pfff, wat een opmerkingen soms.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by amanda23, Jul 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, hier zijn de opmerkingen ook niet van de lucht... Bas weegt ruim 10 kilo nu (is wel 77 cm lang, dus zeker niet te dik) en heeft behoorlijk bolle wangen. Ik hoor niet anders dan 'zo, die krijgt in ieder geval genoeg te eten!' of 'die heeft wel een bolle toet zeg'!'. Ik probeer die opmerkingen maar zo snel mogelijk te vergeten... En dan kijk ik naar Bas en denk ik: ach wat, je kletst maar een eind raak, het zal allemaal wel!

2. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Tsja, sommige kindjes groeien gewoon snel. Ik kreeg al de vraag of er slagroom uit mijn borsten kwam ipv melk of zo... of of ik Ingmar pokon gaf als bijvoeding. Achja. Op het CB volgt ie de bovenste lijn in de curve, voor zowel lengte als gewicht... en dan zeggen ze inderdaad "hollands welvaren". Achja, hij heeft het in elk geval goed... maar dan nog, waar mensen het lef vandaan halen om "oh verschrikkelijk" te zeggen. Ik zou idd ook vragen wat ze daar mee bedoelen geloof ik.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook wel hoor.
    Lisanne weegt nu 7225 gram en is 64 cm. Sommige mensen zeggen ook van zo, die heeft een goed kosthuis:( enzo. Ik heb de vorige keer op cb gevraagd en hun zeggen: ieder kind heeft z'n eigen postuur en volgt z'n eigen groeilijn. Dat ze 3 ons boven het gemiddelde zit zegt helemaal niks. Ik ben alleen maar heel blij dat ze zo goed groeit. Met mij hadden ze vroeger(door kma) nogal wat problemen met de groei.

Dus lekker laten kletsen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dan zal ik nog wat toevoegen: mensen zeggen het toch wel, of het nou klopt of niet. Thirza zit qua lengte op de bovenste groeilijn, maar qua gewicht op de gemiddelde. Nogal slank voor haar postuur dus. En toch roept iedereen hier ook: wat een dikke armpjes en beentjes! Ach ja, in vergelijking met haar koppie wel, (die groeit volgens de ONDERSTE groeilijn, hahaha).

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,541
    36,516
    113
    Ja, dat had ik ook echt niet leuk gevonden zeg!!

Vooral in het begin heb ik zoveel opmerkingen gehad. Mijn zoontje woog 10 pond en dan zeiden ze allemaa dingen over dat hij wel een peuter leek! Grr.. ik vond hem gewoon klein en schattig hoor.

6. Alita

Alita Niet meer actief

respectloos!!! dus waarom zou jij dan respect hebben oor die mevrouw, pff weet niet wat ik gezegd zou hebben, wel netjes blijven natuurlijk voor je kindje dan maar jeetje wat een ***opmerking!!

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Zodra iemand hier durft te zeggen dat Wendy nogal n bolle is (en ja dat is ze idd maar dat waren al mn kindjes en die 2 broers van dr zijn nu allebei gespierde spijkers, dusss)
    Dan zeg ik dat dat komt omdat ik ipv melk, slagroom in mn tieten heb zitten :p
    Moest je die kop van de huisbaas zien joh !

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Hier ook zo'n lekker stevig kindje maar door haar lengte valt het niet zo op. Ik kan er ook niet wakker van liggen, maar het is niet leuk als iemand er iets over zegt en begint met "wat verschrikkelijk".

Zo krijgt onze kleine meid, nadat haar hoofd helemaal kaal is geworden hihi, nu allemaal nieuwe haren en echt hartstikke blond. Zegt mijn schoonzus tegen haar "je moet geen blonde haren krijgen straks zegt iedereen dom blondje tegen je", ja zeg waar gaat het over!!!! Maar ik was helemaal perplex en daarna was ik zoooooo kwaad, zij heeft zwart haar maar blijkbaar zit ook daar geen verstand onder anders zeg je toch zoiets niet. Wat maakt een kleur haren nu uit! Eerst had ze het er altijd over hoe erg het wel niet was om een kind met rossig haar te krijgen. En aangezien ikzelf rossig ben zat die kans er bij ons dik in en nu is blond weer niet goed

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat een k**wijf zeg.

Mijn zoontje is ook nogal groot (75 cm en bijna 10 kilo bij ruim 7 maand) en dat is ie al vanaf de geboorte. Niet zo vreemd, met een vader van ruim 2 meter. Maar waarom moet iedereen daar dan iets van zeggen? Echt, toen ie net geboren was, of een paar maanden oud, kom je iemand tegen die hem nog niet gezien heeft, kijkt in de kinderwagen: "Ohhh.... Wat is ie groot zeg!" En dat elke dag. Om geschift van te worden. "Nou, het is net een peuter" (vier maanden oud).

Ik kan er nog kwaad om worden. Het is verdorie mijn poepie, mijn kleine scheetje. En ja, hij is een stuk groter dan gemiddeld, maar dat maakt hem nog geen reus. Het blijft een baby.

10. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    zoals iedereen hier al schreef, wat een rare opmerking, vooral het verschrikkelijk vooraf...
    soms bedoelen mensen er niet veel mee, als ze zeggen o wat een groot kindje, of klein of hollands welvaren of....
    maar toch word je t wel eens zat dat 'gezeur',
    omdat mijn man van afrikaanse komaf is, krijg ik vaak te horen..o ze is wel licht he...(wat d8 je...mammie is NL hoor....)
    of vreemden die een 'tintje' in haar huid zien en brutaal vragen is de vader buitenlands?? (mijn zwager adviseerde me om dat te beantwoorden met ja....met een belg,hahaha!)
    nix tegen belgen hoor by the way..
    mensen hebben altijd wat te zeggen....laat ze maar,
    alle kinderen zijn uniek!!!!!

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Wat een VERSCHRIKKELIJK mens zeg! Zielig hoor zulke mensen. Hebben zelf geen leven zeker...

12. booky

booky Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    4,924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Naja wat een domme d**s zeg :$. Idd als ze dat verschrikkelijk nou had weg gelaten, wat een domme opmerking.
    Ik kreeg hier ook vaak te horen dat ie zo flink was, een echte beer blabla. Nu klopte dat ook wel hoor en ik trok het me niet heel erg aan. Maar 10x zo'n opmerking op 1 dag is af en toe wel een beetje teveel van het goede....

13. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    wat knap dat je je hebt in kunnen houden...!!! De tip van het poepje...hihihihi
    Hie een beeb van 11 maand, ruim 80 cm en 12 kilo, en we krijgen zelfs van het cb de complimenten.
    Jouw beeb klinkt in de goede verhoudeingen hoor!!
    Ik snap niet waar iemand het gore lef vandaan haalt...

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Hier ook een grote baby, nu bij 5 mnd ongeveer 70 cm en 9 kilo.

Heb je slagroom in je t**ten? Boeddha, Bollerd etc etc, komt zo'n groot kind echt uit jou? (heb zelf mt 36).. ik heb het allemaal al gehoord.
    Ach ja, ene oor in, andere oor uit hoor. Ben juist trots dat ie zo goed groeit op mijn melk. Dat babyvet gaat er heus wel af als ie eenmaal gaat kruipen/lopen.

Hoe komt zo'n mens erbij om verschrikkelijk te zeggen! Vast jaloers joh! Tip van melloncollie vind ik een hele goeie, hihi

15. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,
    ja hij oogt helemaal niet dik, doordat hij ook lang is. Maar hij is idd wel mijn poepetje, mijn scheetje en als mensen zulke opmerkingen maken, doet dat me gewoon zeer! Idd met dat verschrikkelijk ervoor, net of mijn zoon een of andere freak is verdorie!!!

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat een idiote opmerking idd!!
    Dat zegt vaak meer over diegene zelf...

Hier ook een 8,5 ponder met de geboorte en wij waren de mensen altijd al voor met de opmerkingen en zeiden dan; kijk..! onze kleine laaf.. :D

17. amanda23

amanda23 Actief lid

Feb 22, 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    hahahaha!

18. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meid,

niets van aan trekken.. wat mensen af en toe zeggen... en als ze een lullige opmerking maken, zeg ik altijd nee hoor heeft hij van zijn moeder die heeft net zo'n dikke kop .. en raar dat ze staan te kijken1!!! lekker uitlaten zoeken zo;n mensen

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,103
    3,879
    113
    Wat een tr#t, waarschijnlijk gewoon jaloers ofzo.
    Hier ook hoor, mijn dochtertje heeft lekkere wangetjes, al vanaf de geboorte, verder is ze altijd helemaal gemiddeld en een hele tijd qua gewicht zelfs onder het gemiddelde geweest. Maar mensen kijken niet verder, ik kreeg ook van die opmerkingen als 'nou, die hoef je echt geen nachtvoeding te geven, ik zie zo wel dat die meer dan genoeg binnen krijgt :( en ook de huisarts vond het Hollands welvaren, terwijl ze reflux bleek te hebben en al weken amper nog aankwam. Pas bij het CB werd ik serieus genomen en daar had ik wel flink de pest over in.
    Nu ben ik net bevallen van een zoontje van 9,5 pond, daar zal ik vast ook nog wel het e.e.a. aan opmerkingen over krijgen. Dat het een joekel is, dat zie ik zelf ook wel, maar inderdaad, het is voor mij toch echt een lekker klein manneke.

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Mensen kunnen zulke rare dingen zeggen, probeer het maar gauw weer te vergeten. Je heb een prachtig manneke.
    Hier heb ik drie kinderen, mijn oudste was altijd gemiddeld, mijn middelste slank en de jongste is een dikkertje. De jongste heeft mijn bouw en dat moet dan ook iedereen zeggen. Hier veel opmerkingen over poeh wat een groot hoofd. Kwam vorige week nog iemand tegen van nou ze gaat er nu wel beter uit zien, eerst was haar hoofd zo groot geleken met haar lijf.:$:$:$ Pardon dacht even dat ik het niet goed gehoord had. Bij mijn middelste kwam een tante op kraamvisite ( ze heeft een heel klein beetje flapoortjes) die zei gelijk oooh daar moet je met pleister tegen haar hoofd aan plakken dan groeien ze goed. Nou had ze bijna buiten gezet.:x Is toch mama's trots.
    En eens in een winkel bij haar, oohh is dat jouw dochter nou die lijkt echt van geen ene meter op jouw zou je echt niet zeggen. Nou ze lijkt uiterlijk inderdaad niet op mij maar omdat nou zo te roepen. Het is gewoon sprekend papa.:D Dus geloof gewoon laten praten.

Share This Page