wat een K opmerking! deze wordt ook regelmatig `vertroeteld` met : ach kijk toch kakwangetjes (schoonouders en schoonfamilie) hee wat een lekkere spekkies en tietjes haha (vrouwelijke kinderarts) wat GEEF je hem? (degene die opmeet bij het CB) maar ik ben gewoon erg trots, woog bij geboorte 1790 gram dus het mag van mij!
Wat verschrikkelijk stom zeg, sjongejonge -_-' Aan mij vragen ze heel vaak of 'dat mijn kindje is', omdat ik pas 18 ben, en als ik dan ja zeg zeggen ze altijd 'Zo, dat is jong!' Ik zeg dan altijd 'Nee hoor, hij is alweer 4 maanden!' Mensen hebben gewoon heel erg vaak iets te zeuren, kunnen hun mond niet houden. Als iets niet precies is zoals het 'hoort', is het in hun ogen meteen 'niet goed' meer.. Niets van aantrekken hoor meisje! Iedere moeder is trots op haar kindje zoals hij/zij is, en dat hebben andere mensen maar gewoon te accepteren!
Ik vind de opmerking van TS ook vreselijk, maar de meeste andere opmerkingen vind ik dus echt niet boeiend. Snap niet dat mensen daar zo om kunnen zeuren. Ik noem mijn zoontje zelf ook wel eens boedha of roep dat ie lekkere spekbeentjes heeft. Daar bedoelen mensen echt niets lulligs mee hoor.
Nee, ik weet ook wel dat de mensen er niets lulligs mee bedoelen. Het is alleen behoorlijk vermoeiend en irritant als echt iedereen hetzelfde zegt. Ik krijg soms het idee dat ik het leven heb geschonken aan het achtste wereldwonder, terwijl het gewoon mijn kleine mannetje is.
Als iemand zegt dat je kindje 'verschrikkelijk' is, zie ik daar niets schattigs of liefs in Ik kan dat alleen maar heel erg gemeen opvatten
Jeetje zeg wat naar als je zo'n opmerking naar je hoofd geslingerd krijgt! Ik vind de vraag: wat bedoel je er precies mee geweldig, die onthoudt ik Dat is toch een heerlijke opmerking? Dat betekent dat ze vinden dat hij er gezond uitziet, wat wil je dan dat ze zeggen. En voor de leeftijd van jouw zoon hoort hij ook lekkere spekbeentjes te hebben. Ik vond het heerlijk die spekbeentjes bij mijn zoontje. Als ze ouder worden gaat het er weer af.
Ja maar ik zeg toch ook dat ik de opmerking die naar TS is gemaakt wel vreselijk vind Alleen de andere opmerkingen die ik in het topic lees niet. Die krijg ik ook vaak te horen, maar ik ervaar ze niet als vervelend of lullig? Ik heb inderdaad een kind met dikke spekbeentjes. Ach, het is een baby hoor Hij is ook alweer 9,5 kilo, maar hij is ook lang. Ik heb een groot kind. Heerlijk Daarnaast vindt iedereen hem namelijk ook een poepie.
Ik lees het topic verder door en ik snap ook niet dat mensen dat erg vinden hoor, behalve de opmerking die de ts kreeg want dat kan niet. Maar denk ik dan, mensen mogen ook echt niks meer zeggen of leuke opmerkingen maken want iedereen lijkt wel gelijk op de teentjes getrapt omdat ze het negatief opvatten. Als ik bij mijn vriendin kom met haar kindje en hij ziet er gezond uit, dan is het toch geen rare opmerking als ik zeg: goh, wat ziet hij er lekker gezond uit, wat een heerlijke dikke beentjes heeft hij. Hier noemde ik mijn zoon ook weleens dikzakje of met zijn lekkere dikke spekbeentjes, lekkere dikke kakwangetjes. Ik vond dat baby vet echt heeeeeeerlijk, genoot ik echt van. Nu is hij ouder en is het zowat weer weg, maar het is nog mijn dikzakje . Waar een mens zich wel niet druk om kan maken, vrijwel iedereen bedoelt het goed en juist als een compliment! Het zou toch vervelend zijn als iemand tegen je zei: wat is jouw kind dun zeg, geef je hem/haar wel wat? Maar zoals ik zei, de opmerking naar de ts toe is een waardeloze opmerking, ik was misschien omgedraaid en weer weggegaan.
Dit soort opmerkingen blijf je toch houden. Ik heb zelf in mijn hele leven nooit 'zomaar' opmerkingen gemaakt op andermans kinderen of gestaard etc. Het zou niet eens in mijn opkomen Als ik buiten ben, val ik natuurlijk op met mijn drielingwagen, en hoor altijd allerlei opmerkingen, wat ondertussen mijn oren en neus uitkomt. De mensen bedoelen er meestal niks kwaads mee (kuch), maar waarom zou je het wel moeten accepteren, want IK vind het niet normaal.
@ Merijn, dat is misschien ook wel zo hoor, de meeste mensen bedoelen het ook niet verkeerd. Alleen sommige mensen kunnen echt zo overdreven doen 'komt dat ééééécht uit jou?????' nee, ik heb een ander kind gestolen, nou goed. En daar word ik weleens moe van. Maar ik moet idd ook toegeven dat ik hem zelf ook boeddha, spekkie oid noem, maar ik ben dan ook zn moeder En zoals ik al eerder zei ben ik er juist best trots op. ps, andere gebruikersnaam? @ Brezjika, wow een drieling! Eerlijk gezegd zou ik me ook even omdraaien als je langs zou lopen... maar dat is puur uit interesse, een drieling zie je nou eenmaal niet dagelijks (ik althans niet). Voor jou is het uiteraard de normaalste zaak van de wereld, dus snap ook wel dat dat gestaar dan niet leuk is.
@ marriedgirl: misschien heb ik wel alleen maar lieve mensen in mijn omgeving die de opmerking op een normale manier maken Maar bij mij gaat het gewoon het ene oor in en het andere oor uit als ik het echt vervelend vind. Meestal doe ik echter gewoon mee
Ja even omkijken zou mij niet eens opvallen , doe ik ook, bv. naar een mooie man. Maar mensen denken dat je publiekelijke bezit bent, en je mag aanhouden en van alles mogen zeggen en vragen, uitgebreid staren.
Wat een rot opmerking. Wat is er zo verschikkelijk aan een een lekkere stevige baby? Ik vind mollige baby's superschattig. En idd de andere opmerkingen die ik hier lees vind ik niet verschrikkelijk. Het is maar hoe je er zelf tegen aankijkt. Ik denk niet dat die mensen er iets mee bedoelen. Ik zeg ook weleens tegen een stevige baby "wat een lekkere bollerd" of "wat een beertje" en dat bedoel ik alleen maar lief omdat ik persoonlijk stevige babies heel schattig vind. Dat zeg ik ook tegen mijn zoontje. Ik snap niet wat daar zo beledigend aan is. Maar ik kan er dus rustig vanuit gaan dat mijn opmerking een forum zal halen
@brezjika. Ik heb een tweeling en word ook helemaal gek van alle opmerkingen. Je bent gewoon publiek bezit. Mensen moeten altijd wat zeggen. In het begin is het wel grappig maar nu komt het echt me strot uit. En dan heb ik dat al met een tweeling. Laat staan hoe gek jij word van de opmerking met een drieling.....
Aangesproken worden door onbekende mensen op straat vind ik ook niet altijd even wenselijk. Dat heb ik zelfs wel eens gehad met 1 kind Dus kan me voorstellen dat dat heel regelmatig gebeurt met een 3ling en dat je af en toe wel zoiets hebt van 'laat me eens met rust'.
Wat ik nog niet eens verteld hebt, is dat ze daarna verschrikt in de wagen bleef kijken, en ze zei: Hij zit zeker wel boven in de groeicurve?? Ik zei: Nee hoor, gewoon gemiddeld, hahahaha!
Jeetje wat een rare opmerking , sommige mensen zijn gewoon niet goed wijs ... Zelf heb ik het ook vaak meegemaakt , Sara is een grote forse meid en dan zeiden ze ook vaak : owww wat erg wat is ze groot :x Tja zei ik dan altijd , ik kan hier niet vragen om te stoppen met groeien he , dan keken ze altijd stom maar wisten wel dat de opmerking niet in de smaak viel .. hahahaha .. Het ergste wat ze me eens gezegd hebben was , ow ze ligt wel flink achter he , dus ik vroeg waarom , ja ze praat nog niet zoveel ze zou nu al hele zinnen moeten spreken .... pardon het kind is 1,5 voor mij hoeft ze nog niet heel veel te praten hoor ... dacht die domme doos dat ze al 3/4 jaar was ...
Hahah.. wij hebben hier een kleutertje van 11,5 maand. Ja, dat zegt al genoeg he? Hij is groot, heeft een volle bos met blonde krullen, loopt (aan de hand) en heeft een mond vol tanden.. Dan krijg je geheid opmerkingen. Gelukkig is hij wel goed in verhouding en vinden mensen 'm groot, niet dik. (alles + 1 op de curve.. dus dat valt toch wel mee) Wel had ik vorige week toen meneertje gevallen en een flinke schaafwond op z'n neus... Op straat meerdere mensen "Is ie gevallen?".. Nee, ik heb 'm een ros verkocht nou goed?... Dat zeg ik dan niet hoor maar het is natuurlijk wel een dommige opmerking! Al begrijp ik wel dat mensen gewoon even schrikken (het zag er ook rottig uit) en bezorgd zijn.