Moet ff wat kwijt hoor... sinds ik zwanger ben, ben ik in totaal 3 dagen thuis geweest ivm bloedingen in het begin van de zwangerschap. Nu gaat het allemaal super, maar daardoor wordt er dus ook gewoon compleet voorbijgegaan aan het feit dat ik zwanger ben! Een keertje vragen hoe het nu gaat is er niet bij. Nu ben ik van plan om, als ik dat volhou, vier weken voor mijn uitgerekende datum te stoppen met werken. Wat doen ze vervolgens? Vijf weken voor mijn uitgerekende datum plannen ze me gewoon zes dagen per week in Op zich heb ik daarvoor wel een compensatiedag in de week daarna, maar zes dagen werken trek ik echt niet Ik heb al aangegeven dat ik dat niet wil en dat er maar wat anders geregeld moet worden, maar ik krijg dan als antwoord: 'Ach tsja, dat zien we tegen die tijd wel, je voelt je toch nog goed en ik kan er toch weinig aan veranderen'. Ik ben bang dat me straks wordt aangeraden om me gewoon ziek te melden, maar als ik dat doe gaat volgens mij meteen mijn zwangerschapsverlof in en dat vind ik zonde voor die ene dag Soms ben ik m'n werk gewoon echt helemaal, helemaal zat!
Dat klopt idd, als je ziek bent gaat je verlof automatisch 6 weken voor je uitgerekende datum in! Belachelijk gedrag zeg.. dus nog steeds niet ff vragen of het allemaal wel wil enzo? Is er niet een 'hoger' iemand bij wie je kunt aangeven dat je die 6 dagen op het eind niet meer trekt? Zou het niet meer dan normaal vinden als je juist iets mínder druk op de ketel krijgt ipv meer
Wel rekening mee houden dat wanneer je 1 dag voor zwangerschapsverlof ziek meld dat het dan niet 6 weken wordt berekend, maar 4 weken + 1 dag. Zo raar had 2 weken terug gesprek gehad dat ik niet meer veel kan reizen, krijg nu weer een project dat aan het andere kant van Ned is. Ze willen gewoon geen rekening mee houden. Mischien dat het een intern project is, maar dat verwacht ik niet. Dat wordt weer 5 uur reizen.
5 uur reizen, jeetje zeg Fijn he, al die meelevende leidinggevenden Ik heb het van de week nog even opnieuw aangekaart, de enige reactie die ik kreeg was dat ik dan maar naar de arbo-arts moest gaan om eventueel eerder met verlof te gaan... precies zoals ik al verwachtte! Heb ook meteen duidelijk aangegeven dat dit absoluut de bedoeling niet is, dat ik niet om 1 dagje een week eerder met verlof ga! heb het nu maar anders opgelost en eerder in die week een paar vrije dagen opgenomen zodat ik in elk geval niet zes dagen achtereen hoef te werken... Toch blijf ik het belachelijk vinden, er zijn collega's bij die je de hele zwangerschap lang niet ziet omdat ze zich om de haverklap ziek melden, maar 1 dagje vrij geven, ho maar!