Dat zijn geen speculaties en vooroordelen dat zijn feiten, het VERGROOT de kansen. Dat betekent niet dat elke rokende vrouw bevalt van kleinere kindjes, of dat elke rokende vrouw haar kind dood gaat aan de wiegendood. Maar het vergroot wel de kans en dat wil je al niet toch. Daarbij hebben de kinderen van jou zus weer meer kans op gedragsproblemen later, en is het gewoon verschrikkelijk ongezond. Niet alleen de baby, maar ook voor jou. Je bent zover gekomen, wees trots op jezelf dat je een gezond kind op de wereld hebt gezet zonder te roken tijdens de zwangerschap. Dat je kind schone melk binnen krijgt, en dat ze niet hoeft mee te roken.
poeh meid niet doen hoor daar krijg je spijt van. ik ben nu 4 jaar en 3 maanden gestopt. ik ben in januari nog een heis van mijn vriendin genomen en ik dacht dat ik dood ging! roken is gewoon niet goed voor jezelf en al helemaal niet goed voor je kindje!
amen, ik vind het echt zo onwetend overkomen je berichtje (onwetend of jezelf wat wij proberen te maken in elk geval)
haha ik had het dubbele gehad als ik naar de 40-41 weken had gelopen dus is ook maar een ervaring denk ik, ik vind 6 pond zeer ielig haha (niet dat het ongezond is maar ik moet er niet aan denken, lijkt me zo eng zo klein en fragiel) dus hangt af van je eigen ervaringen denk ik.
Daarom ben ik dus gestopt met roken lang voordat ik zwanger probeerde te worden. Ik ben er vrij hard in... Kinderwens? Sigaretten laten liggen. Je beslist niet meer alleen voor jezelf. @TS Hou vol, het is het waard!
Maar er is zoveel wat dan wel weer mag! Biefstuk, rosbief, filet americain! Ga daar lekker van genieten! Wat betreft krampjes: het KAN dat het door jouw voeding komt, maar dat hoeft niet. Hou eens een lijst bij met wat jij eet en drinkt en hoe de krampjes verlopen en dan zie je soms verbanden en soms niet... Geeft hopelijk wat handvatten, waarbij je jezelf niet onnodig van alles hoeft te gaan ontzeggen! En bedenk voor jezelf wat een ECHTE leuke beloning is voor jezlef, waar je ook echt nog lang van gaat genieten. Red bull: wat heb je daar eigenlijk aan? Zodra die op is, is die ook weer op Maar een leuk setje nieuwe kleren? Sparen voor een leuke vakantie? Sparen voor iets moois voor in huis, of voor de baby? Iets waar je langer van kunt genieten dan enkel de momenten dat je het aan het nuttigen bent, iig! Succes!
Ik ken 6-ponders die er normaal uit zien en ik ken de babyfoto's van mijn man en zijn broers en zus, en van die foto's word je echt eng: hele magere armpjes en beentjes, ribben kunnen tellen.... Dus 't was geen algemene uitspraak hoor
ja krampjes komen zoiezo vaker de eerste 3 maanden voor dus hoeft nog geeneens perse door je voeding te komen gebeurd met KV toch ook gewoon? Die darmen moeten gewoon opstarten en leren met alles omgaan dus dat kost even wat tijd.. je zult zien dat na 3-4 maanden dat aanzienlijk afneemt!
Ik was echt een verslaafde roker en ben zoooooooooooo blij dat ik niet meer rook! Niet meer afhankelijk van al die troep! Hou vol dus!!! O en spiegel jezelf niet te veel aan je zus....ik krijg het idee dat ze niet echt de beste beslissingen neemt.
Precies, en er is nog zoveel wat je wel mag. Een kind met allergien, nou dan ben je pas beperkt. En niet voor 3 maanden.
Denk niet teveel aan nóóit meer kunnen roken. Maak de beslissing dat je vandaag niet rookt! Dat is genoeg. Ik ben ook gestopt sinds ik wist dat ik zwanger was en heb nog zeker elke dag behoefte aan een sigaret. Klinkt misschien heel stom maar soms fantaseer ik dat ik op een terrasje zit met een lekkere ice tea en vriendinnen, niet meer zwanger en geen bv meer en dat ik een heerlijk sigaretje opsteek. Ik weet niet of ik nooit meer ga roken maar vandaag ga ik het niet doen! Verder zal het me een worst wezen of een ander me sterk of zwak vind, wel of niet een goed voorbeeld vinden. Dat zou ik naast je neer leggen. Mensen oordelen vlug over een ander terwijl zelf ook niemand perfect is. Onder het mom "maar ik rook niet".
Blijf volhouden meid! Eentje en je bent weer verkocht! Je kunt zo trots op jezelf zijn dat je gestopt bent! Hou vol!
He, dit is letterlijk de tip die ik ook altijd geef Leuk! Werkte bij mij ook super en zie: ik ben al bijna vijf jaar gestopt (18 september). Het is niet makkelijk geweest in het begin en zelfs nu nog heb ik heel soms ineens trek in een sigaret, maar wat ben ik er blij mee dat ik ervoor gegaan ben en elke dag weer opgestaan ben met het voornemen niet te gaan roken die dag! Je bent zo goed bezig: hou dit vol, meid! Het is zelfs mij gelukt (en dat wil wat zeggen ), dus jij kan het ook. Ik weet het 100% zeker!
Inderdaad meid niet aan beginnen. Zo zonde. Je bent al zolang gestopt. Ik zeg tegen mezelf als ik 80 ben dan mag ik weer (niet dat ik het zou willen hoor) Ben zo trots op mezelf.
Niet opgeven, maar volhouden hoor!! Het is zo zonde om weer beginnen, alle moeite is dan voor niets geweest. Roken is al zo slecht, laat staan als je zwanger bent. Ik heb zelf ook jaren gerookt, toen werd ik zwanger van Justin en stopte ik accuut. Na deze bevalling begon ik helaas weer totdat ik zwanger werd van Samira, ook toen weer direct gestopt. Na de bevalling van Samira ben ik gestopt gebleven.....op eigen kracht, zo van de 1 op de andere dag zonder problemen. Ik rook nu al bijna 6 jaar niet meer en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ik zeg volhouden! Het is zo vies, stinkt en zo slecht. Maar goed, dat weet je zelf ook wel natuurlijk.... Maar goed, ik ben een niet roker dus ik heb geen idee hoe moeilijk het wellicht is. De zin 'liever borstvoeding van een rokende moeder dan kunstvoeding ' is natuurlijk dikke onzin. Gewoon een slecht excuus en een poging tot goedpraten vavan het feit dat men rookt. Dus daar zou ik niet aan hangen.