Bijna 12 weken hoeveel voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tinkerbell81, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    #1 Tinkerbell81, 20 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2009
    Mijn dochtertje is bijna 12 weken oud nu; ze slaapt sinds 1/1/2 week door; maar zit daardoor wel een beetje in de knoop met ons ritme haha

ze krijgt bv om de 3 a 4 uur overdag...voordat ze doorsliep waren dit 7 voedingen, maar nu ze doorslaapt kom ik steeds op 5 borstvoedingen uit...door wat te proppen en 1 voeding echt laat te geven ( 23:30) kom ik met moeite dus wel op 6 voedingen...

maar ben dus bang als ik het op 5 laat ze snachts te lang zonder zit...want ze slaapt echt gerust van 2200 tot 0700 (heb dr zelfs eens wakker gemaakt sochtends omdat t al 0800 was!)

Ik vraag me dus of hoeveel voedingen geven jullie met 12 weken en hoelang slaapt jullie kleintje de nacht door...?!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe zwaar is ze?
    Het doorsnee regeltje is: net zoveel uren zonder voeding als het gewicht in ponden.. 22 tot 7 is 9 uur, dus 4,5 kilo.. Haalt ze dat?

Mijn zoontje kreeg FV, met 12 weken sliep hij ook ongeveer die tijden (maar dan op 5 flessen)

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Toen mijn kleine meid 2 maanden was sliep ze al vanaf 19.30/20.00 tot 7 uur in de ochtend met een voeding om 23.00 uur (wat een geluksvogel ben ik :)) en dat met bv. Ze heeft ook vanaf die tijd nog maar genoeg aan 5 voedingen.
    7.00 uur
    12.00 uur
    15.30 uur
    19.30 uur
    23.00 uur
    Zolang ze niet aangeeft dan ze meer honger heeft ga ik haar ook niet meer geven, ze slaapt goed poept en plast goed en is vrolijk, dus dan vind ik 5 voedingen prima.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 12 weken zaten we op 5 voedingen:
    8:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00

Met 14 weken zaten we op 4 voedingen
    8:00
    11:30
    15:00
    19:30

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als ze honger heeft laat ze het wel weten lijkt mij.

Fenna zit nu op 5 à 6 voedingen. Ze slaapt nog niet helemaal door maar heeft 's nachts geen voeding meer nodig.
    Ze wordt rond 5 uur wakker en dan geef ik een speentje. Dit doe ik ook om 6.30u. Uiteindelijk krijgt ze rond 7.30/8.00u voeding.

ze krijgt overigens BV maar om 23.00u FV. Dit i.v.m. mijn werk, werk nl. nachtdiensten.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra is 11 weken en krijgt 6 voedingen. van 150ml. Als ze er 5 krijgt, dan slaapt ze 's nachts niet meer goed door omdat ze dan die dag toch iets te weinig heeft gedronken. En ik kan ook niet naar de 5x 180ml, want ze drinkt de 150ml maar net leeg.

Zolang ze niet zelf komt voor voeding ('s nachts) dan laat ik haar lekker liggen. Ze wordt vanzelf wel wakker als ze honger heeft.

Dus als jouw kindje het goed doet op 5 voedingen, dan zou ik me niet druk maken

7. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    okee thanks ,'ik ga dan denk ik gewoon kijken hoe t per dag loopt zal wel wisselend zijn ene dag 5 andere dag 6...vandaag komen we nl op 6 uit en gisteren dus eigenlijk op 5 (maar omdat ik om 2330 haar nog eenkeer heb wakker gemaakt waren t dr ook 6)...en dan zie ik wel of ze wel of niet doorslaapt...'
    ik was alleen bang dat als je t aan dr zelf overlaat ze best wel lang zonder drinken kan en dat dan niet zo goed is voor die bloedsuikerspiegel....
    zit te bedenken hoe ik t 2 jaar geleden met mijn zoontje heb gedaan; maar die sliep gewoon nog niet door zo snel haha:) die melde zich gewoon nog snachts...

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik geef ook maar 5 voedingen hoor. Mijn dochter is 12 weken en slaapt sinds een week door. Sindsdien dus van 6 naar 5 voedingen en ze doet het prima. Niet teveel over in zitten.

Ik voedde: 9 -13- 16 - 20 - 23 - 5

Nu voed ik: 7 - 11 - 15 - 19 - 23

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Met drie maanden dronk Evy ook maar 5 voedingen en sliep ook van 20:00 - 7:00. Nu is dat weer 6 ;) Soms ook weer een nachtvoeding.
    Als je kindje voldoende plasluiers heeft, alert is, zich goed ontwikkelt is er naar mijn idee niets aan de hand.

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik zeg altijd maar, als het werkt werkt het, en zo niet dan laten ze het wel merken!

mijn dochter is van 3 mei, dus iets jonger, en slaapt nu vaak al van 7 tot 7. ik vraag me wel eens af of ze zo wel genoeg krijgt, maar ze groeit heel goed dus blijkbaar wel..

ik merk wel dat ze sinds ze de avondvoeding overslaat ze die overdag wil inhalen. ze zit nu ongeveer op 5 voedingen denk ik, soms 6 (ik voed op verzoek). dus omdat ze de hele avond en nacht niet eet moet het overdag wat vaker. eerst was het overdag om de 4 uur, maar dan zou ze nu nog maar 3 voedingen krijgen en dat is echt te weinig. nu dus om de 3 uur soms 2, en zo komt ze aan haar 5 voedingen per dag.

volgens die pondenregel zou het inderdaad moeten kunnen, ze weegt zo'n 6 kg, dus kan dan 12 uur doorslapen.

Msva vindt dit leuk.
  11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zit nog op minstens 7/8 voedingen...

Vandaag:
    5.00, 8.00, 10.30, 13.30 en dan moet ik de rest van de dag nog...

Voeden jullie 's avonds op jullie verzoek? Ik maak Jitte wakker voor ik naar bed ga, zo rond 24.00... (laatste voeding heeft ze dan tussen 19.00 en 20.00 gehad) Toevallig was het vannacht 5.00 maar meestal komt ze ergens tussen 3 en 4...

Tot voor een week of 3 geleden deed ik dat niet en dan kwam ze steeds rond 2.00... Ze maakt dan haar lange ruk eigenlijk. (van 19.00 tot 2 is 7 uur, prima natuurlijk maar een ander tijdstip zou lekker zijn... ;) ) En dan vervolgens de rest van de nacht en ochtend om de 2/2,5 uur...

Ik durf eigenlijk niet goed weer te proberen om haar te laten liggen, ik ben bang dat ze dan weer zo gaat spoken 's nachts. (ze gaat ook niet altijd weer meteen slapen, meestal wel) en manlief moet er wel uit 's ochtends. Gisterenavond dronk ze heel goed... Twee borsten helemaal leeg.

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik doe alles op verzoek behalve de voeding van ongeveer 23.00 uur, dan maak ik haar ff wakker.
    Ik laat haar die laatste voeding niet liggen want dan weet ik zeker dat ze in de nacht komt (want 4 voedingen op 1 dag is te weinig). Ik denk dat als ze een maand of 4/5 is dat ik het dan wel een keer ga proberen, maar voor nu vind ik het zo wel prima.

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik wel, ik maak haar niet wakker 's avonds. en ze slaapt dus sinds een week door tot 7 uur... laatste voeding rond een uur of 7, 8 uur naar bed (wisselt een beetje)

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het er ook even met manlief over gehad en die kwam met het geniale idee om even te wachten en dat op vakantie te proberen... :D Daar had ik zelf nog niet aan gedacht... :D We gaan over 3 weken, dus dan gaan we het proberen...

15. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    5 voedingen ga ik toch nog maar ff niet proberen gloof ik...ben ook bang dat ze dan snachts wakker wordt en geef dan liever savonds die hele late voeding om 2330/2400 om op 6 te komen dan 5 en dan snachts...heb ik besloten:) ik maak haar trouwens altijd wakker voor de laatste voeding...overdag gaat t op verzoek (maar wel met een max van 4 uren zodat ze de nacht kan doorslapen;maar meestal meldt ze zich wel binnen die tijd...soms echt 2 uur verder en de andere keer wel bijna 4 uur....

bluesky; wel slim idd uitproberen in de vakantie...

Deel Deze Pagina