wat doen jullie als jullie kindje 's nachts blijft huilen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nicole1, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicole1

Nicole1 Actief lid

Mar 19, 2008
    133
    0
    0
    Hallo, mijn dochter werd vannacht wakker om 4:00 ik laat haar meestal huilen maar ze is een echte volhouder. Volgensmij is het dan iets van verlatingsangst ofzo, wij pakken haar dan wel eens bij ons in bed en dan slaapt ze net als vanochtend tot 8:30. Het is niet zo dat ze nu elke avond bij ons in bed wil maar wat denken jullie kan dit kwaad?

Groetjes Nicole[/b]

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Bij mijn zoontje zou dat niet werken. Die mag alleen als hij echt ziek is bij ons in bed, maar zelfs dan is hij na 1 nacht al 'verwend'. Dan zegt hij de volgende avond gelijk: "Bedje in, huilen, op het bed (=bij papa en mama in bed)". En dan kan ik wel zeggen dat dat echt niet gaat gebeuren, maar hij probeert het dan toch nog een paar avonden.

Wij hebben wel rond 15 maanden ook zo'n periode gehad dat hij elke nacht heel lang en vaak huilde. Bij ons is het uiteindelijk na een aantal weken vanzelf overgegaan, nadat we hem altijd hebben laten liggen. Wel steeds bij hem gaan kijken (slopend!) en zeggen dat hij gewoon weer moet gaan slapen. Na een week of 4 werd het minder en na 6 weken sliep hij weer gewoon door 's nachts. Stug volhouden was hier dus uiteindelijk wel de oplossing, maar dat is wel heel vermoeiend. Misschien werkt het bij jouw dochtertje wel om haar af en toe bij je te nemen, dat kan natuurlijk per kind verschillen......

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik heb mijn kind altijd bij mij in bed genomen, ben niet uren bezig geweest hem in slaap te krijgen, zonde van mijn tijd. Bovendien wilde ik hem niet laten huilen, hij had behoefte aan onze veiligheid en troost.
    Hij heeft van 14 maanden tot 20 maanden bij ons geslapen. Sinds een paar weken slaapt hij nu in een groot bed, en geen enkel probleem gehad.
    Achteraf denken we idd, verlatingsangst o.i.d.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Topic staat ook onder baby en dreumes. Het is niet toegestaan om dubbel te posten.

kwebbel

Share This Page