Velletjes op gezicht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissT, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Ladies,

Mijn meisje is nu 2 weekjes en had vanaf het begin al een droog huidje.
    Nu heeft ze sinds een paar daagjes echt velletjes op haar gezichtje... ik smeer het goed in met zwitsal maar na een uurtje komen ze weer terug... als ik lichtjes wrijf, wrijf ik ze wel weg.. maar wat kan dit zijn en na hoe lang gaat het weer over???

Ook heeft ze na het slapen heel erg veel slaap bij haar oogjes... kan ik dit ook voorkomen? Of gewoon echt goed schoonhouden?

Thanks alvast!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Die velletjes had mijn dochter ook. Soort vervellen.
    De kraamhulp zei dat dat normaal was, dus heb me er nooit druk over gemaakt of iets aan gedaan. Is vanzelf over gegaan.

Vieze oogjes hebben we hier nooit gehad. Zijn ze niet ontstoken?

3. MissT

MissT Niet meer actief

Nee onstoken zijn ze niet, want ze zijn niet rood of zien er niet geirriteerd uit.
    Het is gewoon puur dat slaap wat hard is geworden en aan elkaar plakt zeg maar...

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Die velletjes zijn normaal inderdaad. Voor droge huid gebruikte ik Balneum trouwens. Werkte hier veel beter dan Zwitsal.

Wat betreft de oogjes: schoonmaken met gekookt afgekoeld water met een hydrofiel washandje. Als het na een week nog niet weg is, voor de zekerheid even naar de HA (althans dat werd tegen mij gezegd toen. Wie weet is het tegenwoordig weer anders).

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier maakten we de oogjes schoon met afgekoeld gekookt water en gaasjes
    en dan voor elk oog een nieuw gaasje, van buiten naar binnen toe

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    en even t traanbuisje masseren onder het oogje. Het vervellen is normaal hoor. Hier ook 2 vervellers in huis ;) Ik heb ook balneum olie in huis, is echt goed spul. Niet goedkoop maar ja.

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier ook een verveller. Jaime had het niet maar Sacha..het leek wel een slang. Ik deed hem in bad met balneum maar dat hielp ook niet. Smeren met zwitsal ook niet. De kraamhulp zei dat het normaal is en ze het heel vaak zien. Nu is hij inmiddels 6 weken en het ergste is weg, beetje nog op zn handjes maar verder geen vellen meer..

8. fafje

fafje Niet meer actief

is normaal...hoort erbij...gewoon blijven smeren en niet pulken! gaat vanzelf weg

Deel Deze Pagina