pfff wat moet ik nu

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mama2011, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo,

mijn zoontje is nog slechter gaan drinken hij heeft vandaag 440 cc melk gehad en denk zn 30 cc sap en zijn groente en fruit weet natuurlijk niet wat daar in zit. hij poept en plast goed. is lekker vrolijk en goed bij en slaapt ook gewoon goed.
    heb sinds gister er een fles afgehaald dacht misschien dat hij dan beter ging drinken maar nee hoor.
    dit was het vandaag:

7:00 fles 200 cc op
    10:30 fruit
    12:00 brood + fles 140 cc gedronken
    15:00 koekje + sap 20 cc op
    17:30 groente 200 gram + paar slokjes sap
    19:00 fles 200 cc 140 cc gedronken

wat moet ik nu doen en waar moet ik op letten? moet ik hem om 15:00 ook melk nog geven ofzo?
    vind het erg lastig en ook wel een beetje eng straks droogt hij uit.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Geen zorgen, elke baby heeft weleens zo'n periode dat hij slechter drinkt. Komen er soms tandjes aan of is je zoontje verkouden? Het is fijn als je zoontje aan de 500 ml vocht komt per dag, dit lukt hoor. Hij haalt ook nog vocht uit zijn hapjes. Het is inderdaad belangrijk dat hij goed plast. Als dit niet het geval is kan je de huisarts even bellen. Maar je verhaal klinkt goed!

Je zou de fles eens wat kouder aan kunnen bieden. Sommige kindjes vinden dat soms lekkerder. Heb je al eens wat yoghurt geprobeerd te geven? Friso heeft ook fruitsmoothies (bestaat alleen uit fruit) en dit kan ook heel goed gaan als je kindje verder weinig drinkt. Het is ook fijn om hem regelmatig wat te drinken aan te bieden. Succes!

Groetjes Linda

3. mama2011

hallo,

bedankt voor je reactie, hij eet al 200 gram groente en 1 stuks fruit en ook al wat brood met boter.
    hij is goed allert en rolt nu goed om en kan zitten en al een klein beetje tijgeren voornamelijk achteruit hihihi!
    moet ik nog extra vitamines geven? ander drinken wil hij nog niet echt en hij krijgt af en toe wel een beetje magere kwark dat vind hij wel heel lekker.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Dan eet Finn al erg goed voor zijn leeftijd! En het tijgeren, omrollen en zitten is erg snel hoor! Veel kindjes moeten erg wennen aan ander drinken, blijven aanbieden is belangrijk. Kindjes moeten soms wel tot 10x iets proeven om aan de smaak te wennen. Succes, het klinkt verder heel goed hoor.

Groetjes Linda

5. mama2011

hoi hoi,

we zijn nu ruim een week verder maar drinken gaat steeds slechter vandaag:

7:00 140 cc gedronken melk
    11:30 120 cc gedronken melk
    12:00 broodje paar stukjes wil dan niet meer:(
    14:30 fruit + paar slokjes sap
    15:30 60 cc gedronken melk
    17:45 groente 200 gram + kwark
    19:30 120 cc gedronken melk

hij is verder nog steeds goed allert en goede plas en poep luiers maak me een beetje omdat hij steeds minder gaat drinken.
    heb jij nog tips of ideen over ons ritme? wat is nog zou kunnen proberen? of moet ik heb gewoon loslaten en maar kijken wat er gebeurd?

6. mama2011

oh ja en is er anders ook voeding die wat lichter verteerbaar is of die minder vult? zie berichtje boven!

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Als je je zorgen maakt, bel dan maar even met de huisarts! Die kan je zoontje even goed nakijken om eventuele medische oorzaken uit te sluiten.

Zo te zien drinkt hij nog wel 500 ml vocht per dag, dat is prima. Maar als het langer duurt is even nakijken misschien wel fijn. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina