Ik ben benieuwd naar jullie mening... We zijn op zoek naar een korte, stoere jongensnaam. Die 'op z'n Hollands' uitgesproken kan worden. Wat vinden jullie van Sten of Seth? Wat zijn jullie associaties bij deze namen? Of hebben jullie een andere naam in dit genre?
Persoonlijk vind ik Sten echt niet mooi en Seth is in NL denk ik niet zo mooi al vind ik hem op zich wel aardig. Zou dus voor een andere naam gaan, maar weet niet wat jullie precies leuk vinden.. Vind Sten en Seth allebei niet echt stoer nl.
Ik vind beide wel leuk dus kijk ik naar de betekenis. In de bijbel is Seth een persoon (voorvader van Noach) maar in de Egyptische oudheid is Seth de god van het kwaad/chaos. Ik wist alleen dat laatste dus dat is mijn associatie. Leuke naam maar ik zou er niet voor kiezen. Sten is Zweeds en betekent steen. Ik zat op de havo bij een leuke Sten in de klas dus een goede associatie.
Ik vind Sten ook leuk maar dan wel op z'n scandinavisch uitgesproken dus het midden tussen een wat langere e-klank(geen ee-klank) en een i-klank(geen ie-klank) anders klinkt de naam te hard/kortaf vind ik.