flessenverwarmer nodig of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik vraag me af of een flessenverwarmer nu echt een must have is of dat je ook zonder kunt? Hoe kun je flesje nog meer opwarmen? Hoe doen de moeders hier dat? Mag je borstvoeding nu wel of niet in magnetron opwarmen? Lees daar veel verschillende dingen over nl.

2. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
  3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    bv liever niet in de magnatron opwarmen omdat je toch temp.verschillen hebt
    fv warm ik het flesje met water wel op in de magnatron en daarna het poeder erbij...... 180 ml water is bij ons 36 sec in de magnatron.

maar we hadden ook een flessenwarmer in gebruik.....voor savonds laat en snachts flesje erin en daarna babyverzorgen en dan is het flesje ook klaar......hoefde we het helehuis niet door en konden we gewoon boven blijven.

hoop dta je hier wat aan hebt

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb toen een flessen warmer gekocht zo 1 van phillips die heb ik intotaal 3 keer gebruikt

duurde zolang voor het klaar was en als je een magnetron heb is die fles zo klaar

ik vond hem erg onnodig en hier ligt ie alleen maar in de kast weg terotten

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier is net een topic over geweest.

Fleswarmer heb je niet nodig. Bij fv kun je water koken in de magnetron/waterkoker en koud water toevoegen. Voor bv kan het wel heel handig zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat bv in de magnetron kan.

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ik had hem ook, maar ik heb m maar 2 x gebruikt. Wat sneller is met FV is om eerst water in de magnetron op te warmen en vervolgens de melk er bij te doen. De cellen van de melk worden zo niet kapot gemaakt en je hebt binnen 1 minuut een warme fles.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij hebben geen flessenwarmer en heb hem nog geen seconde gemist
    BV mnag niet in de magnetron, en die warm je heel eenvoudig au bain marie op in een bakje heet water.

en KV indd een halve minuut het water verwarmen dan melk erdoor en klaar

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb met de tweede een flessenverwarmer gekocht
    zou een van de snelsten zijn en een met altijd de juiste temperatuur (Bib'secondes)
    hij was zeker snel maar poeh wat was het water heet
    heb alle standen geprobeerd....een hele volle fles en een korte tijd maar heet heet
    heb hem na een tijdje maar weer verkocht onding
    gewoon in de magnetron doen wij het
    en op vakantie als er niet altijd een magnetron in de buurt was dan hadden we zon kant-en-klaar pakje van nutrilon die kun je ook koud geven en vond hij wel lekker als het warm was

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik heb wel een flessenwarmer zo makkelijk om evt ergens mee naar toe te nemen! want thuis is het wel zo makkelijk in de magnetron ;)

10. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik werk zelf bij een kinderdagverblijf. Toen ik net begon met dat werk in 1998 was bv in de magnetron echt uit den boze omdat het belangrijke voedingsstoffen zou schaden oid.
    Inmiddels mogen we het wel in de magnetron opwarmen omdat het allemaal achterhaald schijnt te zijn.
    Wij mogen de voeding ( bv of fv ) nu absoluut niet meer in de flessenwarmer opwarmen, ben de reden waarvoor alleen even kwijt :(

Groetjes Debby

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    volgens het CB hier mag je bv gewoon opwarmen in de magnetron zolang het maar niet warmer wordt dan 35 graden (de melk dan) want pas dan gaan er stoffen verloren.

12. Nick26

Nick26 Lid

12 nov 2007
    7
    0
    0
    Ik heb nooit een flessenwarmer gebruikt. Ik heb mijn bv ook altijd in de magnetron opgewarmd. Op 360 watt en dan halverwege en aan het eind even zachtjes schudden. Dat schudden is om te voorkomen dat er hotspots in de melk ontstaan waar je kindje zich aan kan branden. En inderdaad niet warmer opwarmen dan lichaamstemperatuur +- 37 graden.

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben de Rapido van het merk Babymoov, deze staat boven en gebruiken we voor de late-en nachtvoeding. Perfect apparaat, water goed op temperatuur..

Dus niet noodzakelijk, wel handig ;)

14. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    geleend van een vriendin en ongebruikt weer terug gegeven

Deel Deze Pagina