen.. we zitten nog steeds aan 1 blik per week.
Ik zit in de UK, er is hier geen limiet, op t blik zelf staat zelfs tot 12 maanden 3 keer 210/7 wat ik dus teveel vindt. Gisteren had ze 180/6, 150/5 en 120/4 maar werd ze om half 6 wakker en wou ze eten..