Hi Ladies, Mijn meisje is nu 2 weekjes en had vanaf het begin al een droog huidje. Nu heeft ze sinds een paar daagjes echt velletjes op haar gezichtje... ik smeer het goed in met zwitsal maar na een uurtje komen ze weer terug... als ik lichtjes wrijf, wrijf ik ze wel weg.. maar wat kan dit zijn en na hoe lang gaat het weer over??? Ook heeft ze na het slapen heel erg veel slaap bij haar oogjes... kan ik dit ook voorkomen? Of gewoon echt goed schoonhouden? Thanks alvast!
Die velletjes had mijn dochter ook. Soort vervellen. De kraamhulp zei dat dat normaal was, dus heb me er nooit druk over gemaakt of iets aan gedaan. Is vanzelf over gegaan. Vieze oogjes hebben we hier nooit gehad. Zijn ze niet ontstoken?
Nee onstoken zijn ze niet, want ze zijn niet rood of zien er niet geirriteerd uit. Het is gewoon puur dat slaap wat hard is geworden en aan elkaar plakt zeg maar...
Die velletjes zijn normaal inderdaad. Voor droge huid gebruikte ik Balneum trouwens. Werkte hier veel beter dan Zwitsal. Wat betreft de oogjes: schoonmaken met gekookt afgekoeld water met een hydrofiel washandje. Als het na een week nog niet weg is, voor de zekerheid even naar de HA (althans dat werd tegen mij gezegd toen. Wie weet is het tegenwoordig weer anders).
hier maakten we de oogjes schoon met afgekoeld gekookt water en gaasjes en dan voor elk oog een nieuw gaasje, van buiten naar binnen toe
en even t traanbuisje masseren onder het oogje. Het vervellen is normaal hoor. Hier ook 2 vervellers in huis Ik heb ook balneum olie in huis, is echt goed spul. Niet goedkoop maar ja.
Hier ook een verveller. Jaime had het niet maar Sacha..het leek wel een slang. Ik deed hem in bad met balneum maar dat hielp ook niet. Smeren met zwitsal ook niet. De kraamhulp zei dat het normaal is en ze het heel vaak zien. Nu is hij inmiddels 6 weken en het ergste is weg, beetje nog op zn handjes maar verder geen vellen meer..