Laat ik nou helemaal geen vrienden hebben en Aiden is zaterdag jarig ik vier zijn verjaardag maar wie komen er nouja uuh me moeder mijn zus me schoonouders en dat is het... Dit komt ook bij mijn dochter op de verjaardag en ik heb er best moeite mee ik snap het soms echt niet waarom heb ik geen vrienden :S:S:S Er komt gewoon bijna niemand en vind ik zo ongezellig herkennen meer mensen dit? soms denk ik serieus ben ik nou echt een heks dat niemand mijn vriendin wilt zijn
Wat verdrietig. Wij hebben ook geen bergen vrienden hoor, maar wel veel familie. Ik hoop dat je het ondanks dat toch gezellig gaat hebben. Knuffel!
Kan ik me goed voorstellen meis! Hoe komt het? Zijn er echt geen vrienden of is alles verwaterd? En zo ja waarom? Tsja vrienden kun je niet even opdoen zeg maar, dat groeit.. Zijn er geen leuke collega;s van man/jou waar je wat mee kan gaan afspreken? Of oude vrienden weer eens op een bakkie vragen? Bij een sportclub gaan? Moeders van school waar je weleens mee praat voor een bakkie vragen? Zijn maar idee'tjes. Deze verj verrander je er niet meer mee maar wellicht wel de volgende.. Hoop dat je snel een leuke vrienden groep hebt (en je hebt echt geen 10 tallen nodig hoor! Beter een paar leuke contacten die je kunt onderhouden al vele en maar half/half..) En je man? Hoe zit hij in de vrienden?
Tja ik had voordat ik mijn dochter kreeg wel wat meer vrienden maar ik werd zwanger van iemand die het niet wou ik kreeg de keuze dochter houden en geen contact meer of abortus en wel contact. ik heb gekozen voor het eerste heb hem sinds ik 14 weken zwanger was van dochter nooit meer gesproken tot de dag van vandaag. ik kon dus ook niet meer uitgaan enz dus door veel vrienden ben ik laten vallen helaas maarja is nou eenmaal zo. Ook veel mensen vonden mij raar en zeiden je houd een kind van iemand die het niet wilt enz enz dus tja... En niemand ging zo snel afspreken met mij en met een baby... Mijn vriend heeft wel familie maar die tja uuuuh boeit niks zijn ouders komen maar daar is ook alles mee gezegd ik heb maar een kleine familie dus ik zal het wel leuk vinden om via hier mensen te leren kennen want zo buiten de deur gaat dat niet zo snel meer lijkt wel
Heel erg herkenbaar.. vriendief en dochterlief zijn 11 mei jarig.. alleen SM komt en een vriend van vriendlief met zijn vriendin (maar komen niet op de dag zelf omdat de moeder van die vriend dan zelf jarig is) me oom en tante zouden samen met mijn oma vanuit limburg gekomen maar hadden geen zin dus komen niet ;S! baal hier ontzettend van!! dus herken je gevoel.
He bah! Dat is echt niet leuk Gaat je dochter naar KDV of naar een peuterspeelzaal? Missschienkan je daar wat kinderen uitnodigen waarmee je dochter vaak speelt? Toen mijn zoon nog naar de kdv ging, nodigde een moeder ons uit voor haar zoons verjaardag. Dat is nu 2 jaar geleden en sindsien zijn onze zoons dikke vrienden en ga ik aankomende zondag high tea doen met de moeder. Het is wel de manier om contact te maken met andere moeders.. Groetjes, Kim
Oeps, ik zie nu dat het om je zoon gaat...geldt hetzelfde voor KDV. Misschien kunnen buren op bezoek?
Met dat groepje kun je toch best een feestje bouwen lijkt me. Ik zou zeggen ben blij met wat je wel hebt, in plaats van te 'treuren' om wat je niet hebt.
Ik vind dit zulke dooddoeners he. Je mag toch best verdrietig zijn als er in totaal maar 4 mensen op je verjaardag (of de verjaardag van je kind) komen? Dat betekent niet dat je die 4 familieleden niet waardeert, maar dat je gewoon een vriendenkring mist! Hoe dol ik ook op mijn lieve familie ben, ik zou het ook verschrikkelijk vinden om geen vrienden te hebben en dus zo'n feestelijke dag slechts met 4 mensen te kunnen delen! Flowertje: Hartstikke logisch dat je je alleen voelt. Maar het is misschien wel een idee om nu te proberen om dit te gaan veranderen. Zoek de contacten ipv af te wachten! Wellicht kun je hier mensen uit je omgeving ontmoeten, praat met ouders van kinderen uit de buurt (ga lekker naar buiten, naar de speeltuin in de buurt enz). Veel succes!
t is hier net zo hoor, ofja het Was hier net zo.. gelukkig hebben wij grote familie's.. maar vrienden mis je toch wel hoor.. ik heb nu gelukkig 2 leuke meiden leren kennen op de psz waar mn dochter zit.. de kindjes komen leuk spelen en wij moeders kunnen lekker kletsen !! ik vond het eerst ook raar om 'zomaar iemand' op de koffie te vragen.. maar toen ik het gedaan had was ik toch wel blij.. t bleek ook dat hun maar weinig (geen) vrienden over hadden van vroeger en dus blij waren dat ik hun vroeg voor een bakje koffie
Ik zou echt proberen om voor de volgende verjaardag 1 of 2 vriendinnen te hebben met kids! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kunt jezelf wel een doel stellen! Ga ervoor. Dit kost energie, tijd, investeren!! Heb je geen buren of mensen in de buurt met kinderen van dezelfde leeftijd?? Bied een keer aan om een kopje koffie te doen bij jou thuis... zo moet het toch maar ergens beginnen. Hoe makkelijk is het om iemand in de buurt te hebben, en ook nog eens met kids. En dat geld niet alleen voor jou... waarschijnlijk denkt die ander er net zo over. Wij hebben sinds een jaar een heel leuk contact met onze schuin-overburen. Alles wat we samen doen komt voort uit "spontane acties". Ff spontaan een bakkie doen, spontaan een whatsappje of ze zin hebben om een wandelingetje te maken met de kids naar een speeltuintje, even een uurtje de babyfoon bij hun neerzetten, of andersom bij ons... Succes, het is moeilijk, maar je zult zien dat het werkt!!!!
Ik heb het zelfde probleem. Ik heb maar 1 echte vriendin die ik in mn zwangerschap heb leren kennen. Verder komt er ook alleen maar familie op S zijn verjaardag straks. En ik heb ook niet veel familie. Snap heel erg dat je er van baalt! Niet alleen voor die verjaardag maar ook voor jezelf je mist toch iemand ( een ander dan je partner ) Waar je eens een goed gesprek mee wilt voeren over andere dingen dan voetbal etc..
Maar je kunt toch ook hier een oproepje doen en eens zien of er meiden uit je omgeving zijn die ook behoefte hebben aan meer contacten? Maar over een klein half jaartje gaat je dochter ook naar school, zie ik, dus dat helpt vaak ook wel om contacten op te bouwen Voor de rest: gaan sporten, (teamsport)?