ik herken jou gevoel... en vind het (bij mijzelf) erg raar... ik ben een heel open en sociaal persoon... maar ik "durf" vanwege mijn verleden niet te veel mensen toe te laten in "mijn" vrienden kring... ik heb ook nihil aantal aan echte vrienden.. het zijn meer mensen die ik via via ken of een bepaald onderwerp overeen heb... ik sluit me dan verder ook af... verder merk ik dat ik anders steeds diegene ben die contact probeerd te zoeken/afspraak maken... en daar pas ik voor.. maar kan me heel goed voorstellen dat je het niet leuk vind... gewoon dingen delen die je soms niet met je vriend kan delen.. of gewoon meiden praat onderling.. ik hoop dat er voor jou een paar mooie hechte vriendschappen in het verschiet zijn!!! liefs!
Wel herkenbaar helaas. Bij dochter's eerste verjaardag hadden we zo'n 30 man. Op haar 2e waren er zo'n 8 familieleden en één stel vrienden. Rara waar de rest is gebleven? Nooit wat van weer gehoord, snap er niets van want er is voor zover ik weet écht niets voor gevallen.. Opzich denk ik dan maar dat het hun verlies is, zegt genoeg over hun. Maar toch mis je het geklets van vriendinnen onder elkaar wel natuurlijk.
Ik herken het gedeeltelijk wel, maar ik heb zelf ook helemaal niets met overvolle huizen waarbij er ook nog 15 man blijft eten.. Voorheen kwamen alleen m'n moeder, m'n oma, m'n zusje en m'n broertje op verjaardagen, en dan wat later kwam de vader van mn broertje ook nog. Nu heeft m'n zusje een vriend en heb ik ook weer een vriend, en is het ineens een stuk voller.. Precies druk genoeg wat mij betreft!
flowertje he wat maar zeg dat je je zo voelt jammer dat je ver weg woont want ik had anders best kontakt gewilt. er zijn vaste hele leuke meiden via hier te ontmoeten, ik wens je toch alvast een fijne dag toe met de verjaardag van je zoontje
Hier komen eigenlijk altijd alleen mijn ouder en schoonouder + in totaal 4x broertjes/zusjes van onszelf (met nu dan aanhang). Vind het heerlijk dat er niet meer komt dan die zeg maar 10 man. Voor de kids ook net mooi en hartstikke gezellig! Nu de oudste naar school gaat zullen er ook wel wat kindjes van school komen etc., maar vrienden of iets van ons dus niet. Mis ik ook niet of iets, maar dat is natuurlijk persoonlijk en kan me best voorstellen dat iemand anders dat wel zou missen.
Hier ook altijd alleen maar wat familie op verjaardagen. Vind het wel prima zo, dat drukke gedoe is voor de kids ook niet leuk en vind het ook wat overdreven om al je vrienden uit te nodigen op een kinderverjaardag.
Flowertje, hoe laat is de verjaardag? Ik heb zelf al een verjaardag, maar misschien kan ik wel langs komen? Je had me ook mogen appen?
oh wat jammer zeg. Maar ken het..ik heb nog welgeteld 1 goede vriendin...die is er gewoon gebleven ondanks verandering in levens en ik kinderen en zei nog studerend (jaja...op der 30e) Hopelijk kan je via hier wat vrienden maken meis, en geniet gewoon van de mensen die komen op de verjaardag! Dan kan het ook gezellig worden. Ik heb 'gelukkig' een grote familie, maar of dat altijd zo leuk is. Wij gaan altijd overal heen, maar hier komen ze alleen snaaien op verjaardagen....(naast wat echte hechte familie dan) dus tsjah....wat heb je liever, mensen die komen omdat ze dat graag willen of mensen die komen omdat er veel te 'vreten' is........ Dikke knuffel en hopelijk heb je een fijne verjaardag! Groetjes, Mrianda
Ik wil best langs komen met mijn 2 meiden Mijn meis is vrijdag jarig, wordt dan 1 jaar maar wij kiezen er juist voor om wat rustiger te houden Ben benieuwd waar je woont En vrienden evt via hier maken
misschien moet je het bekijken vanuit het perspectief van je kinderen.. en zijn zij gewoon blij met taart kadotjes en mooie versiering... en als ze later wat ouder zijn kunnen ze hun eigen vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen op hun feestje... mijn eigen ervaring is dat je gedurende je leven vanzelf weer leuke interessante mensen ontmoet... het is een wederkerig iets... soms moet je ook durven om voor te stellen iets af te spreken.. en in contacten moet je investeren... ik heb uit de meest onverwachte hoeken hele goede vriendschappen opgedaan... ik dacht altijd dat je op latere leeftijd nooit zo,n band meer op kan bouwen als met jeugdvrienden... maar ik had het mis... gr Jose
Herkenbaar.. Na de geboorte van Anne merkte ik dat er steeds minder mensen van zich lieten horen. Wij zijn ook de enige tot nu toe met een kindje, en vanaf dat ze er was veranderde er gewoon een heleboel dingen. Gelukkig heb ik wel veel leuke familie, en een paar leuke collega's, dus daar trek ik me aan op En inderdaad, contacten komen vanzelf wel weer als ze straks naar school gaan.
Ik heb zelf gelukkig wel genoeg vrienden, maar heb hier op het forum een clubje meiden leren kennen die ik ook voor geen goud meer zou willen missen hoor. Met een paar meiden die hier in de buurt wonen spreken we ook regelmatig af en met de rest een paar keer per jaar op een centraal punt in Nederland. Vond trouwens de eerste keer toen we met zijn allen afspraken doodeng en was bijna afgehaakt. Altijd bang dat ik niet leuk genoeg ben ofzo. Maar het zijn allemaal schatten. Ben zo blij dat ik niet ben afgehaakt., Dus kijk hier goed rond, er zijn zoveel leuke meiden hier. Misschien ook wat over jezelf vertellen wat jou aanspreek/bezig houdt zodat je meiden met wat raakvlakken kunt vinden.
Hier zijn er ook wel wat afgehaakt toen ik zwanger was van A. Was niet echt gepland en zat nog in het uitgaan tijdperk. Dat ik toen gewoon thuisbleef etc paste niet in het rijtje van sommige "vrienden". Gelukkig is mijn harde kern zeg maar intact gebleven. Wij moeten de verjaardag altijd in 2en splitsen. Er komt wel een mannetje of 35 nu. Maar niet alleen vrienden. Ook de leuke buren van hier komen altijd langs. Dat zijn er al 7. En mijn vrienden en mn mans vrienden en dan wel familie. Al is familie maar een stuk of 10 mensen. Heb je zelf geen leuke buren die je kan uitnodigen? Of heeft je zoon vriendjes op een psz of kdv? Hopelijk komen de contacten weer een beetje als je kindjes op school zitten. Dan gaat het wel makkelijker hoor! Onze oudste zit nu net op school en vanmorgen gingen we met 4 moeders en 7 kinderen naar de kleuterbios. Hartstikke leuk! En die mensen ken ik dus ook pas net. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat meis. Fijne vrienden zijn heel prettig om te hebben. Ik zou het ook ontzettend moeilijk hebben als ik ze niet meer had. Sterkte.
Wij hebben wel wat vrienden, maar die vragen we ook niet voor de verjaardag van onze dochter hoor! Mijn familie+schoonfamilie moet al verdeeld komen over de dag (of 2 dagen), anders is het zo druk. En je kids weten niet beter, voor hun is het gewoon feest! Als ze wat ouder zijn, kunnen ze hun eigen vriendjes vragen.
Hier net zo. Onze familie komt nooit, vrienden hebben wij ook niet. Voor mezelf vind ik het niet zo erg met verjaardagen, maar voor me kinderen voelt het voor mij wel altijd zo rot. Gun zo enorm een verjaardag met vrienden/familie maar er komt nooit iemand. Alleen beide opa's en oma's en me zusje en schoonzus met man that's it....Ik had het liever ook anders gezien maar ja.....
Hier ook niet echt super veel mensen. Maar denk dat het voor kinderen niet zo voelt als voor ons. Zolang hun maar alle aandacht die dag krijgen en cadeautjes etc. kan hun dag volgens mij niet kapot. Herken wel wat je zegt over het eenzaam voelen. Heb het zelf ook,vooral nu ik,sinds de geboorte van ons zoontje alleen nog maar om de 2 weken sweekends werk. Heb door de weeks geen auto en de mensen die ik ken werken allemaal. Zit meestal een beetje hier rond te hangen want ja moet toch wat Meschien is het een idee om hier met nog een aantal vrouwen een gezellig klets clubje te vormen. En wie weet wat er dan van terecht komt. Mocht je willen ik meld me beschikbaar
Hoi, Misschien vind je het wel stom, Maar je hebt door het hele land heen moeders clubs zitten.Klinkt hartstikke oubollig. Is het helemaal niet. Ik zie dat er veel leuke contacten ontstaan.Misschien kun je eens kijken bij jou in de buurt en hou je er iets aan over!. Veel succes met de verjaardagen!