Help je mee? inzameling 3 fm

Discussion in 'De lounge' started by Otje, Dec 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Velen van jullie hebben vast wel gehoord van het glazen huis van 3fm waar ze geld inzamelen zodat iedereen in de wereld schoon drinkwater heeft. Goede actie, zo net voor de kerst, toch?

Ik ging kijken op de website van 3fm en zag dat je ook zelf een actie kan opzetten om zo geld in te zamelen. Je kunt dan vrienden/familie/enz vragen om geld te doneren.

Nu dacht ik: We zijn hier op zwangerschapspagina met heel veel mensen! Als wij nu eens helpen om geld in te zamelen? Wij hebben het allemaal goed, lekker warm thuis. Zoveel topics al over het kerstdiner. Nu een topic over het goede doel! Help je mee aub? Het minimale inlegbedrag is 2 euro. Dit kan je toch wel missen?

Kijk op deze link

https://www.e-cumlaude.com/secure/p/Col ... 8ee029470f

en doneer!

Bedankt!

Groetjes Otje

Edit mod: ik heb je onderwerp duidelijker gemaakt, hier graag op letten.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zolang het geld niet terecht komt waar het terecht hoort te komen doe ik niet mee. Voor zover ik weet blijft alles hangen bij de regeringen van die landen. Wij maar inzamelen en die landen rijker worden (behalve de bevolking).

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Zat ik net op de 3fm site zie ik ineens zw. pagina staan ;) Heb net zelf voor 15 euro een plaatje aangevraagd.

@sjorsje, ik wil geen discussie starten, maar het is maar goed dat niet iedereen zo denkt! Ben je er zelf bij geweest in die landen? Mijn oom en tante wel en die zijn erg blij met het werk wat ze kunnen doen van onze giften!

Hoop dat iedereen hier wat geeft!

4. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Er zijn nog weinig reacties hier maar er is toch al een aantal keer gedoneerd! Echt supertof! Kom op... doneer gewoon minimaal 2 euro. Dat kunnen we toch wel missen?

Sjorsje, ik wil graag dit even citeren van de site van 3fm:

De regering gaat het bedrag dat gedurende 3FM Serious Request wordt opgehaald verdubbelen! Iedere euro die jij dus doneert is er twee waard.

Bedankt allemaal!

Groetjes Otje

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

Mar 6, 2006
    3,436
    0
    0
    tollebeek
    Ik vind het een goede actie dus heb meegedaan.

kom op meiden alle beetjes helpen.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik ga ook even doneren, doe het wel gewoon via de 3fm site!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik heb ook wat gedoneerd

8. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Super! We staan "al" op 20 euro! Kom op he? Allemaal een beetje doneren maakt 1 groot bedrag! :D

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    heb ook wat gedoneerd.. hopelijk doen meer mensen dit en krijgen ze een mooi bedrag!

10. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Nou gaat de regering het bedrag verdubbelen.
    Ik vind dat de regering eerst hier eens in Nederland moet kijken wat er allemaal speelt aan armoede onder de bevolking en dat eerst maar eens verhelpen...
    Charety begins at home!

11. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik doe mee!

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ook ik heb gedoneerd. We staan inmiddels op 32 euro.

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik doneer niks!

Wat mila zegt ze moeten maar eerst hier kijken wat er hier kan gebeuren! die 2 euro heb ik zlef hard nodig, want dankzij de regering hebben we zelf ook niks en is het voor ons ook bikkelen!

leuk idee en vind het initief erg goed!
    Maar er zijn hier in nl genoeg mensen die die 2 euro ook hard nodig hebben!

14. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Dank jullie wel voor het doneren! Staat nu op 37 euro geloof ik. Het is natuurlijk voor ieder persoonlijk of je die 2 euro (of meer) kunt missen of niet maar denk persoonlijk dat een hele hoop mensen het kunnen missen. Want wat is nu voor ons 2 euro?

-2 pakken koekjes minder?
    -pak koffie minder?
    -1 brood minder?
    -enz
    enz enz enz...

Hoop dat nog veel mensen doneren!

Groetjes Otje

15. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Gelukkig heb jij wel schoon drinkwater en daar gaat het in deze actie om. Ben nog altijd van mening dat er, vergeleken met derde wereldlanden, geen echte armoede bestaat in Nederland. Als ik kijk naar de beelden van kinderen in een derde wereldland waar ze alles moeten doen met vies water uit een rivier, vol met allerlei ziektes... voor zo'n basisbehoefte wil ik me wel inzetten!

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    super dit, ik dacht gister precies hetzelfde, als wij allemaal 10 cent geven hebben we al een flink bedrag.

Wij gaan maandag naar het glazen huis toe, mijn man en ik kijken elk jaar en zijn er helemaal weg van.

Ieder zijn eigen beslissing over het doneren, vind het alleen jammer dat er negatief op dit topic gereageerd wordt. Als je niet wil doneren schrijf dan niets op dit topic en laat het positief houden voor er een discussie los barst over goede doelen donatie. Het is ieder voor zich, ik hoop dat ik niemand nu kwets, zo ja alvast sorry.

groetjes
    conny

17. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    heb ook geld gedoneerd! ;)

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    hahaha sorry ja heb net 10 euro gedoneerd.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    We staan nu op 50 euro! Dat is natuurlijk super!

Wat ik wel jammer vind is dat er tot nu toe nog maar 9 donaties zijn geweest die samen deze 50 euro opbrachten. Van zo'n groot forum hier had ik eerlijk gezegd iets meer verwacht!?

Maar ik klaag niet. Het zijn toch weer 50 euro richting het goede doel. :D

Groetjes Otje

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Leuk hè, die Serious Request. Wij hebben ook altijd de hele dag de radio of PC (webcam op 3fm.nl) aan als het glazen huis er is.
    Wij gaan zelf ook nog een plaatje aanvragen morgen voor schoon drinkwater. Ik doneer dus wel mee voor het rode kruis, maar we doen het zelf, OK?

Overigens is er op 3FM.nl ook af en toe een korte reportage te zien en op de radio te horen, waarbij dorpen in Afrika bezocht worden. Van het geld wat wij verzamelen worden zeker wel pompen gemaakt, gaat echt niet alleen naar de regering, maar naar het Rode Kruis. En die doen er wel wat goeds mee.

Ik verwacht dat er zeker een 1.000.000 euro wordt gehaald, aangezien de regering het behaalde bedrag op 't einde verdubbeld en ze sinds vanmiddag al op een bedrag van 476.337 euro zitten.

Share This Page