een vraagje.. Bij mijn zoontje ben ik in het ziekenhuis bevallen dus dit is nog nieuw voor me. ML en ik zijn ons aan het voorbereiden op een eventuele thuis bevalling. Maar waar we nu niet uitkomen zijn de zeiltjes en dergelijke. In het kraampakket zit een zeil, een kraammatras (groot!) en van die kleine matjes. Voor nu heb ik alleen een klein matje onder het hoeslaken, voor een zeiltje lijkt het me echt te warm. Ik zweet al zo ongelofelijk. Maar wat nu als mijn vliezen breken? Bij mijn zoontje lag ik op de bank tv te kijken toen mijn vliezen braken en vertrokken we naar het ziekenhuis. Maar wat als nu mijn vliezen breken en je gaat in je eigen bed bevallen? Wat moet je dan allemaal op je bed leggen zodat je matras niet wegdrijft? Moet je dan eerst het zeil, dan het grote kraammatras en dan nog zo'n kleintje? Is dat dan voldoende? Ik krijg het plaatje niet duidelijk in mijn hoofd, misschien kunnen jullie helpen
Ik ben bij mijn oudste 2 kinderen thuis bevallen, maar dat is alweer bijna 11 en bijna 9 jaar geleden! Ik had toen een zeiltje erop, zo'n irritant krakend ding! En de verloskundige lag gewoon het kraammatras erop en daarop zo'n blauw matje. Bij mijn laatste zwangerschap alleen een zeil er op gehad, meer niet. Had hem wel vastgetaped met plakband aan het matras.
Tip: leg over het zeiltje handdoeken. Die vangen ook het eerste vocht op dempen het kraken en je zweet wat minder. Succes alvast met je bevalling!
Het staat bij mij in het kraamboek. Het staat er als volgt in: Molton Hoeslaken Bedzeil Laken dubbelgevouwen of handdoek over het bedzeil Bedzeil of stuk plastic, moet matras helemaal bedekken. Hoeslaken. Celstofmatje Na de bevalling halen ze alles, behalve de eerste twee, eraf en kun je daarna zo op het schone bed. Als ik niet precies wist hoe het moest was geen probleem. Ze veranderen het zo even. Het kraampakket e.d. moet ik onder het bed zetten.