Ik heb ooit een kledingstuk spierwit gekregen door bleekmiddel gewoon met de wasmachine mee te laten draaien. Maar dan moeten er natuurlijk ook echt geen andere kleuren inzitten, want die verkleuren dan...
Ik heb al heel veel oude vlekken uit witte kleding gekregen door ze te weken in bleek met water. Daarna spoel ik het uit en doe het in de wasmachine
Ik heb wel eens gelezen dat je een tablet voor kunstgebitten in de wasmachine moet doen. Nog nooit zelf geprobeerd overigens.
Het zijn echt vieze fruitvlekken.. Is dikbleek, de blauwe van glorix gewoon degene die ik kan gebruiken?
Je kan proberen in de bleek te weken en daarna in de zon op te hangen een tijdje. En daarna uitwassen en nogmaals in de zon.
Je kan gewoon glorix gebruiken. Geen probleem. Je moet het alleen niet te vaak doen want echt goed is het niet voor je kleren.
ik heb nog een andere tip. Als ergens een vlek in zit; poep of eet-vlekken zo snel mogelijk nat maken met gewoon koud water, even wat sunlight zeep of ossengalzeep erop. Beetje inwrijven. Half uur (of een nachtje bij hardnekkige vlekken) laten liggen, uitspoelen en de wasmachine in. Dit kan ook bij gekleurde stukken kleding, alleen zorgen dat het kledingstuk goed nat blijft en is als je het met zeep en al laat liggen. Nadat je de zeep er goed uitgespoeld hebt kun je het wel op laten drogen. Werkt trouwens ook bij de boorden van witte overhemden. Altijd even een half uurtje voordat het de was ingaat insmeren met ossengal of sunlight en het blijft echt mooi wit! Bij tomaten, wortel of andere vlekken gewoon na het wassen in de zon leggen en de vlek is niet meer te zien. Niets geen chloor of andere dure zooi nodig. Bij mij gaat er tot nu toe alles uit.
ja.. idd.. gewoon wassen (voor babyspullen zou ik nooit chloor gebruiken trouwens).. eventueel vooraf een uur weken in echfa... en dan in de zon... meest grauwe shirts weer spierwit gekregen hiermee
Ik zou ook een andere oplossing zoeken, persoonlijk liever geen bleek in rompertjes e.d. wij hebben ossengalzeep en dat werkt aardig. Verder, helaas pindakaas. Kleding is er om gebruikt te worden, ik kan me er niet aan storen.
Mijn moeder heeft toevallig laatst al mijn hydrofiele luiers meegenomen en ze in een chloorbad gezet, daarna nog een keer gewassen met vanisch en het is echt echt wit geworden ipv grijs!