Hallo, heeft er iemand ervaring met hiken en zwanger zijn? Ik wil eind mei (14 weken zwanger) een week gaan wandelen in frankrijk met ongeveer 10 kilo bepakking, in de bergen. Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? groetjes Wybje
geen ervaring, maar het lijkt me geen goed plan. je bekken worden weker waardoor je door lopen sneller pijn in de onderrug kan krijgen ( is heel vervelend, ik heb er al last van na een dag winkelen door te lang lopen ) en met een zware bepakking op je rug word het nog meer belast. lijkt me niet echt verstandig, ook span je volgens mij je buikspieren flink aan als je berg op moet met een rugzak op. je buikspieren gaan door de zwangerschap verder uit elkaar staan dus je kan ook nog eens last krijgen van hevige spierpijn in je buik, lijkt me niet fijn. en je word natuurlijk ook dikker. maar he ik ben geen expert. als je het echt zeker wilt weten of het niet schadelijk is voor jouw of je baby zou ik de VK raadplegen!
Vaak worden intensieve sporten (waar dit hiken ook wel onder valt) afgeraden als je het niet regelmatig doet. Als je nou heel vaak Hiket, en goed op conditie bent, dan kan het misschien wel. Maar je houdt kans op bekken of buikklachten. Dus als je gaat zou ik sowieso een plan maken, voor als je de week niet volhoud.. En misschien in nederland alvast ergens een dag (of 2) ergens gaan wandelen in heuvelig gebied met bepakking?
Hoi Hoi, Dank voor jullie reakties, ik heb inmiddels online een vk gevraagd en volgens haar is het geen probleem zolang ik maar niet boven de 2500 meter kom. Ik heb dit weekend een stukje geoefend en dat ging prima. Groetjes Wybje