Wie kan meedenken? Ik weet sinds kort dat ik pcos heb. In mijn handtekening kan je ook zien dat mijn cyclus steeds langer wordt. Nu snap ik eigenlijk niet waarom dit ineens zo is. Zelfs vroeger is mijn cyclus nooit langer geweest dan 35 dagen.. Kan iemand met of zonder pcos meedenken wat dit kan zijn, herkent iemand dit? Hoe heb jij het opgelost? Nu is het ook zo dat ik op dag 41 zit en mijn eisprong nog steeds niet gepasseerd is.. Mijn temperatuur is gemiddeld gezien in de laatste week naar beneden gegaan in plaats van naar boven. Mijn FFkaart Zijn er ook nog meer dames met pcos die zo'n rustige kaart hebben als ik, want iedereen tot nu toe zie ik de temperatuur alle kanten uit gaan...
heb het idd ook. eerst wasie te kort....aan de korte kant hahahh en nu sinds volgend mij 3 rondes is deze langer geworden. zit nu op cd 32 volgens mij. maar me temp is wel wat beter geworden vergeleken de rondes er voor. het is gewoon iets raars. en dit gebeurt wel bij meerdere vrouwen.
Helaas kun je zoiets niet zelf oplossen, het is een hormonenkwestie. Vaak heb je hormonenmedicijnen nodig om tot een eisprong te komen. Deze medicatie kun je alleen krijgen als je onder behandeling bent van een gyn. Als je geen eisprong hebt, is het wel logisch dat je temperatuurkaart rustig is. Er is immers geen reden voor je lichaam om je temperatuur omhoog of omlaag te gooien.
Bah, herkenbaar toen wij voor onze 1e gingen.. Wat een rotkaartje.. Misschien een goede reden om toch contact op te nemen met je HA wie je kan doorsturen naar een gyn?? Dit schiet ook niet op .. Weet hoe onzeker het is op deze manier! Al had(heb?) ik helemaal geen eisprong.
Hier ook heel erg onregelmatige cyclus, ben er toch zwanger mee geworden. En steeds als ik zwanger ben geweest is mn cyclus weer enigzins 'normaal'. Dus dat had voor mij een positief effect! Had voordat ik zwanger raakte weleens cyclussen van 60 dagen, daar wordt je niet vrolijk van hoor Succes meid!
De vorige twee rondes heb ik wel gewoon een eisprong gehad en was mijn tempkaart ook rustig. Alleen waren deze twee eisprongen allebei erg laat... Ik heb over 2 weken een afspraak staan met de gyn, dus ik hoop dat ik daarmee verder kan.
nee 60 dagen is ook niet opbeurend. ik ga nu naar de 56 toe, wat ik net zo min opbeurende vind. Ik ben ook eerder met pcos zwanger geweest, maar toen slikte ik ook de pil. De pil leek bij mij de klachten ook voor een tijd te kunnen verminderen (een maand of 6) en daarna werd t weer als het oude.
Ik heb geen PCOS, maar ik had ook geen eisprong. Bij mij zag de baarmoeder en eierstokken er perfect uit, geen cystes of iets dergelijks, maar mijn eisprong bleef gewoon uit. Mijn cyclus zag er zo uit: 134 6 65 - 43 - 96 Dit is niet altijd zo geweest, want toen ik stopte met de pil in september '11 was ik binnen 2 maanden al zwanger van een tweeling. Helaas bij 8 weken bleken ze te zijn gestopt met groeien. Ik heb in januari '12 een curettage gehad en toen begon de ellende met m'n cyclus. Toen ik 5 maanden na de curettage nog niet ongesteld was geworden, ben ik naar de gynaecoloog gegaan. Op de echo zag alles er super goed uit. Hij zei dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb en dat daardoor mijn menstruatie uitblijft. Ik heb toen gevraagd om provera, in de hoop dat zo mijn cyclus weer op gang zou komen. Daarna was mijn cyclus nog niet 'normaal', maar ik werd toch wel weer ongesteld ook al ging daar heel wat dagen overheen. Het zwanger worden was ik op een gegeven moment helemaal zat en ben er ook niet mee bezig geweest. Gebruikte geen ovulatietesten en ik temperatuurde ook niet.. ik deed gewoon lekker mijn ding en mijn vriend en ik dachten allebei: 'Als het komt, dan komt 't... In februari '13 werden we spontaan verrast. Ik had last van een paar gekke dingetjes en toen ik op een dag bijna flauw viel, toch maar een test gedaan; zwanger!! Dolgelukkig natuurlijk.. enorm gepland en gewenst, maar toch een totale verrassing. En nu ben ik al weer 21 weken in verwachting.. Heel verhaal, geen idee of je er wat aan hebt.. maar wil je graag even een hart onder de riem steken! Ik had namelijk nooit verwacht dat ik met zo'n rare cyclus zwanger zou kunnen worden.. Succes meis.. hopelijk mag 't snel raak zijn! En als het je allemaal te lang duurt, gewoon naar de gynaecoloog gaan.. xxx