soda voor afvoer

Discussie in 'De lounge' gestart door gerlinde, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

13 okt 2010
    179
    2
    18
    wie heeft er wel eens soda gebruikt voor de afvoer tegen verstopping
    kijk voor de wasmachine doe ik gewoon beker in het wasbakje
    maar je kunt dat toch niet zo in de afvoer doen lijkt dat het nog meer gaat verstoppen
    moet je het dan met water mengen dat het vloeibaar wordt

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik gebruik soda icm azijn. Dat gaan bruisen en zo bruist hij de afvoer schoon.

Doe het bijna elke week en heb nog nooit een verstopte afvoer gehad!

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja hoor dat kan.
    Soda op het afvoerputje strooien en dat met de waterkoker water erop gieten. Heeeeeel veel herhalen!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het laatst gebruikt bij een verstopte afvoer. Eerst een kopje soda en daarna heel veel water. Uiteindelijk ook nog even met azijn nagespoeld. (Het was de afvoer van de wasmachine en volgens mij breekt azijn zeep af. Dus vandaar.) De leiding stroomt nu weer goed door.

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier deden we ook altijd de gootsteen, doucheputje en vaatwasser met soda van tijd tot tijd doorspoelen.
    Tot dat ik dit ook deed bij mijn nieuwe vaatwasser en hij niet meer doorliep hierdoor. Op de een of andere manier was de soda een grote klomp geworden, hoe het kan......dat weet ik tot de dag van vandaag nog niet.
    Dus nu durf ik het niet meer te gebruiken.

Maar soda met azijn mengen klinkt wel als een goed middel, ga het misschien toch maar weer eens proberen in de gootsteen.

6. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Wel zeker weten dat je een RVS wasmachine trommel hebt want de wat oudere zijn nog van aluminium en dat gaat niet zo goed met soda :p

Evenals dat een dikwandige afvoerpijp noodzaak is om soda te mogen gebruiken (er bestaan dus ook dunwandige). Dan maakt de soda meer kapot dan je lief is haha.
    Nieuwe aangelegde afvoeren etc geen probleem maar als in oudere woningen woont dus even goed opletten!

En inderaad, mengen met azijn en goed naspoelen met flink veel liters (koud) kraanwater of alleen soda en doorspoelen met veel KOKEND heet water!!

Deel Deze Pagina