Pfff zo jammer dat zij naar het KDV moet!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Tasjaaa, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou misschien heb ik dan een andere mening, maar wanneer een kind echt heel vaak ziek is zou ik misschien toch eens kijken voor een gastouder ofzo. Sommige kinderen hebben gewoon een lage weerstand die lastig is op te bouwen wanneer je van de ene ziekte in de andere overloopt. Nu komt natuurlijk de lente en zomer eraan dus wellicht gaat het beter.

Overigens hoeft een kind echt niet een lage of slechte weerstand te hebben wanner ze amper met andere kindjes in aanraking komen. Mijn dochter is ook nooit ziek en is nooit naar een kdv gegaan, ze zit nu een half jaar op de psz 4 dagen in de week en is 1 keertje 2 dagen ziek geweest.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ umm85: ik zou het met je eens zijn als haar kleine al een paar maanden naar het KDV gaat en om de haverklap heel erg ziek is. Maar ze gaat pas sinds kort en wat jij ook zegt: de lente komt er alweer aan. Grote kans dat het over 2 maanden een stuk beter gaat. Ik zie niet in waarom je direct zou moeten wegrennen als je kind in een korte tijd 2 keer ziek is geweest. Dat kan ook gewoon pech zijn. Voor hetzelfde geldt was hetzelfde gebeurd als ze naar een gastouder was gegaan (die vaak ook nog andere kindjes heeft).

Vervelend is het natuurlijk wel! Maar ik zou het op z'n minst een paar weken aankijken voordat je een drastisch besluit neemt.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, begrijp dat het vervelend is, maar het is even doorbijten. Mijn zoontje gaat sinds zomer vorig jaar (op 2 jarige leeftijd) naar een kdv (daarvoor naar de gastouder) en deze winter was het minimaal elke maand wel raak. Dat wist ik van te voren. Het is even doorbikkelen, ik weet zeker dat hij er de volgende winter weinig last van zal hebben. Echter heb ik er geen dag van gebaald dat hij naar de opvang moest. Als ik zie hoe erg hij er naar zijn zin heeft en hoe leuk ze daar bezig zijn, dan kunnen de virusjes er wel eventjes bij. Ik denk dat dat je het wat meer tijd moet geven ook wat betreft het huilen: ik begrijp dat ze pas sinds kort naar opvang gaat, logisch dat ze er even moeilijk mee heeft. Dat gaat vanzelf wel beter worden. Maar tot die conclusie was je zelf ook wel gekomen al, volgens mij:) Succes!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ow sorry ik heb het niet goed gelezen, dacht dat dit al langer speelde.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het nu ook nog niets aan.. Vanaf donderdag gaat het hier beginnen. Maar we moeten wel. En ik denk dat als een kindje wat ouder is, het zelfs wel goed is (met mate).

Ik denk dat je kindje moet wennen en een weerstand moet opbouwen. Ik werk op een kdv en het eerste jaar daar was ik continu verkouden.. :)

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier is ons meisje ook veel ziek geweest het eerste jaar met name snotteren maar het gaat nu super, en ik moet zeggen zit thuis wegens BI en ze gaat gewoon 1,5 dag na het kdv. waarom omdat ze het helemaal te gek vind baal nu al dat ze per juni eraf moet ( wegens wia). dan moet ze dus tot dr 2e jaar wachten op psz.

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Herken het wel hoor, maar het is meer mijn eigen gevoel. Mijn zoontje is op het kdv net zo blij als thuis (ze vinden het iig een vrolijk mannetje), maar is wel héél veel verkouden. Aan de andere kant, dat hoor je overal en na een half jaartje zou het beter moeten gaan. Ik heb wel mijn zoontje pas bij 7 maanden naar de opvang gebracht, eerder wilde ik niet en het was mogelijk om het zo te regelen. Hij gaat 2 dagen en dat vind ik zelf ook wel het maximum, zou niet meer dagen willen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik baal eigenlijk nooit van het het feit dat mijn kinderen naar het kdv gaan. Ze gaan twee dagen per week (ma en di) en zijn eigenlijk nooit ziek... Ze hebben het beide heel goed naar hun zin en huilen zelden.
    Ik vind het wel heel sneu voor je meisje.. ik weet alleen niet of je kan gooien op het kdv...

Deel Deze Pagina