Ik ben net op het cb geweest en we hadden zo over wat Quinn drinkt op een dag aan melk. Aangezien hij kma heeft drinkt hij soja melk. Dus zijn eetschema vertelt met het melk Ochtend 220 melk met pap Tussen door limo Bij het brood 200cc melk avond eten met een toetje Voor het slapen gaan nog een flesvoeding. Nou vertelde ze dat hij maar 300ml aan zuivel mag hebben, Dus ik gaf ze aan dat ik in de ochtend maar 150cc pap mag geven en bij zijn brood ook maar 150cc en de rest maar melk of thee, Dat weigerd hij absoluut, vaag genoeg geprobeerd Ook het toetje moeten we minimaal houde. Wist niet niet wat ik hoorde. Herkennen jullie dit, is dit nou echt zo?
Hier wordt geloof ik ook als richtlijn 300 ml. aangehouden. Jesper krijgt in de ochtend 150 ml, tussen de middag ook en in de avond een beetje yoghurt. Hij krijgt denk ik idd wat veel melk voor zijn leeftijd.
ja zeiden ze tegen mij ook, maar toen ik vroeg waarom, en wat er verkeerd is aan melk konden ze mij dat niet vertellen.. lees graag mee wat ze krijgen van teveel melk.. hier word ook thee etc met kleine slokjes gedronken, maar melk klokken ze in eenkeer weg
florian krijgt 's ochtends 200, tussen de middag 120 en dan nog wat yoghurt na het eten. en dat vinden ze eigenlijk nog teveel....jammer dan, minder dan dit gaat me echt niet lukken en vind ik ook echt niet nodig. toen ik vroeg waarom, vertelde ze dat teveel melkproducten vaak ten koste gaat van de eetlust. maar dat is hier niet zo, dus ik laat het lekker zo
precies hier is dat ook niet zo. kan me nog indenken dat melkproducten niet goed is voor ijzeropname of iets dergelijks.. en mijn meide zijn niet te dik.. mogen best nog wat groeien... dus geef hier ook melk best veel trouwens. 200 en 2 x 180 + klein danoontje
Goh nog nooit gehoord. Mason krijgt echt wel meer dan 300 cc melkproducten. Ben ook zeer benieuwd wat de precieze reden is.
Hoi Hier precies t zelfde hor kwa melk, maar het cb hier zei er niks op. En mocht zo door gaan, Succes!
Ik heb een paar maanden geleden een foldertje gekregen van het cb met het volgende: 300ml is voldoende per dag, als er meer wordt gegeven kan je kind minder trek in eten krijgen. Maar bij de tandarts las ik in een folder dat 400ml beter is voor de tandjes. Hier zit Jasmijn rond de 300/350ml.
Wederom weer allemaal tegenstrijdig dus. OVer het minder trek krijgen in eten is hier niet aan de oorde. Teminste ik moet het niet bij het avond eten geven merk ik dan eet hij wel minder. Daarom in de ochtend ook een papfles en bij zijn boord. Dan nog eet bij 2 boterhammen weg op zijn gemakje. Dus dat zal het probleem niet zijn denk ik dan. Avond eten gaat ook als een trein, hij eet me een berg dat hij vaak maar een paar hapjes van een toetje wilt. Hij doet het er niet slechter op vind ik. Stom he dat het dan weer aan je gaat knagen of je het wel goed doet.
Melk belemmert idd de ijzeropname, mits je iets wat ijzerhoudend is samen met een beker melk of andere melkproducten neemt. Niet als er 1 uur tussen zit. Dit is mij tenminste verteld toen ik een laag ijzergehalte had toen ik zwanger was en ik nam roosvisee Ferro. Ik kon dit beter bijv, niet innemen door de yoghurt. Waar melk anders slecht (minder goed) voor zou kunnen zijn, misschien het vetgehalte?
@mason: jouw zoontje is nog maar 8 maanden, dan 'moet' hij zelfs nog meer dan 300 ml binnenkrijgen. Melk is vet, bevat veel cholesterol etc etc.
Jelle drinkt nog steeds ruim 400 cc melk ('s ochtends pap, een toetje en voor het slapen pap) op een dag. Hij laat er geen hap eten voor staan, dus ik laat het zo, hij vind het lekker en hij doet het er goed op.
Hier krijgt hij ook nog 400 ml melk/pap, hij eet er niks minder om. En hij vindt het nog steeds heerlijk. Ik laat het nog lekker zo!
Amber krijgt zelfs nog meer, ik denk wel 450cc per dag, ze drinkt niet veel anders dan melk, ja dan is de keuze snel gemaakt
Fenna krijgt 's ochtends 180+6, tussen de middag yoghurt of een toetje en 's avonds 210+7. Ach. Morgen naar het CB zal wel eens overleggen. Ik denk dat die ochtendfles wel wat minder kan, maar die avondfles heeft ze echt nog nodig!
gister heb ik het aan de kinderarts gevraagd en het is alleen vanwege de eetlust, eet je kind gewoon goed en krijgt hij genoeg voedingswaared binnen dan is dat extra beetje melk echt geen probleem.
al dat onzin gedoe, laat ze lekker datgene drinken wat ze lekker vinden. hier een meid van net een jaar en die drinkt in de ochtend nog lekker een flesje gewone koemelk, in de middag een flesje, en in de avond, en zit aan het einde van de dag zo rond de 600 ml gewone melk, daarbij eet ze hartstikke goed, drinkt ze genoeg andere dingen tussendoor, dus lekker laten gaan. zou me niet eens goed voelen haar niet meer te laten drinken dan 300 ml melk, wij zijn echt met melk grootgebracht, en dat het goed voor de tanden en botten zou zijn, dus zij krijgt het ook gewoon hoor. eetlust remmer ja tuurlijk als je de melk net voor het eten geeft kan ik me indenken dat ze geen trek meer hebben, hier krijgt ze het in de ochtend dus ook als 1e en dan pas na ruim 2 uur haar bordje pap, in de middag gewoon na haar fruit of brood, en ook in de avond voor ze naar bed gaat. lekker datgene doen waar jij je goed bij voelt en nog belangrijker waar de kinderen het goed op doen
Ik heb het vandaag nog eens nagevraagd. ze raden voor kinderen boven de 1 idd rond de 300cc zuivel per dag aan. De CB arts hier gaf aan dat ze dat voor nederlandse kindjes wel een beetje karig is. Zij adviseerde dan ook 500 tot 300 cc per dag (500 eerst)
heb je ook gevraagd waarom? want mijn cb verpleegster kon mij dat niet uitleggen. en toen ik zei dat ik ook wel meer dan 300 ml dronk zei ze dat het voo rmij ook niet goed was. lekker uit haar duim gezogen
hahahaha nou ja zeg, ze geven een advies waar ze zelf niet weten waarom! Nou mn kindje is er tevreden mee op deze manier, dus ik vind het wel best hoor, Hij mag al zo weinig ivm koemelkallergie en moet toch ergens zijn zuivel vandaan halen