Goedemorgen, Ik heb een vraagje. Al vanaf het begin van deze zwangerschap heb ik best wel wat steekjes in mijn buik. Gelukkig gaat tot nu toe alles goed. Ik heb al twee goede echo's gehad met hartactie! Vorige week zaterdag was de laatste. Ik had toen bloedverlies. Maar gelukkig zag alles er goed uit en bewoog het kindje al! Ik was toen 8 weken. Nu ben ik ruim 9 weken en zijn de steken in mijn buik veel heftiger! Ik voel ze ook in mijn vagina! Het doet soms echt zeer! Kan het zijn dat na het bloedverlies alsnog een miskraam komt? Ook al zag het er op de echo goed uit? Of heeft het kindje nu gewoon meer plek nodig en worden de steken daardoor heftiger? Alvast bedankt voor het antwoorden! Liedje
Hoi Liedje, spannend allemaal zeg. De steken die je beschrijft hebben veel zwangere vrouwen. Het oprekken van de baarmoeder kan soms vervelende pijnen geven die inderdaad helemaal in je vagina voelbaar kunnen zijn. Het is natuurlijk een spannende periode die eerste 12 weken, maar echo's met goede hartactie verkleinen wel de kans op een miskraam, ik lees dus nu geen rare dingen. Ik duim voor jullie. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je snelle reactie! Het is zo moeilijk om vertrouwen te hebben. Ik zit mezelf constant geduld en vertrouwen in te praten Het is inderdaad spannend! Ben blij om te horen dat na hartactie de kans op een miskraam vermindert! Nog even een compliment voor jullie werk! Het is echt top om zo af en toe een vraag te kunnen stellen en zo snel een reactie te krijgen! Dank je wel!