Zwangerschapkleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Esma, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma

Esma Bekend lid

Ik ben nu 13 weken zwanger en ga mijn 14de week in. Ik merk dat ik nu wel erg aan het aankomen ben, mijn broeken zitten strak :(.
    Nu is mijn vraag: welke ma(a)t (en) ik moet kopen als ik ga shoppen.

Ik heb de laatste 2 weken echt "vreetbuien" en ik ben bang dat een maat 38 niet voldoende is. Ik wil ook wat aan mijn eetgedrag doen, maar het lukt me niet :(.

Hebben jullie tips m.b.t. tot eetgedrag en het aanschaffen van kleding?
    Ik heb ook een winterjas nodig (heb je die ook in positiekleding?)

Alvast bedankt!

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Bij de zwangerschapskledij, kijk je gewoon naar je maat die je normaal hebt. Dit zou goed moeten gaan.
    Denk wel dat je winterjassen hebt in positiekledij. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik dit wel nooit aangeschaft, toen het winter was, was ik al een goeie 20 weken zwanger, maar m'n buik paste nog steeds in m'n gewone jas. Denk dat die jassen wel vreselijk duur zijn.

3. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ik heb zwangerschapsbroeken gekocht in dezelfde maat die ik normaal ook draag. Passen prima! Gewoon gaan proberen in de winkel.

Een winterjas vinden is lastig en bovendien vaak prijzig. Ik draag gewoon mijn oude jas en laat de onderste twee (van de vier) knopen gewoon open. Misschien op marktplaats ofzo?

Tja en wat tegen eetbuien. Ik doe mijn best om er niet aan toe te geven en als ik toch echt ergens trek in heb, dan iets gezonds te nemen (boterham of mandarijn).

Succes!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gewoon de maat die je normaal hebt kun je vaak ook aan bij positiekleding. Bij mij is maat 36 zelfs nog een beetje groot.

Een winterjas heb ik nog niet kunnen vinden. :(

Ik heb ook geen idee waar die te krijgen is.

5. Esma

Esma Bekend lid

Los van mijn buikje, ben ik gewoon aangekomen, omdat ik de hele dag door eet (is gewoon niet normaal meer).
    Heb normaal maat 36, maar dat pas echt niet meer :(.

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Met broeken moet je er wel rekening mee houden dat je heupen en benen ook groeien ;) Dus niet te krap kopen!

7. Esma

Esma Bekend lid

Wat die eetbuien betreft, die heb ik sinds de laatste 3 weken. Ik heb constant een bittere smaak in mijn mond en mijn darmen knorren gewoon.
    Vooral 's-nachts word ik wakker met een "honger"gevoel.
    Als ik om 5 uur naar huis ga van mijn werk, dan kom ik gewoon trillend het huis in en moet ik echt eerst iets eten voor ik kan gaan douchen enz.
    Ik heb nu ook tomaten en kiwi's meegenomen, maar het helpt niet voldoende :(

8. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik heb een zwangerschaps-winterjas gekocht bij Moeder & Co, in Alkmaar. Merk 'MAMALICIOUS'. Was niet al te duur, ik geloof iets van 60 euro en hij zit perfect! Ben in januari uitgeteld, dus ik kan er de winter mee door... Als het nu ook nog eens echt winter zou worden?
    Groetjes Tessa

9. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik heb ook een gedeelte zwangerschaps kleding gekocht met 15 weken maar rond de 19e week heb ik een groeispurt gemaakt met niet alleen mijn buik... Ik zou als ik het weer moest doen de broeken en rokken iets ruimer kopen maar niet iedereen is het hetzelfde zwanger natuurlijk. Wat betreft die eetbuien, die ken ik ook! Ik probeer het te sussen met wat ontbijtkoek of sultana of fruit. Maar ik ben toch ook meer gaan snoepen tussendoor hoor! Het valt ook allemaal niet mee hoor!! :( :p

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb van die zwangerschapsbroeken gekocht met zon band eraan vast zeg maar zit geen knoop aan dus ideaal vind ik want deze groeit mee ik heb hem rond de 15de week gekocht en ik ben ook veel aangekomen bij mijn heupen en benen maar hij past nog perfect!

winterjas heb gewoon mijn eigen vertrouwde jassie an haha hij wil wel niet meer dicht maar ik red me er prima mee!
    ga geen dure winterjas kopen voor die twee maandjes......

11. Daniella

Daniella Lid

19 sep 2006
    46
    0
    0
    Zoals al vaker geschreven is moet je gewoon je huidige maat kopen en door t inzetztuk of t elastiek past t lekker om je buik. Ik heb nog geen winterjas kunnen vinden. Ik heb nu de mijne een beetje aangepast door er een rij knoopjes bij te zetten.

12. Esma

Esma Bekend lid

Alkmaar is wel erg ver voor me.... Toch bedankt voor de tip.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat ga ik straks ook doen. Ik verplaats de knopen en hoop dat ik er weer een tijdje mee vooruit kan.

14. Esma

Esma Bekend lid

IK probeer nu rokken te dragen, maar hou daar niet echt van. Ik zei gisteren nog tegen mijn man, "als ik zo door ga, kan ik niet meer door de deur".

Nee het valt echt niet mee...

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mamalicious heeft ook een eigen site. Ik heb het adres zo niet maar maisy heeft dat wel voor je. Die heeft daar een prachtige winterjas gekocht.

16. Esma

Esma Bekend lid

De meesten die gereageerd hebben, hebben geen jas gekocht, misschien moet ik dan ook maar afwachten.
    Ik ga zondag wel naar de stad om te passen.

Dank jullie wel voor jullie reacties

17. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    hoi dames,

Klinkt raar, maar hoe zit het met meegroei Bh;s welke maat moet ik kopen? heb normaal 75c.
    En zijn die prijzig en waar kan je die dingen allemaal kopen.

Liefs winnie89

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb hem van de week bij livera gekocht.(aanbieding volgens mij 19.95)
    normaal heb ik 70d en heb nu 75d gekocht.
    ik zou niet teveel kopen. bij mijn dochter zat ik toch ineens 2 maten groter.
    Het zelfde met poss. kleding hou inderdaad rekening met bredere heupen en dijen.
    koop in het begin niet teveel dames.
    Bij mijn dochter had ik de heft niet gedragen omdat het alweer te klein was.
    Maar nu kan ik die broeken wel weer aan...blij dat ik ze bewaard heb!

19. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Zijn er hier meer dames die met twee maanden zwangerschap al positiekleding aan moeten?
    Tjonge ik ben nu zwanger van ons tweede kindje, waar ik bij mijn eerste pas met drie maanden postitiekleding aan moest, moet ik nu al positiebroeken gaan dragen... Gisteren heb ik bij Miss Etam even snel een broek gehaald dus die had ik aan en stond in de spiegel te kijken, zegt de verkoopster 'wat heb jij een mooi buikje'. Stond echt een beetje schaapachtig te kijen en zei dat dat mijn darmen zijn en nog niet het kindje omdat ik nog maar zeven weken zwanger ben...

20. Indica

Indica Lid

24 nov 2006
    14
    0
    0
    Antwerpen
    Hey,
    Ik ben ook al zwangerschapskleding gaan kopen.Ben normaal heel slank en draag graag strakke jeans en aansluitende topjes. Maar een dikke 2 weken geleden kon ik die abosoluut niet meer verdragen.
    Ben naar de H&M gegaan en daar inneens maar zwangerschapskleding gekocht. Voel mij er heel goed in vooral er nu een klein rond buikje komt piepen. Weet ook wel dat dit mijn darmen enzo maar zijn maar ben er toch heel fier op.

Deel Deze Pagina