Pfff zucht roken

Discussie in 'De lounge' gestart door Ummi92, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent.

Roken is een keus die je maakt.
    En KV geven niet altijd.

Vind het ook erg kwalijk dat er een vergelijking gemaakt word met roken en KV geven!

2. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    precies wat jij schrijft meid.
    mijn kindje is wel geboren met een chomosoonafwijking,maar ik kan me zelf in de spiegel bekijken zonder schuld gevoel,want heb nooit gerookt in zwangerschappen,stel je voor ik dat wel gedaan had,dan ja had ik de rest van mijn leven een haat gevoel gehad over mezelf,zo erg dat ik waarschijndelijk door gedraaid was in mijn hoofd van schuld gevoel.
    groetjes

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik kon ook niet stoppen met roken. Bij de zwangerschap van mijn zoon ben ik naar de HA gegaan omdat ik hulp zocht om te stoppen met roken. Daar werd toch wel weinig op gereageerd. Mijn controle liep via de gyn. Ook in eht ZH aangegeven dat ik rookte maar daar kreeg ik ook helemaal geen hulp oid. Ik rookte er niet veel maar elke sigaret is natuurlijk wel te veel. Nu ben ik weeeeeeeeeer een poging tot stoppen aan het ondernemen. En nu moet het lukken!! Ohja mijn zoon was 3200 gram bij 38 weken, en de placenta was helemaal gezond. Geen verkalkingen oid.
    TS: volhouden hoor meid!!! Ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk het is! En idd miss overstappen naar KV, misschien dat je dat wat meer rust en minder stress heb. Je kan beter bekijken waar je stress vandaan komt en daar iets aan doen dan weer roken. Uiteindelijk levert het roken je ook weer stress op. Heel veel succes!!!

4. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1

Wat een rare vergelijking...

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Idd. Kunstvoeding is niet slecht maar bv is beter. Als je kv geeft ben je niet je kind aan het vergiftigen en maak je de gezondheid van je kindje echt niet slechter. Roken is slecht en het enige alternatief is niet roken. Met roken breng je niet allee jezelf schade toe maar ook je kindje in de buik. Vind dit dus ook echt niet te vergelijken. Je kindje bewust blootstellen aan vergif, alcohol etc vind ik niet kunnen. Na de geboorte gaan veel rokende moeders ineens buiten staan ivm kans op astma etc en omdat dat beter is terwijl ze heel de zwangerschap geen seconde hebben gedacht aan de ademnood in de baarmoeder. Bij elke trek heeft je kind een tekort aan zuurstof. Dat doet je kindje echt geen goed. Kv daar in tegen is een goed alternatief voor bv en een keus voor de moeder zonder dat een kind daar schade van oploopt. Oké minder kans op eczeem etc maar niet meer kans op van alles door kv. Roken tijdens de zwangerschap verhoogd ook de kans op wiegendood, wie wil dit risico nu lopen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is helemaal niet waar! KV verhoogt de kans niet, maar BV verkleint de kans. En dit kan een voordeel zijn, als er al allergieën of eczeem in de familie voorkomt. De gevolgen van roken en drinken zijn echt slecht voor het (ongeboren) kindje, maar KV geven is niet slecht. BV is alleen beter (en dan heb ik het alleen over de samenstelling van het spul in een normale situatie, dus niet over de eventuele stress van de moeder, of medicijngebruik, waardoor BV een minder goede keuze kan zijn). En zoals al eerder aangegeven is, is KV niet altijd een keuze.
    En dan vergeten ze nog, dat het ook slecht is om met rokerige kleren je kindje tegen je aan te houden...
    Nou ja, ademnood hebben kindjes niet in de baarmoeder, hoor! Maar ik snap wat je bedoelt. Zelfde als wat ik een keer over alcohol tijdens de zwangerschap heb gehoord: Als je kindje geboren is, geef je hem toch ook geen borreltje tussendoor? Waarom dan wel in de baarmoeder?
    En roken ná de zwangerschap, in de buurt van het kindje, dus ook!

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    wat een belachelijke vergelijking. Alsof je met kv bewust je kindje gevaar brengt. Ongelooflijk dat er mensen zijn die dit denken.

8. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Een hoop reacties bedankt daarvoor en veel vergelijkingen met kunst en borstvoeding. Ik heb inmiddels niet gerookt maar wel weer een verschikkelijk dag gehad en ik dacht; als er toch een winkel in buurt was nou! maar toen dacht ik; ''hmm, hoe zou ik me voelen als ik nu gerookt had? En dan kijk ik me kleine ukkie aan en dan denk ik; neee, vergeten die zooi. Het lukt aardig goed. Me baby was erg huilerig afgelopen weken en ik gestrest en dat gaat niet echt samen. Was 1 dolle bende en ik woon super smal en klein en ik kon me ff niet terug trekken. Ik heb nu kans op een appartement en dat maakt alles goed. Zoals meerdere zeggen. '' roken zou meer stress opleveren''.

Bedankt voor alle steun en de motiverende reacties. Heeft me echt geholpen!

Deel Deze Pagina