Pfff wanneer is het genoeg (hondje)

Discussie in 'De lounge' gestart door Pumbaa, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavC

MamavC Niet meer actief

Klopt, ik vind t ook goed dat in Nederland deze keuze kan worden gemaakt! Maar dat is een beslissing over je eigen leven.
    Ik bedoelde meer dat je een ander mens ook geen spuitje geeft als je het idee hebt dat zijn of haar leven niks meer waard is. In t geval van laten inslapen beslis je voor t dier. En soms lees ik wel dat om t minste geringste het advies is van "dat wordt niks meer met dat beestje" of ze willen niet eens beginnen aan medicatie oid en dat vind ik dan zonde.
    (Staat los van situatie van TS, ziet er vrij uitzichtloos uit)

2. Sluffie

Sluffie Lid

22 mei 2015
    93
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben van mening dat je het je huisdier verschuldigd bent om hem het laatste stukje te helpen op het moment dat hij niet meer comfortabel is en er geen uitzicht meer is op verbetering. En ja, dat is even heel hard. Maar ik kon het niet aanzien hoe mijn beestje langzaam wegkwijnde. Dat had ze simpelweg niet verdiend. Toen het eenmaal gebeurt was, voelde ik een soort opluchting. Ze had geen pijn meer en was op een rustige manier ingeslapen terwijl ik zachtjes haar kopje aaide. Heel verdrietig maar het hoort er wel bij. Sterkte...

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou m laten gaan. Dat is ook houden van.

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik kan als dierenartsassistente alleen maar meegaan met de bovenstaande antwoorden..

Je kan je beestje verder lijden besparen, en daarmee doe je meer voor hem dan nog doormodderen terwijl het toch uitzichtloos is.. Het is vaak wel een grijs gebied, maar dat een dierenarts zegt dat pijnstilling al niet meer zinvol is, dan ben je in mijn ervaring al ver heen..

Zoals al gezegd, houden van is ook loslaten.. Wat is het beste vanuit je huisdier gezien, los van je eigen emotie.. Je zegt dat hij soms nog vrolijk is, maar als je dat op een weegschaal legt, slaat die dan uit naar de vrolijke kant of naar de minder vrolijke kant?

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Nou vandaag contact gehad, de dierenarts adviseerde om eerst de vakantie te doen en dus nog even rustig na te denken. Ze denkt dat hij niet extreme pijn heeft. Wel is hij gewoon oud en op. We kijken het nu nog even aan en gaan eerst onze vakantie doen.

Deel Deze Pagina