Huurtoeslag?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cynthia85, 11 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Hooi
    Ik weet dat dit onderwerp niet echt hier thuis hoort, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
    Mijn vriend is 21 en ik bijna 21. Wij krijgen momenteel geen huurtoeslag omdat wij nog geen 23 zijn, terwijl wij echt heel veel huur betalen. Nou heb ik gehoord van een kennis toen haar kind werd geboren dat ze toen wel huurtoeslag kreeg. Zou ik dit nu ook krijgen? ik hoop het wel want wij betalen gewoon meer dan 600 euro aan de huur en electriciteit.
    Weet iemand hier meer over? alvast bedankt :)

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Wat apart, dat je dat niet krijgt, ik kreeg dat wel, heb je niet een te hoog inkomen?

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik en mijn vriend zijn beide 20 jaar,
    en wij kunnen 120 euro huurtoeslag krijgen !
    ik denk dat je er nog is achteraan moet gaan of erover moet bellen want ook jullie horen het gewoon te krijgen volgens mij ;)

4. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    bij ons in de gemeente kom je pas in aanmerking voor huurtoeslag als je 23 jaar of ouder ben. en een te hoog inkomen hebben we niet een te laag kan ik eerder zeggen :) maarjah ik ga maar eens informeren bij de woonstichting

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Als je een heel laag inkomen hebt kan je een tegemoetkoming krijgen maar hoe dat precies zit bij jouw gemeente moet je zelf ff uitzoeken. Succes, het scheelt je een hoop geld.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Huurtoeslag loopt via de belastingdienst, daar heeft de gemeente toch niks mee te maken?

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het probleem zit zo.

Je kunt wel huurtoeslag krijgen als je jonger bent dan 23, maar dan mag de kale huur (zonder energie, servicekosten e.d.) niet meer zijn dan 340 euro. Als het hoger is krijg je dus geen huurtoeslag.

Mocht je hulp nodig hebben met berekenen, stuur me dan even een pb-tje. Ik kan wel ff helpen met bekijken of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.

8. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    het ligt volgens mij niet aan jullie leeftijd, wel aan de huur die waarschijnlijk te hoog is om huurtoeslag te krijgen.
    Dus ikv rees dat jullie uit moeten kijken naar een goedkoper huisje.

succes

Deel Deze Pagina