Ontstoken schildklier... Ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb sinds deze week een enorm ei op mn hals zitten (wel toepasselijk met pasen☺️). Volgens de huisarts is mijn schildklier ontstoken door een virus. Ik heb bloed laten prikken, maar daar kwamen geen afwijkende hormoonwaardes uit. Nu wilde de huisarts toch voor de zekerheid een echo laten maken, maar ik kan pas over 2 weken terecht.
    Behalve de grote zwelling heb ik verder geen typische schildklier-klachten.
    Heeft iemand ervaring hiermee? Hoelang duurde zo'n virale ontsteking bij jou en wat waren jouw klachten? Ik schaam me eigenlijk een beetje voor dat ei en ik wil graag in badpak me vertonen als we over een paar weken met vakantie gaan. En ik ben ook bang dat ik nu weliswaar nog geen klachten heb, maar dat ze straks nog gaan komen, als ik net op vakantie ben bijvoorbeeld.

2. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik had een hele bult, ook een soort ei bij mijn nek. Verder nergens last van. Punctie gedaan en de hele mikmak. Bleek uiteindelijk onrustige cellen te zijn(hoorde ik pas nadat ik was geopereerd).. ivm leeftijd (ik was toen volgens mij 19?) Hebben ze besloten de helft van mijn schildklier te verwijderen. Heb een hele tijd rondgelopen alsof ik was gekielhaald, maar nu zie je er niets meer van. Ik slik verder ook geen medicijnen.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Oh getsie 1BB ... Ja dat is natuurlijk de volgende stap na de echo.. Een punctie. Zover was ik nog even niet. Fijn dat nu alles goed gaat met je en dat je geen medicijnen hoeft te slikken.
    Ik zit nog in de waan dat het binnen een bepaalde tijd vanzelf over zal gaan.. Maar niks is zeker natuurlijk😁

Deel Deze Pagina