Ruggenprik en persen zonder de persweeen te voelen wie heeft dit meegemaakt

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Bij de persweeen zetten ze de verdoving (ruggenprik) uit omdat je deze goed moet voelen. Maar wanneer ik ga bevallen gaan ze de verdoving (ruggenprik) niet uitzetten en moet persen zonder de persweeen te voelen als de baby eruit is dan pas gaan ze de verdoving uitzetten.

Wie heeft dit meegemaakt ik ben benieuwd kun je aan de ctg scan zien wanneer je op dat moment moet persen dus als de weeen heel hoog staan en meepersen of moet je de persweeen voelen?

Bij mijn eerste bevalling hadden ze de verdoving (ruggenprik uit gezet tijdens de persweeen) en zelfs toen had ik de persweeen niet eens gevoeld wel de pijn dat was niet normaal, ik heb op eigenkracht geperst na 45 min was de baby geboren....

Ik heb wel koorst gehad maar wist niet dat het door de ruggenprik kwam, ik heb tijdens het persen liters water gedronken en na de bevalling ben ik op de wc gezeten en heb zeker 15 min zitten te plassen.

En nu ga ik het met de verdoving meemaken en hoop dat de kindje er snel uitkomt, ik ben bang dat ik koorst weer ga krijgen...

Groetjes,

Orchidee

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb bij de oudste geperst met de ruggenprik nog vol aan. Op een gegeven moment zei de vlos: Probeer eens mee te duwen, probeer eens een beetje te persen.

Dat deed ik. Het leek weinig te doen naar mijn gevoel. Maar toen de vlos vroeg wat prettiger voelde, wilde ik toch niet weer gaan puffen. Beiden was niet prettig...

Oftewel: De vlos gaf het allemaal aan. Na 5 kwartier en een knip is de oudste geboren. Ze moest ook echt geboren worden toen , had ook wat opstart problemen.

Ik denk wel dat de 2e makkelijker is hoor, ook zonder persweeen (die had ik bij de jongste wel.. toen wist ik in 1x wat persweeen waren -wauw!-) maar de weg is toch gebaand tenslotte.

Bij de oudste leek het niets te doen, de jongste voelde ik er gewoon uitkomen en vooruitkomen nadat ik geperst had. Ik voelde echt wat er gebeurde als ik kracht zette...

bij mij bleef te ruggenprik trouwens aanstaan vanwege de pijn en de uitputting - ik was echt als de dood dat ze hem zouden uitzetten (n.a.v de verhalen dat dat zou gebeuren) dus dat heb ik echt meermalen wat angstig gevraagd "hij gaat niet uit he?!"

3. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier ook moeten persen terwijl ik ze niet voelde, ruggeprik te laat uitgezet. Ik heb het via het ctg gedaan zodra ik zag dat er een wee aan kwam ben ik gaan persen en dat ging goed.

4. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hier ook geperst zonder de persweeen te voelen, met ruggeprik.

5. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Bij mijn dochter heb ik ook geperst met ruggenprik.
    Bij mijn 2e bevalling voelde ik de persweeen wel zoontje bleek te groot te zijn maar ook geperst met ruggenprik.

6. Hier beide keren geen persweeën gehad. 1e bevalling was de ruggenprik al lang en breed uit. 2e bevalling geen pijnbestrijding gehad. Bij mij blijven gewoon de ontsluitingsweeën doorgaan, alleen dan niet in een storm (ervoor wel, wat een hel) dus ik ben net voor de piek gaan persen.

Op een gegeven moment was ik het zat en ben net zo lang blijven persen tot hij eruit was (bij 1e bevalling). Daarna ingeknipt omdat hij vast zat met zijn schouder maar anders was ik er ook nog zonder kleerscheuren afgekomen waarschijnlijk. Heb zo'n 50 minuten geperst.

2e bevalling was ze nog maar klein, dus met 2 gewone weeën meepersen was ze er al.

Waarom gaan ze de ruggenprik aanlaten trouwens?

7. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Omdat ik in mijn knie klachten heb en mijn knieen niet kan optrekken, heeft de gynecoloog in mijn dossier geschreven dat de ruggenprik tot eind aan blijft, zo kan ik de pijn in mijn benen minder voelen en beter meewerken hopelijk...

Keizersnee zie ik niet zitten ik heb een dreumes in huis ik hoop dat de tweede bevalling sneller gaat...

8. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ik heb ook geperst zonder de weeen te voelen. Ik vond het wel lastig. Het voelde echt alsof ik het helemaal alleen moest doen en mijn lichaam niet meewerkte. Zag het dan op de ctg dat er een wee aankwam, maar moest voor mijn gevoel echt heeeeel hard drukken. Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om mee te persen als je de weeen wel voelt.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij mijn 2e heb ik ook een ruggenprik gehad en ook geperst zonder weeen gevoeld te hebben. Het is raar, en op de ctg zagen ze idd dat er een wee aankwam, maar ik perste eigenlijk een paar keer achter elkaar wanneer ik een hap lucht genomen had en weer verder kon. Dus helemaal niet op de aanwijzing van de gyn en dat vonden ze goed gaan, want 7 minuten persen was mijn dochtertje geboren.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ik kan me niet echt herinneren of ik nou persweeen heb gevoeld of niet. Ik had gewoon opeens 10 cm ontsluiting en verschrikkelijk pijnlijke weeën, en toen mocht ik iedere keer als er een wee kwam gaan persen, maar die weeën voelde niet echt anders dan die van daarvoor. Er zat wel iets meer tijd tussen trouwens, en ze deden vreselijke pijn als ik niet perste, en eigenlijk helemaal geen pijn meer als ik wel perste, dus dat zal het verschil wel zijn dan? Maar ik had dus niet zo'n oergevoel van 'ik moet persen', de vk zei dat ik het moest doen, dus deed ik het.

Deel Deze Pagina