pfff wat een dag,

Discussion in 'De lounge' started by Spikkel19, Dec 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    maar als je kindje dan in een stoeltje zit dan kan je dat stoeltje toch ook niet vast zetten en dan slingert ze met stoeltje en al door de trein :(

dus eigelijk zeg je dat je met een klein kind niet met de trein kan ?

2. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    hahahaha neeeeee heb het over dat het hetzelfde is als in de trein en auto, zonder autostoeltje.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Euh...het verschil is nogal groot, als de trein wordt aangereden door een auto (wat al lastig) of als de auto wordt aangereden. Je bent in een auto toch veeeeel kwetsbaarder dan in een trein? Lijkt me eigenlijk nogal vanzelfsprekend?

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    toch is er wel degelijk een verschil , want ook bij een trein / bus word er aan veiligheid gedacht bv hier in de bussen in almere kan / moet je je kindje met buggie en al vast zetten in een gordel ( gebeurt niet altijd maar ....de mogelijk heid is er wel )
    dus ergens geloof ik dat ook in en om de trein is gekeken naar veiligheid en was het daar nodig dat een kindje in een stoeltje moet zou dat zeker een eis van ns zijn, want je denkt toch nniet dat ns een kindje in een trein zou vervoeren op een onveilige manier waardoor ze processen aan hun broek zouden kunnen krijgen

dus ik vind dat jij appels met peren vergelijkt

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    buggy stond vast geklemd tussen onze voeten en op de rem.. dus dat zat wel goed.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    In een taxi mag je kind overigens ook zonder
    stoeltje. Je mag trouwens ook als niet-ouder een ander kind meenemen zonder stoeltje, in deze situatie waarschijnlijk anders aangezien je er zelf bij was.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja je had gelijk.

Maar heb je zelf geen autostoeltje? Al is het maar een oudje( wel veilig).

Vind het knap van je dat je als nog met de trein bent gegaan.

Maar ik vermoed dat ik je moeder ook begrijp. Van waarom moet ze zo moeilijk doen. ( heel even zo kort gedacht) en dat ze zo geregeerd heeft van stiefvader komt je halen en komt zonder jou terug. Je moeder was er blijkbaar niet zo blij mee en was ook boos op jou.

Dus in dit geval actie reactie. Beide boos en al geagiteerd..

Wel jammer maar je kerstavond is in elk geval al verpest.

Bel haar van de week op om het uit te spreken dan zijn jullie beide gekalmeerd. Nu lukt het toch niet meer en maak er met je man een gezellig avond/ kerst van.

Blijf in elk geval niet boos en maak van de week weer een opening.

Het blijft wel knap dat je niet in gestapt bent maar laat dit soort dingen verder geen eigen leven lijden.

8. me83

me83 Niet meer actief

in de trein kan je niet anders dan je kindje in wagen vast te zetten op de rem en vasthouden.. in de auto ben je veel kwetsbaarder.. dus had zelf dan ook met de trein gegaan.. zeker met een stuk van 10km.. je hebt goed gehandeld.. twijfel er niet aan.

je moeder draait vast wel bij.. die baalt waarschijnlijk als een stekker dat ze het stoeltje was vergeten en heeft uit die bui maar wat geroepen.. ze komt vast welsnel haar excuses aanbieden.. en dan accepeteer jij die wel met uitleg dat zij jou opvoeding moet accepteren.... komt vast welgoed meid!;)

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik weet dat deze regel bestaat maar ik vind het belachelijk voor woorden , voor ons gastkindje uit duitsland heb ik ook een autostoeltje gekocht gewoon omdat ik bizar vind dat je eigen kind wel in een auto stoeltje mee moet nemen en voor een kind van iemand anders dit niet hoefd ....

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @Pnirmal, Nee heb zelf geen autostoeltje meer en daarbij ze heeft er 1 ;) maar die stond niet in de auto..

Ik laat het idd allemaal gewoon bezinken en ze komt vanzelf.. K vind het gewoon klote we hebben heel lang moeten sparen, en geven dus geld uit, end an krijg ik dit daar ben ik beetje boos over want ze weet dat het ons echt lang sparen kost.. Maar goed gedane zaken nemen geen keer..

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    @spikkel , mischien een beetje last van de kerst stress nog boodschappen moeten doen ect. gewoon even laten bezinken en er binnenkort een telefoontje aan wagen ;)

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    das ook wat ik ga doen denk ik.. ben nu al een hoop afgekoeld, dus dat komt wel goed.

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik vind het hoe dan ook belachelijk dat ze je weg gestuurd heeft, dat doet een moeder toch niet. Ik geef je groot gelijk maar besef wel dat er vroeger helemaal geen autostoeltjes waren dus waarschijnlijk begrijpt je moeder de ophef niet.

14. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Mijn moeder weet ook dat ik zonder autostoel niet in een auto stap. Ik zou het mezelf nooit vergeven.
    Dus als ik weet dat ik met iemand mee rijdt die geen stoeltje heeft dan nemen we de onze mee.

Dus ik vind het top dat je bij je standpunt blijft alleen praat het wel uit met je moeder en leg haar uit waarom je het echt niet doet,
    En ook dat het niks te maken heeft met hun want als het bij andere was gebeurd had je ook niet ingestapt.
    Misschien is je moeder gekwetst omdat ze denkt dat je de rijstijl van je stiefvader niet vertrouwd.

15. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

het verschil is dat het in de trein wel mag en in auto niet

vind het zwaaar belachelijk dat er in de bus ook geen gordels zitten
    ik reis 2 keer per week met dochter in de bus en als die bus een noodstop maakt vliegt ze inderdaad heel stuk naar voren
    ik hou dr wel altijd vast maar ja dat wil ze naturlijk niet

16. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    En de trein maakt minder dodelijke slachtoffers dan een auto

En ik vind het ook belachelijk hoor in de bus geen gordels.
    Want als hou je ze vast zelf kan je ook ineens naar voren schieten met een noodstop.

17. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik vind dat je het heel goed gedaan hebt!! respect. Maar heb wel begrip dat mensen van andere generaties het wat overdreven vinden. Ze beseffen gewoon niet hoe het verkeer is veranderd. Laatst vertelde een oudere collega dat ze haar kleinkinderen los had vervoerd. Ze begreep niet dat ik dat belachelijk gevaarlijk vond. Belachelijk dat je zoveel moeite doet om daar toch te komen en dat blijkbaar niet gewaardeerd word. Hoop dat ze weer bijdraaid en haar excuses aanbied!

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Pff heel goed dat je het niet gedaan hebt, de reactie erop is wel erg jammer. Maar ook sommige reacties hier.

Je hebt op de ' binnendoor' wegen een veel hogere kans op een ongeluk dan op de snelweg puur door de weginrichting (meer conflicten). Het effect van een ongeluk op de snelweg is wel groter.

En die vergelijking met de trein slaat nergens op. Sorry dat ik het zeg. Maar hoeveel conflicten heeft een trein? Hoeveel menselijk falen word een trein aan blootgesteld?
    En de kans op een ongeluk in de trein vs auto is ook niet te vergelijken.

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Kan het zijn dat het daar mis gegaan is?

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Mm mn moeder en ik hebben al contact gehad, we zijn gewoon beide fout geweest, Zij door het vergeten van de kinderstoel en ik door mn felle reactie daarna..

Maar goed ze vond wel dat ik terrecht boos was omdat ze haar afspraak neit na gekomen was. dus al met al voor kerst nog uitgesproken.. Kon het niet hebben om met ruzie kerst in te gaan

Share This Page