meningen kindertuigje?

Discussion in 'De lounge' started by Metire, Sep 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

Ik zag vandaag weer een moeder met haar kindje 'aan de riem' lopen (in zo'n kindertuigje) en vind het er altijd zo grappig uit zien!! Maar het zou eigenlijk heel handig kan zijn in een drukke stad met mijn superdrukke zoontje..

Wat vinden jullie van zo'n tuigje en hebben jullie er een?

2. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    het lijkt me handig, maar ik persoonlijk vind het er niet uitzien en ook zielig voor het kindje...

3. Linana

Linana Niet meer actief

Echt geen gezicht.
    ;)

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als moeder van 3 autistische kinderen hebben wij tuigjes ja, voornamelijk voor onze 5 jarige, want die smeert hem zodra hij de kans krijgt. Onze dochter zit liever in de kinderwagen, dus die heeft geen tuigje, onze oudste kan inmiddels redelijk bij ons blijven dus die hoeft ook niet meer.
    Wij hebben van die rugzakjes met een lijn er aan.

5. mamaK79

mamaK79 Actief lid

Feb 15, 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Hier overwegen wij er ook een, meneertje kan lekker 'los' lopen en wij hem niet kwijtraken... ik zeg win-win situatie

6. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Heel handig en veilig. Ikzelf zat er vroeger ook in. Geen trauma hoor. Liever dat dan 100 keer verdwenen of erger

7. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik zou er lak aan hebben of het er wel of niet uitziet en zielig is het al helemaal niet.
    Het is pas zielig als je kindje zoek raakt en dat kan in een tel gebeurd zijn..

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
  9. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    ik gebruik er 2. 1tje om onze jongste op mijn schoot aan mij vast te zetten en 1 voor onze oudste. ik kan namelijk niet achter haar aan rennen

10. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Zielig...

11. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Tja ik weet het niet zo goed , ik vind het altijd een beetje raar eruit zien.
    Alsof het kindje een hondje is.
    MAAR eigenlijk is het gewoon veel veilger natuurlijk want je raakt je kindje nooit kwijt.
    IK zelf heb het nooit gedaan bij mijn kinderen, die leerden al snel dat ze de kinderwagen moesten beethouden of een handje geven en zeker niet mochten weg lopen.
    Maar ik snap wel dat het met sommige kinderen noodzakelijk is.

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Ik vind het er altijd wel een beetje gek uit zien ,maar uit veiligheidsoogpunt vind ik het een heel goed iets!
    Zielig vind ik het absoluut niet voor kindjes.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik had er eentje om als mijn ouders in de natuur gingen wandelen, want ik had een fascinatie voor water en liep er zo in (kon toen nog niet zwemmen)! Heb er absoluut geen trauma aan overgehouden hoor ;) Kan me voorstellen dat het in fe drukte in de stad ook wel erg prettig is, zeker als je een weglopertje hebt. Zou het dus misschien zelf ook wel doen.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    548
    113
    zielig? ik vind het zieliger als ie uit het winkelwagentje dondert omdat ie daar gewoon uitstapt. die van mij zit dus idd in een tuig in de kar. wat een ander daarvan vindt zal me aan mn kont oxideren

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel een raar gezicht, maar soms kan het niet anders. Ik zelf zou het dan ook alleen gebruiken als m'n kind bijvoorbeeld echt in twee tellen verdwenen zou zijn.

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Veilig en handig. Vind het veel zieliger voor het kind om ouders kwijt te raken, of in een sloot te lopen. Volgend jaar willen wij er ook eentje voor als we gaan kamperen.

17. ikkke

ikkke Bekend lid

Mar 29, 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Wat een toeval dit topic.
    Ik zit namelijk erg te twijfelen om er ook eentje aan te schaffen.
    Mijn zoontje wil niet meer in de kinderwagen/winkelkar en gilt echt alles bij elkaar.
    Loop lopen gaat niet want dan ben ik hem zo kwijt.
    Een handje geven gaat niet langer dan 3 minuten goed en dan laat hij zich vallen in de hoop dat ik hem dan los laat zodat hij zijn gang kan gaan.
    Eerlijk gezegd heb ik het er altijd zo raar uit vinden zien maar nu zit ik er echt aan te denken of het niet DE oplossing is.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    In eerste instantie vond ik het altijd een raar gezicht. Ik snapte het wel omdat je natuurlijk kinderen hebt die er zo ineens vandoor kunnen gaan maar dan dacht ik altijd te makkelijk in de zin van "beter opvoeden" maar daar ben ik echt op terug gekomen na onze zoon. Die rent zo de straat op en die hoort ook niet goed dus schrik me altijd een ongeluk.

Vandaag in een een winkel ook, ineens hoorde ik het deurbelletje van de winkel en weg wassie, rende zo de parkeerplaats op. Ik had hem net aan de kant van de stoep nog te pakken maar rennen met mijn dikke buik en bekkenklachten is niet grappig... kan meteen niets meer voor de rest van de dag dus dan snap ik best dat mensen dit doen. Het hoeft maar 1x fout te gaan natuurlijk!

Ik kies er vooralsnog niet voor in iedergeval.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik grap altijd over onze jongste; voor dit soort kinderen zijn tuigjes uitgevonden haha.
    Maar nooit gebruikt. Ik vind er niks zielig aan, ouders doen het toch gewoon voor de veiligheid van hun kind?

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb geen tuigje, maar denk er wel over om een polsbandje aan te schaffen voor mijn dochter. Zij is nogal een wegloper en is niet zo makkelijk te corrigeren. Als ik met beide kinderen op stap ben lijkt het me best handig als mijn dochter zelf kan lopen, maar niet zomaar bij me weg kan lopen.

Dussss, als iemand weet waar ik zo'n ding kan kopen...ik houd me aanbevolen.

Share This Page