eisprong gehad en baarmoedermond niet dicht?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door claire, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Hey dames,

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen met mijn vraag maar ik heb toch weer de indruk dat ik mezelf terug gek begin te maken :)

Ik zit nu 6 dagen na mijn eisprong en onderzoek nog steeds elke dag de stand van mijn baarmoedermond.
    Vlak voor je eisprong gaat die open en hoog zitten, nu is die gezakt, zoals het zou moeten en zou die dicht moeten zitten toch? Of heb ik dat verkeerd?
    Mijn bmm is sinds mijn eisprong niet meer volledig dicht gegaan, ik weet wel zeker dat ik mijn ei heb gehad adhv ovutesten en mijn temp dus daar ligt het niet aan
    Maar wil dit dan zeggen dat ik automatisch ongesteld wordt? Omdat je bmm toch open moet zijn om te menstrueren, of wil dit helemaal niets zeggen?

Hoop op enkele reakties

Groetjes
    claire

2. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    hallo claire,
    Ik zou je helaas niet kunnen helpen hiermee.
    Was naar aanleding van jouw vraag wel benieuwd hoe je de bmm dan onderzoekt. Ik las dat op meer pagina's maar zie het totaal niet voor me.
    Heb je een antwoord voor me?

3. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Poeh....lijkt me sowieso al lastig om de baarmoeder te onderzoeken. Ik denk dat ik niet eens zou merken of 'ie hoog of laag, dicht of open zit. Hoe onderzoek je zoiets?

4. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Lieve claire je voelt altijd wel een beetje een opening hoor....

Geen zorgen

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    daar ben ik ook wel nieuwschierig naar, hoe je dat onderzoekt...

6. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Alleen lezen als je niet snel misselijk wordt!

Je baarmoedemond onderzoeken is niet ingewikkeld. Ik zelf vind het niet prettig. Ik heb het wel een tijdje moeten doen voordat ik de verschillen merkt.
    Ik ga met twee vingers naar binnen en voel dan met mijn vingertoppen hoe de bmm voelt. Hard, zacht, geslote, open. Wat ik ook altijd doe is met een vinger langs mijn baarmoeder gaan waardoor er wat slijm aan mijn vinger blijft kleven. Zie ik gelijk wat voor soort slijm ik heb.
    Omdat ik nogal gevoelig ben voor blaasontsteking, doe ik dit nu niet meer, maar het gaf wel informatie.
    Oja, het verschil tussen hoog en laag ga je snel genoeg voelen!

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen?

Wat weet je ermee?

8. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    ligt je baarmoeder laag in de vagina en kun je er makkelijk bij, voelt hij als het puntje van je neus, dan ben je niet in je vruchtbare periode.

Ligt je baarmoeder hoog en staat hij een beetje open voelt hij als je wang of je lippen. dan ben je in je vruchtbare periode. Je baarmoedermond staat dan open zodat de zwemmers beter naar binnenkunnen zwemmen.

9. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Ik dacht dat die na de eisprong direkt weer helemaal dichtging. Zeker als je nog geen kinderen hebt gebaard, dan zou die toch terug helemaal sluiten?
    Volgens mij wordt ik gewoon terug ongesteld omdat de bmm dan terug opengaat om te menstrueren en dat zal bij mij wel het geval zijn

groetjes
    claire

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Bij mij duurt t soms ook wel een week voor die dicht is hoor, ook die keer dat ik wel zwanger was.

11. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb altijd het idee dat ik er helemaal niet bij kan met mijn vingers....

12. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    ik zit nu op dag 7 na mijn eisprong en die staat nu nog wijder open dan gister
    ik heb normaal een LF van 12 dagen en op dag 8 al spotting, dus zal toch ongi worden volgens mij...
    nou ja, geduld is een schone zaak :)

Deel Deze Pagina