help! koude handjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Iemand hier de tip?
    Mijn meisje heeft snel koude handjes, op zich niet erg, maar met dit weer.....

Ze heeft handschoentjes aan (zitten met drukkers aan dr skipakje), maar nog koude handjes, ik heb geprobeerd dr handjes bij in de voetenzak te houden, maar dat lukt niet (ze is 10 maanden).

Laatst stukje gewandeld en t laatste stuk huilt ze gewoon, zo zielig, wat zou nog kunnen helpen, want hele dagen in huis zitten omdat t vriest is niet echt leuk, en t is zulk lekker weer.

Ik zat nog te denken om te kijken of een regenhoes helpt, dat ze helemaal ook uit de wind zit zeg maar.

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heb geen oplossing voor je, heb zelf ook altijd koude handen :)
    Is het echt de reden dat ze huilt? Kan me voorstellen dat de kou in haar gezichtje bijvoorbeeld vervelender is.

Het enige dat ik kan bedenken is dat de handschoentjes misschien een beetje krap zijn? Er moet wat lucht tussen zitten als isolatie.

Succes, hoop dat je een oplossing vindt!

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier huilt ze ook alles bij elkaar hoor met dit weer, met handschoenen zonder handschoenen, met of zonder muts ze blijft iedere keer gaan huilen. Ik ga nu gewoon even 10 minuutjes met dr naar buiten dan weer naar binnen en middags nog een keer. zodat ikz elf ook wel lekker buiten kom..

maar die regenkap is wel een optie

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja- met onze jongste ga ik ook amper naar buiten. Ze vind het gewoon écht te koud in de wagen - tenzij we in een winkelcentrum zijn en regelmatig naar binnen gaan maar gewoon wandelen? Tja, maar eventjes niet...

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met dit weer gaan we heerlijk lekker buiten wandelen: in de draagdoek! Lekker warm, dicht tegen mama aan. Hooguit een beetje koude wangetjes, maar daar is niks mis mee... Kleintje gaat met dit weer toch echt niet in die koude kinderwagen...

6. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe over de wantjes nog extra dikke huissokken aan, dat werkt hier prima. De handjes voelen dan nog wel wat koud aan, maar niet zo extreem koud.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M deed ik idd mijn handschoenen over haar eigen handschoenen aan :D ... T heeft geen koude handen en zo ja dan wil hij (even) zn handschoenen aan. Huilen doet hij alleen als er koude wind in zn gezicht waait en hij daardoor bijna omvalt of als zn handjes vies worden ;)

Verder idd regenkap en dekentje. Maar sommige kindjes hebben het nu eenmaal sneller koud en kunnen daar dan ook minder goed tegen.

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    sokken over de handschoentjes is ook nog een tip, ik denk ook dat ze last heeft van de koude wind in dr gezichtje. dan maar een paar dagen minder naar buiten. (ben nog in gevecht met mn regenhoes.)

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik ga alleen voor het noodzakelijke naar buiten met Yanna als het zo belachelijk koud is. -13 is gewoon niet lekker.
    Handjes worden sowieso altijd als eerste koud, ze zullen er niet zomaar af vallen. Met dikke handschoenen zeker niet.
    Misschien een idee om niet te lang naar buiten te gaan? Ik heb zelf namelijk ook pijn in mn handen en voeten van de kou, terwijl ik alleen vanmorgen even weg moest. Dus ik snap dat die kindjes dat ook niet lekker vinden.

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Sokken hey, ja, dat is nog eens een goede tip zeg! Bedankt!

En inderdaad de regenkap! Ideaal zo'n ding:D Werkt goed voor de wind he... Ik doe zoonlief een pet met klep op, zijn eigen muts, sjaal om, jas tot boventoe dicht, handschoenen aan. Verder zit hij in de euhm, trappelzak van de kinderwagen. Heet dat zo? (Ik kom de laatste paar dagen soms echt niet meer op sommige namen hoe dingen heten)

11. Mieke van Rosma

Mieke van Rosma Nieuw lid

10 feb 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    handwarmers (kleine zakjes die gedurende 7 uur warmte afgeven) lijken mij de oplossing. Absoluut veilig in gebruik. www.koudehanden.com

Deel Deze Pagina