Zijn er kindjes die dit ook hebben gehad? Het lijkt wel of er snotterigheid uit zijn oogjes komt, het is trouwens echt groen. Ik maak het al schoon met afgekoeld water, maar wil eigenlijk graag weten of dit vanzelf weer overgaat of dat het meer richting bacterie gaat, dan moeten we even langs de huisarts. Wie haar kindje heeft dit ook gehad en hoe kwam het/wat was het?
nog een: (oogjes op bovenste foto zitten trouwens niet dicht hoor, hij kijkt naar beneden ivm de flits)
Onze dochter heeft het ook gehad, oogjes zaten gewoon dichtgeplakt na een slaapje. Ze had er echt last van, dichtgeplakt en steeds wrijven dus naar ha geweest en kreeg een zalfje..
Zijn dit niet "gewoon" ontstoken oogjes? Ik zou het zelf nog een paar dagen aankijken... Wat voor bacterie zou het kunnen zijn?
Het is een bacteriële infectie na een virus. Ik heb het zelf ook gehad laatst, heel erg verkouden en aan het einde 3 dagen lang knal rode ogen en sochtends plakkerig, heel bah. Zoontje had het ook maar niet zo erg. Vaak gaat het vanzelf over en anders krijg je inderdaad zo'n zalfje, druppel Fucithalmic of zoiets..het heerst kennelijk want ik heb er hier vaker over gelezen de laatste tijd. Veel beterschap, Charlie
Onze dochter heeft dit ook sinds maandag. bij de huisarts geweest en zalf meegekregen wat we 2tot 4keer daags moeten gebruiken. Het wordt in de volksmond kou op het oog genoemd volgens mijn schoonmoeder. de officiele benaming weet ik niet
aha. ja hij heeft inderdaad (weer) een virus gehad, snottert nog. hmm, dat wordt maanden, morgen kinderdagverblijf. Kunnen we het nog heel even aankijken of het moet morgen heel veel meer zijn (het leek wel of het er zo uitliep trouwens vanmiddag). Hij heeft trouwens geen rode oogjes. die fucithalmic is inderdaad voor conjuctivitis. (Bindvliesontsteking)
Tycho heeft het 1x gehad. Heb het geprobeerd schoon te maken maar het kwam steds terug. Toen naar HA geweest en kreeg druppels en het was met 4dagen over. Dus ik zou niet te lang wachten en tobben. Een bezoekje aan de ha is zo gedaan en krijg je er wat voor. x
Hier na een week telkens uitwassen met afgekoeld gekookt water vanzelf weg. Is hij ook verkouden? Mijn ha zei dat dit kan komen doord e traanbuisjes die verstopt raken. Dan kan je ook zijn neusje druppelen of sprayen met zoutoplossing voor baby's.
oh echt? Voel me nu een hele slechte mama Die zalf is overigens wel hetzelfde als je krijgt bij erg ontstoken ogen. Heb nog een tube ooggel liggen, heet ook Fucithalmic.
gekkie, nee joh waarom? Nou stuur maar op zou ik zeggen haha. Nee, t zal wel (weer) een bezoekje aan de ha gaan worden dan......
Waarom een slechte mama? Geeft toch niks, hebben we allemaal weleens. Laatst heb ik een schimmelinfectie bij Tycho ook aangezien voor gewoon extreme luieruitslag ( zn billen waren vuurrood en lagen helemaal open) maar hij kreeg wel 3 kiezen tegelijk,had meerdere flinke zure poepbroeken op een dag en er was geen verder aanwijzing voor een schimmel. Hij had geen jeuk en ik zag niks anders dan alleen rode billen en wondjes... Mn vriend is op papadag bij de ha geweest en hebben er een zalfje voor gehad. Oeps.... maarja ik heb ook geen ervaring. Nu zal ik eerder naar de ha gaan als de luieruitslag niet weg gaat. Het is vast gauw weer over na een bezoekje aan de HA! x
Heb idd ook nog een schimmelzalf en hormonenzalf liggen tegen die erge "luieruitslag" Het verschil is ook moeilijk te zien... Nu smeer ik dat er gewoon steeds op als het er heftiger uitziet dan normaal Maar bacterie in een oog klinkt alsof het erge gevolgen kan hebben als je het niet behandelt? Straks word je kindje er blind van ofzo! @loe: heb de gel net weggegooid, stond op dat je het na openen maar 4 weken mocht bewaren Overigens gaf mijn huisarts als tip (bij ontstoken oogjes dan) om de oogjes schoon te maken met verdunde babyshampoo. Omdat het talg erg vettig is en de shampoo een ontvettende werking heeft en het prikt niet.
Beide kinderen regelmatig gehad. De ene keer erger dan de andere keer. Huisarts zegt als het na een week nog niet over is of na 3 dagen juist erger wordt even een zalfje smeren. En het is meestal een virus, is ook besmettelijk.
Mijn dochter heeft het nu ook heel erg. Ze zitten gewoon helemaal dichtgeplakt echt zielig. Wij hebben ook die fucithalmic ooggel !
Vanochtend zat er helemaal niets, dan wachten we maar heel even tot maandag. Dan moetmijn man toch naar de huisarts, kan L. zo mee.
Hier ook twee keer gehad, tijdens/ na een verkoudheid... Dikke siepogen, zo zielig.. Het belangrijkste is dat je het een paar keer per dag schoon maakt met een gaasje of washandje met lauwwarm water en dan richting de neus poetsen. Ben de eerste keer ook na een dag of 3 naar de HA geweest, maar heb er niks voor gekregen. Was overigens de dag erna weer weg... Hier helpt het ook heel goed als we dan gaan zwemmen, spoelen ze zo weer schoon, haha!
Mijn zoontje heeft het pas ook gehad. Ik heb zijn oogjes met steriele gaasjes met afgekookt water schoongemaakt drie keer per dag. Na een week was het over. (Als het dan nog niet over was geweest, had ik me voorgenomen naar de huisarts te gaan, maar dat hoefde dus niet).